Citat:
Du har rätt såtillvida att alla uppgifter som vi har är enbart från tråden. MV, EGT och dalaan är de uppgiftslämnare jag har använt mig av när jag (lite slarvigt ser jag) drog ihop den "story" som jag tror kan vara ett troligt scenario. Det utifrån det lilla vi har.
23.09- Enligt EGT var en kontakt 23:09.Inom denna tidsram känns det inte rimligt att tro att LW ska haft en så stor otur att någon annan, vare sig random person eller någon annan bekant till LW också ska ha velat träffa henne för att mörda henne.
|
| MV skriver att SD ska vara den sista kontakten och att SD också var den som var drivande i
| att träffa LW. Är detta efter 23.09?
| MV skriver att det är 100% säkert att en person har setts stå och vänta utanför LWs bostad.
| MV skriver att ett vittne har hört röster från en man och en kvinna som gåendes tar sig i
| riktning mot planket. Rösterna visar på att L*na kände sin baneman.
V
23.30 Dalaan skriver att skriken startar ca 23.30
Om han dessutom ska ha observerats ute vid den aktuella tiden och det aktuella brottet blir saken inte bättre dager för SD. Inte heller har han alibi. På det två anmälningar. Två tillbakatagna anmälningar. En återtagen. SD är inte friad för de anmälda brotten. I det ena fallet drogs den tillbaka av L*na då saker endast kunde förvärras annars, och det andra stod ord mot ord och man kunde inte bevisa vem som hade rätt.
Naturligtvis är det inte bortom rimligt tvivel att SD gjort det. Jag säger bara att det inte är konstigt att han blir misstänkt.
Inga bevis, men absolut betungande för mgm.