Citat:
Ursprungligen postat av
MainStreet
Vad är det som gör svenska kvinnor så hemska? Att män oftare dör på arbetsplatsen eller lever kortare stämmer förmodligen även i Sydamerika också. Men ändå gick det bra att dejta sydamerikanskor enligt TS?
Problemet med Sverige är inte svenska kvinnor utan svenska män. Kvinnor är följare, de följer de normer de blir tillsagda att följa. Män är de som ska bära och bygga samhället. Vad svenska män byggt för samhälle ser vi.
Saudiska kvinnor är som de är på grund av saudiska män. Inte tvärtom.
På samma sätt är svenska kvinnor som de är på grund av svenska män. Hade saudiska kvinnor levt i en nation med svenska män hade de varit som svenska kvinnor.
Även om jag håller med om det mesta här, så vill jag dock inflika att många av kvinnorna i mellanöstern lever under tvång. Alltså i Saudiarabien till exempel.
Det är inte lätt att vara på något annat sätt när man blir hivad i fängelse för att man tar av sig slöjan offentligt. Utan rättigheter kan en individ inte åstadkomma särskilt mycket, och eftersom män har våldskapitalet över kvinnor har de inte så mycket annat att välja på.
Så ja rent ordagrant så är saudiska kvinnor som de är på grund av saudiska män, men de hade varit annorlunda om de hade fått välja själv. Hade män inte funnits hade kvinnor varit betydligt mer styrande och aggressiva tror jag.
Även om kvinnor är följare i högre utsträckning än män, så är det inte så att kvinnor inte har viljor, personligheter eller preferenser i livet. De är inte halva människor.
Kvinnor har däremot mindre maktbehov och har oftast inga problem att inordna sig i situationen eller rådande ordning antagligen eftersom det varit mest lönsamt evolutionärt.