Citat:
Ursprungligen postat av
Bluelys
Jag för statistik över min prestation på gamla högskoleprov. De senaste dagarna har jag sänkt mig från elva poäng på DTK till sex poäng. Fy fan vad frustrerande. Tror jag börjat göra en massa fel i mitt utförande av delen, däribland "räkna för mycket aritmetik". Vad är era DTK-tips?
Gör många gamla prov, jag brukar alltid få full pot på DTK & det jag gör är helt enkelt att kolla på diagrammet innan jag kollar på frågorna, läser alla texter med information och kollar skalor osv för att få en överblick om vad diagrammet visar. Om man ska tex läsa av procentuell skillnad på staplar så är det lättare att mäta staplarna med linjalen i mm, ist för att ta tex 2354353/3242526 som stapeln kanske skulle visat så blir det tex 12mm / 8mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dijamant
Ni som är framgångsrika.. Hur fyller ni i svaren? Fyller ni i svaren efter varje del (dvs 4 ggr) eller gör ni det på slutet och riskerar tidsnöd? Om det är en uppgift ni är osäker på (och fyller i svaren 4 ggr) fyller ni i er chansning för att senare eventuellt sudda bort eller hoppar ni över den tills vidare? Markerar ni i svarshäftet?
Jag fyller alltid i svaren efter varje, dvs efter XYZ så fyller jag i de 12 första.
Är det en fråga jag inte svarat på så fyller jag inte i den, däremot markerar jag den i provhäftet med tex ett kryss eller streck.