Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
TS, hur ser din kost och dina matvanor ut? Gå igenom vad du äter och dricker under en vanlig dag och var ärlig. Jag tror att svaren till din dåliga andedräkt finns där. Dessutom är det relevant att veta om du röker eller någonting liknande. Rökning påverkar andedräkten negativt.
Okej. Men jag tror ändå inte att SB12 gör någonting positivt för hans andedräkt. Många som har dålig andedräkt försöker så hårt att bli av med den genom att borsta tänderna överdrivet mycket och använda en massa munskölj, vilket istället leder till att andedräkten blir värre. Det kan nog också bero på att man slår ut en massa bakterier som behövs, som någon annan var inne på. Jag hade dålig andedräkt för ca 10 år sedan, och för mig var lösningen att äta regelbundet under dagen.
Mina kostvanor är mycket snabbmat. I perioder ökar det. Men ibland kan det vara så att jag äter snabbmat 1-3 gånger om dagen. Har minskat i vissa perioder och slutat helt men märker inte att min andedräkt blivit bättre.
Blivit vegan i runt 1 månad(käka sojakorv,soja hambrurgare,soja köttbullar + grönsaker..(drack läsk dock). Hjälpte inte.
i 2,5 dagar käka jag bara gurka och citron och drack vatten. Hjälpte inte.
Men just nu så har jag inte käkat snabbmat på flera dagar. Ska försöka sluta helt. äter inte socker eller dricker läsk. Utan dricker sockerfri läsk och energydryck.
De senaste dagarna,eftersom jag enbart dricker sockerfri läsk och energydrycker har jag fått diareé. Så funderar på att minska med sockerfria läsk/energydrycker med.
Varken röker eller snusar.