Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Sedan finns det också tydliga gränser gällande vad som är rimligt att diskutera gällande sådant vi absolut inte vet något om.
Föräldrarnas lidande på grund av döttrarnas sjukdom får inte förminskas.
Föräldrarnas möjligheter till anpassning av livet så de jobbade mindre och hjälpte barnen mer får inte diskuteras. Föräldrarna behövde arbeta heltid för att vila från barnen och för att förhindra att ekonomin kraschade.
Man får inte tro att det fanns en obalans i förhållandet mellan makarna på så sätt att O var dominant. Gällande H kan man däremot nästan säkerställa att hon var psykiskt mycket labil och dessutom drog in O i sina sjuka planer.
Ifrågasätta hemundervisningen för det var tveklöst det absolut bästa för båda barnen.
Det var inget konstigt med att föräldrarna inte fixade lugnande till barnen. Det är svårt att få tag på starkt lugnande medel och föräldrarna visste inte hur mycket preparat man behövde.
Om man funderar över ME-diagnoserna och hur de kunde sättas snabbt, iaf för M, förutsätts att man tror att flickorna var kärnfriska och helt utan problem att klara skolan. Kanske man till och med tror att ME inte finns.
Man kan bara ha En teori kring fallet och den måste vara vattentät och grundad i kända fakta.
Genom polisens pt vet vi allt som finns att veta och det är hemskt att delta i denna tråd.
Tey44, du sätter ord på mina reflektioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du får spekulera hej vilt om du har lust gällande föräldrarna.
Skillnaden är att du kommer bli ifrågasatt om det saknas förankring, om andra uppgifter talar emot det du påstår alt om det låter fullständigt ut i det blå.
Det hedrar dig att du gråter en skvätt, vilket iofs är att ta i, det är ändå flashback

. Det är inte det minsta konstigt, bara sunt, att ifrågasätta, argumentera och debattera. Det skulle kunna gå att göra med lite mer finess och humor, snarare än med nedsättande kommentarer om skribenters personliga egenskaper och karaktär, och att
Nu tog jag ditt inlägg och citerade, inte för att specifikt tilltala dig, utan för att det är verkligen allt för många som brukar den tekniken, inklusive mig själv.
[/quote] Du tror inte snarare att det beror på att det är just de specifika påståendena om att de var friska, ironiska fnuttar kring "sjuka" eller "trötta" som ifrågasätts om man bortser från dina generaliseringar?[/quote]
Självklart, skulle jag säga, är det dessa citationstecken som ställer till det. De betyder trots allt att det man skrivit inom den skulle vara fejk.