2019-02-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det var ett citat från snoris.

Jag vet, ville dock förtydliga att SD inte är MGM på lösa grunder.
Snoris har som enda agenda att smutskasta LW och höja SD till skyarna såsom helt oskyldig till allt, vid misshandeln var det tex LW som gjorde sig skyldig till brott och ordet ofredande tar snoris inte i sin mun.

Sedan har vi Draifos som per egen utsago inte är intresserad av brottet eller vem som är GM, Draifos enda intresse är SD.

"Egentligen är jag rätt ointresserad av själva brottet, och av vem en GM möjligen kan vara."

Så mitt råd till denna konstiga Draifos är att lämna tråden som handlar om mordet på LW och skapa en ny tråd där enbart SD dryftas.
Vet inte vad som driver Draifos abnorma intresse, men sjukligt är det.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-15 kl. 11:20.
Citera
2019-02-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det stämmer som du skriver, det går åtminstone en mördare lös och bla JG har varit drivande att få fram vilka som skrivit vad här.
Jag förstår att många är oroliga och rädda, GM kan mörda igen.
Jag dömer ingen för att de är försiktiga, men det är för ynkligt att umgås med MGM och låtsats som inget hänt, med hänvisning till att ingen är dömd än.
Dock finns några som visar irl och tar avstånd, inte bara på grund av misstankarna utan också pga vad som framkommit.
Det visar på moral och ryggrad att de står upp för LW, bra gjort!

Påmindes av detta inlägg häromdagen, att du tidigare skrivit att
JG varit drivande att få fram vilka som skrivit och vad dessa
skrivit i tråden. Vilket känns väldigt olustigt och skrämmande.

Hur ställer du dig till JG - hur mycket vet/känner han till om vem
som mördat LW?

Citat:
Jag tror HD vet väldigt väl, hon kastade sig på flyget med honom till USA och fick vända, sedan några anonyma dagar i London eller i någon sommarstuga.
Hon vet.
Citera
2019-02-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Påmindes av detta inlägg häromdagen, att du tidigare skrivit att
JG varit drivande att få fram vilka som skrivit och vad dessa
skrivit i tråden. Vilket känns väldigt olustigt och skrämmande.

Hur ställer du dig till JG - hur mycket vet/känner han till om vem
som mördat LW?

JG kontaktade både mig och en annan postare där han skrev våra nicks och varnade oss för att skriva anonymt på flashback.

Jag utesluter inte att JG vet eller varit delaktig i mordet, även hans sjukliga intresse för SD är onormalt.
Hans vägran att på minsta sätt ta avstånd från SD´s misshandel och ofredande av LW är helt obegripligt, likaså det faktum att han inte ens när SD är misstänkt för mordet tar en paus i den relationen.
Citera
2019-02-15, 11:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast förut skrev du att det fanns bevis. Och bevis tolkar nog de flesta som något mer konkret, som t.ex. vittnesiakttagelser eller teknisk bevisning. Nu talar du i stället om bevisning, och då tror jag att du snarare syftar på typ "det som åklagaren lägger fram, oavsett hur starkt eller svagt det är".

Skulle t.ex. hörsägen kunna anses utgöra bevisning, enligt din definition av begreppet?

Det kan uppfattas som förvirrande, de olika rätrsjuridiska termerna. Vad jag menar med bevis är så kallad bevismedel, det som kommer att användas när åklagaren för sin talan i rätten för att försöka få någon dömd/häktad. Bevisning som pekar mot SD behöver alltså inte visa sig vara bevis som kan stärka åklagarens talan. Exempelvis: all den tekniska bevisning som åklagaren uppgett ha skickat till NFC behöver inte visa sig vara bevis som åklagaren kan använda sig för att försöka få någon dömd.

Lite beroende på omständigheterna runt hörsägen; det skulle kunna användas som s.k hjälpfakta, och vara en del av en åberopning. Men åklagaren skulle inte välja att kalla det för hörsägen, det skulle snarare vara försvarets syn på saken.

I ett sådant fall skulle det förmodligen röra sig om uppgifter som framkommit i förhör, och som fler än en uppgivit. I det fallet skulle förmodligen åklagaren även behöva ha hjälpfakta som stärker att dessa vittnen är trovärdiga.
Citera
2019-02-15, 12:27
Medlem
Citat:
JG kontaktade både mig och en annan postare där han skrev våra nicks och varnade oss för att skriva anonymt på flashback.

Jag utesluter inte att JG vet eller varit delaktig i mordet, även hans sjukliga intresse för SD är onormalt.
Hans vägran att på minsta sätt ta avstånd från SD´s misshandel och ofredande av LW är helt obegripligt, likaså det faktum att han inte ens när SD är misstänkt för mordet tar en paus i den relationen.

Tack för svar, håller med i det du skriver. Bra att du orkar och
fortsätter att skriva och ge Lena en röst, och inte låter dig skrämmas
bort från sådana som på ett hotfullt sätt försöker hindra att för de -
obekväma, avslöjande uppgifter/fakta - delges tråden.

Det har varit så tydligt att när vissa personer och ämnen granskas
närmare, så blir det väldigt oroligt i tråden. Nya postare kommer
in och försöker flytta fokus från det som diskuteras, oftast på ett
mycket aggressivt sätt.

Det gäller till exempel när det skrivits om JG, om HD:s byte av
arbetsdagar/schema kring 14/5 och USA-resan. Även när det i
somras diskuterades om LW:s (ev) motorlås på ytterdörren och
om att Lenas barns baseballträn var försvunna från hallen, detta
enligt postaren EGT, men densamme/densamma ville sedan
bestämt förtydliga att detta enbart var ett exempel.
Citera
2019-02-15, 12:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Men enligt MV har ju SD slirat på uppgiften om att han hade hade haft digital kontakt med LW.

Därför blir det svårt för mig att få ihop att SD berättat för UW att de hade haft kontakt.

Det blir lite svårt att ta dina uppgifter på allvar eftersom du inte ärligt åter det som MV skrev.. Viskleken är ni önske-mördare duktiga på trots, man tycker för er pinsamma, tillrättavisningar.

Förgäves frågat "läckaget" om hur frågan ställdes vilket givetvis är av vitalt intresse. Eftersom svaret uteblev så är MVs uppgifter också som av notknapparens visklekskaraktär alternativt som i underliggande mening:

Man behöver inte vara förhörstekniskt kunnig för att förstå (om man nu vill det) att -har du slutat slå din fru-frågan är av
0 och intet värde mer än syftet att bringa den förhörde ur balans.

Att MV postar det ändå avslöjar att han gissat att SD är GM plus en del om hans oförvitlighet.

Trist att en tråd om ett tragiskt mord ska exploateras av medlemmar som ständigt slirar på sanningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-15 kl. 12:54.
Citera
2019-02-15, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det blir lite svårt att ta dina uppgifter på allvar eftersom du inte ärligt åter det som MV skrev.. Viskleken är ni önske-mördare duktiga på trots, man tycker för er pinsamma, tillrättavisningar.

Förgäves frågat "läckaget" om hur frågan ställdes vilket givetvis är av vitalt intresse. Eftersom svaret uteblev så är MVs uppgifter också som av notknapparens visklekskaraktär alternativt som i underliggande mening:

Man behöver inte vara förhörstekniskt kunnig för att förstå (om man nu vill det) att -har du slutat slå din fru-frågan är av
0 och intet värde mer än syftet att bringa den förhörde ur balans.

Att MV postar det ändå avslöjar att han gissat att SD är GM plus en del om hans oförvitlighet.

Trist att en tråd om ett tragiskt mord ska exploateras av medlemmar som ständigt slirar på sanningen.

MV 9/7:

"Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD."

https://www.flashback.org/p64596457#p64596457
------------------------------------------------------------------------------------

MV 12/7:

"Om nu SD skulle varit oskyldig som han på alla tänkbara sätt förmedlar utåt. Skulle han naturligtvis medgett att han haft en kontakt med LW via dator eller mobil och berätta så mycket som möjligt för att hjälpa utredarna framåt."

https://www.flashback.org/p64623867#p64623867
----------------------------------------------------------------------------------------

MV 30/11:

"Jag har långt ifrån läst alla förhör eller är insatt i utredningen fullt ut, då den har växt väldigt mycket. Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version. Det är i sig inget unikt men ger samtidigt en signal om att man kanske inte är så oskyldig och att man vet betydligt mera om brottet än vad man vill berätta."

https://www.flashback.org/sp65983448
-------------------------------------------------------------------------------------------

Om du tror att SDs advokat accepterar så ledande frågor som du insinuerar", då tror jag att SD som ändå troligen inte är ett dumhuvud skulle reagera.

Jag litar på MV och utredningen.
Senast redigerad av notknapparen 2019-02-15 kl. 13:13.
Citera
2019-02-15, 13:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Postat 2018-05-27, 16:44 Notera datumet 27 maj 2018
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Såg att BOs son lagt ut ett nytt inlägg på insta...lite underligt

Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Låttext tror jag. Hov1.... Heter den "förlåt", tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
[Vers 1: Noel Flike]
Jag är tjugo nu men jag har vart det sen
Jag hitta ett pass på en hemmafest
O vi gick varje rast för en cigarett
Livet kom ikapp, ingen var beredd
Jag sa jag är kär, hon sa kom igen
Ja ba vaddå du kom igen eller
Förklara ge mig sanningen
Hon ba sanningen det är en konsekvens
Så av alla dina brister som du skriver om
Men aldrig nånsin kommer börja jobba på
Jag är vilsen här, i en liten vrå
Känns som allt blir svårt om det blir vi två
Men mon amie, min mon amie, du vet
Fångar är som fångar blir
Du är allt för värd för att slösa tid
Så gå din väg ja kan gå bredvid dig

[Refräng: Ludwig Kronstrand]
Nu märker jag hur fort vi växer men
Se på våra sorger de är få
Jag kanske borde ringa hem ikväll
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Förlåt förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Citera
2019-02-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt första fetade)
Du vet om att du, när du skriver "oss", inte talar för alla i den här tråden, va?
För egen del upplever jag absolut inte den polisiära tystnaden som på minsta vis "jobbig".
Jag "vet" att det finns folk i denna tråd som utan att blinka skulle kunna överväga att sälja sina barn (för att inte tala om en gammal mamma) om de bara kunde få sig tillslängt nåt smaskigt "polisiärt utredningsköttben" att få gnaga på. Tystnaden borde inte kännas vara "jobbig", den borde hyllas!

(min andra fetning)
Det är inte bara "sunt" att det inte läcker från en pågående mordutredning, det skall vara en självklarhet!
Tyvärr känner jag mig ganska ensam i min ståndpunkt om att en rigoröst tillämpad FU-sekretess är nåt som bör hyllas och därför gör jag det gärna och kontinuerligt.

OffT: Tyvärr finns det en "Handlare" här i tråden som uppfattar mina önskemål om resp krav på absolut rättssäkerhet som rättshaverism. Det blottlägger nivån på vederbörandes tanke- och analysförmåga.

Trist att rättssäkerheten som du nu så gärna omhuldar bara begränsar sig till GM och inte till BO.
Du borde följa din bibels exempel, tand för tand..
Citera
2019-02-15, 13:42
Medlem
Snor-Johans avatar
2018-05-29, 22:56
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
Enligt min orubbliga ståndpunkt är det oförlåtligt att vuxna syltryggar vetat om detta utan att agerat.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-15 kl. 13:53.
Citera
2019-02-15, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Postat 2018-05-27, 16:44 Notera datumet 27 maj 2018

Nä nu kan jag inte hålla mig längre.

Dina "regler" de gäller enbart andra.
Däremot kan du nu rikta misstankarna mot någon på "lösa grunder" utan att skämmas.

Ditt eget så sent som för några få timmar sedan (uttalande om att anklaga mgm)

"Ta det inte för hårt men jag vill att du ska inse allvaret att på så lösa grunder föröka anklaga någon för att vara mördare."

Personen du nu riktar misstankarna mot, vilka stadiga grunder försöker du anklaga denna person på?

Är denna:
har denna någonsin ens varit misstänkt i utredningen, varit skäligen misstänkt? Suttit häktad? Varit anmäld av bo två gånger?

Däremot:
Minderårig kanske?
Sörjande kanske?
Moderslös kanske?
Citera
2019-02-15, 14:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
2018-05-29, 22:56

Enligt min orubbliga ståndpunkt är det oförlåtligt att vuxna syltryggar vetat om detta utan att agerat.

Och, nu menar du att du har tillräckligt på benen?
Ja, då förstår jag att det inte längre handlar om "lösa" grunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in