2019-02-15, 10:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det finns uppenbara risker med att "läsa mellan raderna i stället för det som står i texten".
Det som är humoristiskt här, när man diskuterar hypergami är de dubbla budskapen nämligen.
Ja, kvinnor vill ha en trygg och stabil man med god inkomst, en mjuk velourpappa med rätt värdegrund, men ingenting får tjejer att torka upp lika fort i cervix. Före mensen vill de ha en farlig "manlig" man. Gärna med skägg och tatueringar, som inte frågar så mycket utan flippar runt fröken och tar vad han vill ha, efter noter.

Trygg och stabil man ja. Mjuk velourpappa, nej.
Citera
2019-02-15, 10:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Och skapa fler degenererade kvinnor då? Det tåget har gått.

Männen lyser ju som klara stjärnor allihopa, så det borde väl räcka. Kvinnorna kan fortsätta vara degenererade.
Citera
2019-02-15, 10:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vilket uttömmande janej-svar.
Jag räknar detta som ett ja mellan raderna.
Vad är ditt motargument?
Citera
2019-02-15, 11:04
Medlem
Citat:
Nej, inte bättre. Bara annorlunda. Något man behöver för att komplettera sig själv kanske.
Tror att det är i mäns hjärnor som större är bättre faktiskt.
Jag tycker 'större' är en ganska bra beskrivning på hur kvinnlig sexualitet fungerar på ett generellt plan.

Citat:
Nej det finns ingen potential till förälskelse hos Bosse om han saknar allting annat förutom pengar.
Möjligtvis om kvinnan är utfattig själv. Men det är inte så vanligt i Sverige idag.
Vi vet inte ett skit om Bosse förutom att han är 45 år gammal och sitter och tittar på tv hela dagarna.

En mer korrekt beskrivning vore ifall Bosse var en mes och/eller feminin och sen plötsligt vann miljoner på lotto. Då hade nog hans pengar inte hjälpt han så mycket. Fast å andra sidan, med dom pengarna hade han fått ett helt annat liv och förmodligen ändrat hans personlighet till det positiva och därmed blivit attraktiv för kvinnor.

Citat:
Jo men det är hela inställningen jag är emot. Om vuxna barn låter barn vara ifred, detta gäller både feminister, genusvetarna och annat löst folk, så klarar barnen sig antagligen rätt bra. Vissa är tuffa, andra tillbakadragna, så är livet, och människan.
Givetvis måste vi lära dem respekt mot andra människor, och att det är skillnad på vuxna och barn, men i övrigt behöver vi inte blanda oss så mycket.
Även fast det ideala vore att alla föräldrarna tog hand om sina ungar så ser verkligheten inte riktigt ut så. Vissa föräldrar saknar kontakt med sina barn pga jobb, vissa saknar den typen av kontakten pga kultur, listan kan göras lång. Därför anser jag att personalen på skolan har ett stort ansvar eftersom alla barn i Sverige går i skolan.

Du som lärare borde enkelt kunna identifiera tillbakadragna ungar och hjälpa dom med sitt självförtroende. Det är inte särskilt svårt.
Senast redigerad av Viktim 2019-02-15 kl. 11:06.
Citera
2019-02-15, 11:05
Medlem
Kopparmynts avatar
Ni är faktiskt rätt osköna allihop som låter ansvaret sina sig ner i åldrarna...
Citera
2019-02-15, 11:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
På vilket sätt stämmer den inte då?

Jag visste att du skulle fråga det och det är ju en naturlig följdfråga. Men du har precis uttryck att "ingen" (du) egentligen bryr sig om kvinnors "individuella obetydliga småtjafs". Som du kanske förstår så är jag inte motiverad att lägga ner tid och energi på att skriva en lång lång kommentar om "unga tjejer", vilket skulle krävas. För att sen se min kommentar bli avfärdad som "småtjafs". Jag har liksom inte orken till det.
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-15 kl. 11:14.
Citera
2019-02-15, 11:12
Medlem
Citat:
Detta var ju en intressant kommentar. Du menar att de har inget alls att göra med saken, men unga tjejer i samma ålder (som inte heller har rösträtt) har med saken att göra? Hur tänker du? Utveckla.

Vad finns det att utveckla? Sverige är feministiskt, män/pojkar ska kliva åt sidan och släppa fram kvinnor/flickor.

Majoritetens diktatur.
Citera
2019-02-15, 11:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag visste att du skulle fråga det och det är ju en naturlig följdfråga. Men du har precis uttryck att "ingen" (du) egentligen bryr sig om kvinnors individuella "småtjafs". Som du kanske förstår så är jag inte motiverad att lägga ner tid och energi på att skriva en lång lång kommentar om "unga tjejer", vilket skulle krävas. För att sen se min kommentar bli avfärdad som "småtjafs". Jag har liksom inte orken till det.

Vilket ju i sig självt är en kommentar bestående av substanslöst småtjafs. Oh, the irony.

Så innan du kommer med riktiga argument mot varför min syn på unga svenska tjejer var fel, så får vi alltså utgå från att det jag säger stämmer.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-15 kl. 11:17.
Citera
2019-02-15, 11:14
Medlem
Citat:

Så en super matchoman är kravet alltså.

(De är trygga och stabila på ett sätt som är synligt för kvinnor - signaleffekt)
Citera
2019-02-15, 11:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilket ju i sig självt är en kommentar bestående av substanslöst småtjafs. Oh, the irony.

Så innan du kommer med riktiga argument mot varför min syn på unga tjejer var fel. så får vi alltså utgå från att det jag säger stämmer.

Absolut. Du har rätt till din åsikt.
Citera
2019-02-15, 11:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nädu, det finns absolut tjejer som vill ha en man med skägg och tatueringar men det brukar vara tjejer av den mer trashiga sorten.
Nu är du nog mer fördomsfull än du skulle vilja om jag skulle utmana dig om detta. Trashiga sorten?
Kom igen nu. Du kan bättre.

Det finns en manlig parallell till detta som kallas madonnan och horankomplexet.
Men det är en annan diskussion.
Citera
2019-02-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ni är faktiskt rätt osköna allihop som låter ansvaret sina sig ner i åldrarna...

De yngre har definitivt inget val, det enda de kan göra är att överge gemenskapen med den Svenska kvinnan annars blir de helt uppätna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in