2019-02-14, 20:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag har en lite annorlunda syn på hypergami än övriga här. Som jag skrev innan så är "större" synonymt med bättre i en kvinnlig hjärna. Detta omfattar allt ifrån storlek på kroppen till storleken på plånboken.

Men visst den vardagliga svenska kvinnan är väldigt kompatibel med den vardagliga svenska mannen. Ni har det alla bra ställt och då kan ni favorisera personligheter i större utsträckning.

Nej, inte bättre. Bara annorlunda. Något man behöver för att komplettera sig själv kanske.
Tror att det är i mäns hjärnor som större är bättre faktiskt.
Citera
2019-02-14, 20:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jodå, den här tråden är början på ett manligt Lysistrate.

Ett manligt lysistrate fungerar möjligen ifall vi byter ut sexstrejk mot förhållandestrejk eller arbetsstrejk, men tror att just förhållandestrejk vi idag ser mest är undermedveten process då killar vill evigt vara grabbar, och kvinnor inte vill gifta sig nedåt, därmed får den inte så stor genomslag politiskt, bara att svensk nativitet istället faller.

En mer medveten rörelse skulle kräva en förmåga till självdisciplin som män i grupp antagligen inte kan innehaha.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 20:55.
Citera
2019-02-14, 20:53
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Vilket är EXAKT vad jag skrev om i trådstarten.

Japp, den ska du ha!

God jaktlycka!

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror att detta kan komma att ändra sig, är inte säker på det, men vi är påväg mot en brytningspunkt där vi som blivit utfrysta av establisemanget liksom har visat upp en glöd och jävlaranamma i motvind som kan vara av värde i alla typer av situationer, det är sånt som sänds ut undermedvetet.

Alla mellanmjölkssvenskar till män har liksom gått runt och lekt dörrmatta till kvinnlig irrationell empati, medan vi vågat käfta emot en skara höns till kvinnor som vill demonisera oss som monster. Ifall du aldrig viker dig så sänder det ändå ut en signal: här har vi en man som står stadigt mot kvinnliga skitstormen.

Givet att svenska kvinnor inte vill bli utfrysta av sina tjejvänninor och är oftast extremt fega av sig (svenskar är väl Världens fegaste folk?), men det finns någonslags nyfikenhet kring män som har vågat stå för exotiska åsikter, det kan leda till laddning och därmed sex åtminstone.

Att babbla i flashback leder dock inte till sådana situationer.

Det beror helt på vad du menar med exotiska åsikter. Jag menar mer att t.ex. vara invandringskritisk är inga problem om du sköter det snyggt, tänk Johan Forssell-style i val av ord osv. Däremot att ladda upp invandringskritiska artiklar från alla möjliga håll på Facebook eller uttrycker sig klantigt verbalt, nej, det kommer inte att funka. Alla tjejer är inte Annie Lööf-kopior även om de tom råkar vara liberala. Man hör mest ytterligheterna men en hel del iaf ser nog problemen men som du säger, för att inte bli utfrysta/tycka rätt så håller man det för sig själv och då måste du som kille även sköta det snyggt, mer så jag menar.

Citat:
Nej, det är inte vad vi ser idag.

Vi ser hur män försvinner ut till alternativa dimensioner (spel, porr, flashback, thailändska kvinnor, docksex) och detta kommer fortgå då män har allt mindre testosteron (pga en massa jävla faktorer), allt mindre manlig vägledning och allt mindre initiativ (flesta svenska kvinnor är inte värd besväret).

Vi går alltid "the path of least resistance", dopamin som är belöningssignalen i hjärnan får vi ju väldigt enkelt av porr, vill män ha en duglig fru så är thailändskan enkla vägen, vill mannen simulera maskulina behov så är spel enklare än idrott/fitness, etc.

Jag håller med om att det är det vi ser idag och att utvecklingen inte går åt det håll jag säger. Jag resonerar mer om män rycker upp sig så tror jag att det blir oundvikligt med mer jämlika förhållanden, allt från tvätt till städning. Att svenska kvinnor inte är värda besväret beror ju också, tror jag, att många män inte lever upp till förväntningarna i övrigt vilket leder till att man bara skiter i allt och hittar andra substitut.
Citera
2019-02-14, 20:54
Medlem
Att vara ensam, som jag är, har en del med klarhet för vad som sker att göra dock.
Biologiskt.
Citera
2019-02-14, 21:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen

Det beror helt på vad du menar med exotiska åsikter. Jag menar mer att t.ex. vara invandringskritisk är inga problem om du sköter det snyggt, tänk Johan Forssell-style i val av ord osv. Däremot att ladda upp invandringskritiska artiklar från alla möjliga håll på Facebook eller uttrycker sig klantigt verbalt, nej, det kommer inte att funka. Alla tjejer är inte Annie Lööf-kopior även om de tom råkar vara liberala. Man hör mest ytterligheterna men en hel del iaf ser nog problemen men som du säger, för att inte bli utfrysta/tycka rätt så håller man det för sig själv och då måste du som kille även sköta det snyggt, mer så jag menar.

Sant att de flesta män med "barbariska åsikter " uttrycker sig även barbariskt...

Att gå emot feminina politiska strömningar kräver lite kreativitet och svängrum av guds nåde, men motstånd utvecklar även denna förmåga.

För att leka med jungianska arketyper: vi lever i en Värld där vi ensamvargar därute ständigt kämpar mot den svenska tyranniska modersgestalten (som finns överallt i Universitetsmiljöer). Det skiljer sig från den "coola 68-generationen" som var rebelliska genom att peka fuck you mot en snäll fadersgestalt (lovar det är enklare att peka fuck you mot Tage Erlander än Gudrun Schyman).

Grejen med att rebellera mot ett matriarkat är att det inte riktigt överanstämmer med den eviga hjältesagan, man blir själv förväxlat med monstret som söker justifiera sin makt, trots att en ung svensk man i universitetsmiljö har noll makt, noll vägledning och ingen röst ifall han inte böjer sig för överheten.

Det kräver som sagt kreativitet av guds nåde för att överleva sådana miljöer, kommer inte fungera på breddare front.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 21:17.
Citera
2019-02-14, 21:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jo, jag tror också att lösningen blir att mannen rycker upp sig och tar kliv "upp". Frågan är om han även behöver ta ett kliv över kvinnorna? Jag tror att rent generellt så kommer helheten bli viktigare, det räcker inte bara med en bra utbildning och ekonomi, du måste även sköta om din kropp, hänga med i vad som händer i världen och inte ha för radikala åsikter, kunna kommunicera och ja, som du säger, någon som tjejen kan kunna luta sig mot. Förhållanden kommer bli mer jämlika där killar tvingas att anpassa sig mer även om vissa skillnader kommer finnas kvar. Det viktiga blir helt enkelt att killarna inte blir för mycket "under" och för att lägga oddsen på sin sida kommer vissa gå över lik för att hamna på toppen. Tänk er fitnesskillar med dubbla examen (lol). Skämt åsido men kommer nog alltid finnas en topp av killar som går riktigt långt för att kunna attrahera och andra män kommer tvingas ta efter. Så ja, det blir även argument varför man ska välja svenska kvinnor - man måste anpassa sig till det nya landskapet och rycka upp sig.

De som inte lever upp till detta, ja, de som går runt med bl.a. kulmagar så kommer det nog importeras kvinnor från Thailand eller andra länder där traditionella könsroller består.

Vad jag personligen tror: allt detta kommer gå åt h-vete för majoriteten men en liten klick män (som har anpassat sig) kommer kunna välja och vraka. Stora skaran kvinnor kommer att bli besvikna då det är troligt att den typen av män väljer någon annan då de är i överflöd och de kommer fortsätta att hoppas på prisen på den vita hästen, som tyvärr aldrig kommer. Det resulterar i att alla män kommer att ses som svin och depressionerna kommer öka lavinartat. Vinnarna (om man nu kan se det så) blir ytterligheterna, de på toppen och de som importerar sina kvinnor. Skål!

Jag tror dock inte att det kommer att gå så extremt åt helvete därför att män och kvinnor kommer mest troligt att anpassa sig från båda håll. Kvinnor tar antagligen vad som finns i slutändan, likaså män.
Vill folk importera får det väl bli så då. Inte hela världen, förutom att generna inte blir de bästa. Tråkigt för det nordiska folkets utveckling möjligen.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-14 kl. 21:21.
Citera
2019-02-14, 21:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kanske, men där jag växte upp så spelade alla datorspel och även dom populära killarna var lika insnöade i spelandet som alla andra killar.

Grejen är den att det är väldigt lätt att se vilka killar som hamnar efter i den sociala biten och eftersom den utvecklas under tonåren så tycker jag personligen att lärare har ett ansvar. Jag förstår ju att dagens skolsystem skiter i ifall killarna blir deprimerade mesar, det är förmodligen vad dom vill att dom ska bli. Men i en ideal värld borde det finnas personal i skolor som interagerar med elever som är tillbakadragna och hjälper dom att höja sitt självförtroende.

Men jesus, inte skolkortet nu igen. Det är föräldrarnas och inte skolans ansvar att sköta barns utveckling gällande deras personlighet. Skolan ska handla om kunskap. Inte massa annat trams.
För din information, det finns knappt någon som vill jobba i skolorna i Sverige idag överhuvudtaget.
Citera
2019-02-14, 21:32
Medlem
Rogerdotters avatar
Ha det götth haj!!
Citera
2019-02-14, 21:52
Medlem
Svenska kvinnor - finns inget bättre. Synd de har förletts och vi män ansvarar för det.
Citera
2019-02-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men jesus, inte skolkortet nu igen. Det är föräldrarnas och inte skolans ansvar att sköta barns utveckling gällande deras personlighet. Skolan ska handla om kunskap. Inte massa annat trams.
För din information, det finns knappt någon som vill jobba i skolorna i Sverige idag överhuvudtaget.
Behöver inte nödvändigtvis vara en lärare, det kan likagärna vara en person som är anställd just i syfte att hjälpa ungdomar med sånt.
Citera
2019-02-14, 22:00
Medlem
dufrianords avatar
Hemskt att feminismen gör att kilar tycker såhär! trots allt inte så många av oss som är feminster
Citera
2019-02-14, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Behöver inte nödvändigtvis vara en lärare, det kan likagärna vara en person som är anställd just i syfte att hjälpa ungdomar med sånt.

Jo men det är hela inställningen jag är emot. Om vuxna barn låter barn vara ifred, detta gäller både feminister, genusvetarna och annat löst folk, så klarar barnen sig antagligen rätt bra. Vissa är tuffa, andra tillbakadragna, så är livet, och människan.
Givetvis måste vi lära dem respekt mot andra människor, och att det är skillnad på vuxna och barn, men i övrigt behöver vi inte blanda oss så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in