2019-02-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accobra
Men russere er kanskje de eneste som har intelligens og ressurser til å gjennomføre noe slikt, uavhengig av hvem som iscenesatte forsvinningen.
Med tanke på EU/Schengen er det mer naturlig med Balkan eller Baltikum.
Russere trenger visum, selv om man selvsagt kan lure seg unna det. Men disse kidnapperne har kanskje oppholdt seg en stund i Norge.
Citera
2019-02-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
En annen teori blir mer og mer aktuell tror jeg ... kidnapping blir bare mer og mer sannsynlig.

Nå kartlegger politiet konflikter i Hagens liv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Og språkekspert har analysert trusselbrevet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G1Wdy6/trusselbrev-analysert-av-spraakekspert-du-kan-sammenligne-spraaket-med-dna?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Det ser ut til at de endrer strategi, ja. Men de har jo ingen spor, og må få hjelp av publikum. Jeg synes de burde offentliggjøre enda mer. Mine tanker er jo veldig rettet mot Lisbeth. Håpet mitt svinner for hver dag. De må ha skjønt at TH ikke kommer til å betale uten livstegn, men det ser ikke ut ti at de har noe å sende.
Citera
2019-02-14, 20:37
Medlem
Jeg tror absolutt politiet har spor... Teletrafikk og videokamera eller lignende.

Hvor bra disse sporene er vet jeg ikke, men mye bedre enn det som fremkommer i media.
Jeg kjenner en dame i det aktuelle Politidistriktet og hun forteller selvsagt ikke meg noe, men "senser" på henne at de har en del mer enn det som er i media ; ) Hun jobber for øvrig ikke direkte med saken.
Citera
2019-02-14, 21:01
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Toska gjorde mye rart, og mye smart.

Han var veldig god i sjakk, ja. Og moren hans er professor i medisin på Universitet i Oslo.

Og faren hans tror jeg jobber i Nokut. Master i fleksibel læring fra Univ i Nordland. Vært på foredrag av ham.Dyktig!
Citera
2019-02-14, 21:35
Medlem
kugutts avatar
Jo, Toska er intelligent, akkurat derfor tviler jeg på at han skulle ha fingrene i det her. Han har akkurat sonet en livstidsdom, hvor intelligent er det da å gjøre et stunt som dette?
Dessuten synes jeg det blir litt drøyt å beskylde en kar så direkte som det blir gjort her i tråden nå, uten at det foreligger noen som helst indisier mot ham.

edit: men for all del, det er kanskje prisen du må betale for å gjøre et stunt som NOKAS.
Senast redigerad av kugutt 2019-02-14 kl. 21:38.
Citera
2019-02-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Og faren hans tror jeg jobber i Nokut. Master i fleksibel læring fra Univ i Nordland. Vært på foredrag av ham.Dyktig!
Men DT valgte en annen vei. Bankran, drap og dopsmugling. Danny "Wonderboy" kjenner jeg litt til. Han fikk 14 år for forsøk pågå smugle 800 kg hasj med Toska. For en gjeng. Ikke mye mesterhjernen spør du meg.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3lxqq/wonderboy-var-livredd-toska
Citera
2019-02-14, 21:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Men DT valgte en annen vei. Bankran, drap og dopsmugling. Danny "Wonderboy" kjenner jeg litt til. Han fikk 14 år for forsøk pågå smugle 800 kg hasj med Toska. For en gjeng. Ikke mye mesterhjernen spør du meg.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3lxqq/wonderboy-var-livredd-toska

Jo, men nå må du ikke rette baker for smed. Det foreligger en tilståelse fra han som drepte Klungland.
Citera
2019-02-14, 22:56
Medlem
Jeg ser at TH har brukt Hadrian eiendom as som mellommann i minst et par enorme eiendomshandler i Lørenskog, blant annet coca cola tomten og posten Østlandet og begge eiendommene befinner seg i andre enden av Langvannet.

Det var også en del protester til kommunen om disse eiendommene.

Jeg tenker at kidnappernes krav kan gjenspeile TH`s gevinst på disse eiendommene.

Det er ikke sikkert at GM har noen konflikter eller tilknytning til TH i det hele tatt, men at han kan ha tilknytning til tomteselger. Altså den av arvingene til tomter i Lørenskog men som ble avspist med null og nada pga Odelstakst.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-02-14 kl. 23:02.
Citera
2019-02-14, 23:25
Medlem
Tomten til posten kostet 255 millioner
Coca cola tomten kostet 132 millioner
Sum 387 millioner

Hvis megler fikk 10% for handelen så er det igjen ca 350 millioner

Og hvis TH tar 25% for å ordne handelen så utgjør det 87,5 millioner Nok, eller 9 millioner euro.

Det var en teori, men nå vet ikke jeg om det har vært noe arvestrid rundt den aktuelle gården som tomtene stammer fra.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-02-14 kl. 23:34.
Citera
2019-02-15, 00:21
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tomten til posten kostet 255 millioner
Coca cola tomten kostet 132 millioner
Sum 387 millioner

Hvis megler fikk 10% for handelen så er det igjen ca 350 millioner

Og hvis TH tar 25% for å ordne handelen så utgjør det 87,5 millioner Nok, eller 9 millioner euro.

Det var en teori, men nå vet ikke jeg om det har vært noe arvestrid rundt den aktuelle gården som tomtene stammer fra.

Tomteselger er happy camper og flipper etter sigende burgere den dag i dag fordi han liker det.

Det er bare å benytte Google til det Google er laget for så kommer det ganske raskt frem.

Hvis noen virkelig har lyst på en drøy konspirasjonsteori med hevnmotiv så kan historien om oppkjøp av arealer til parkeringsdrift langs Flytog-traseen før Gardermoen utbyggingen sjekkes nærmere.

Og nei, jeg tenker ikke på den velkjente konspirasjonsteorien som omhandler valget av Gardermoen fremfor Hurum.
Citera
2019-02-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Tomteselger er happy camper og flipper etter sigende burgere den dag i dag fordi han liker det.

Det er bare å benytte Google til det Google er laget for så kommer det ganske raskt frem.

Hvis noen virkelig har lyst på en drøy konspirasjonsteori med hevnmotiv så kan historien om oppkjøp av arealer til parkeringsdrift langs Flytog-traseen før Gardermoen utbyggingen sjekkes nærmere.

Og nei, jeg tenker ikke på den velkjente konspirasjonsteorien som omhandler valget av Gardermoen fremfor Hurum.
Ja der fant jeg en artikkel og TH fikk 50% av tomteprisen, bonden må være en av Norges dummeste som har inngått en så dårlig avtale.
Citera
2019-02-15, 01:06
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja der fant jeg en artikkel og TH fikk 50% av tomteprisen, bonden må være en av Norges dummeste som har inngått en så dårlig avtale.

Tja.... Det er noe som heter at du aldri blir fattig av å realisere gevinst.

Hva er en tomt verdt og hvordan skal en som kommer til bordet med en kjøper du ikke visste fantes belønnes?

Se bondegården fra fugleperspektiv så vil det åpenbare seg noen begrensninger mht. aktuelle måter å utvikle den på.

Bonden sier han er happy og det tror jeg på det alle dager hele uka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in