2019-02-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Greit nok, Toska er mastermind i din verden, i min verden så er han en taper.

Herregud du er jo på Loxxa nivå du.. Skjønner du ikke hva “det nærmeste vi har” betyr? Eller ble det feil i hodet ditt at det du så på tv-en i går kanskje ikke var helt riktig eller hva er problemet ditt? Jeg syntes også at kriminelle er tapere. Jeg syntes også mord er helt jævlig. Men klarer ikke du å se at planleggingen av NOKAS-ranet krever mer omløp i toppetasjen enn hva den gjengse kriminelle har? Hvis du ikke evner det så sier det mer om deg enn David Toska. Herregud for et nivå her inne på noen..
Citera
2019-02-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Herregud du er jo på Loxxa nivå du.. Skjønner du ikke hva “det nærmeste vi har” betyr? Eller ble det feil i hodet ditt at det du så på tv-en i går kanskje ikke var helt riktig eller hva er problemet ditt? Jeg syntes også at kriminelle er tapere. Jeg syntes også mord er helt jævlig. Men klarer ikke du å se at planleggingen av NOKAS-ranet krever mer omløp i toppetasjen enn hva den gjengse kriminelle har? Hvis du ikke evner det så sier det mer om deg enn David Toska. Herregud for et nivå her inne på noen..
Ok Dr sniffer
Citera
2019-02-14, 18:41
Medlem
Og det er ikke jeg som har valgt ordet mastermind/mesterhjernen- det er det den norske riksdekkende pressen som har. Men ifølge deg så er det helt uten grunn. I følge deg burde overskriftene etter Nokas vært noe ala: «Taperen Toska utfører et idiotisk planlagt og patetisk uintelligent bankran»
Citera
2019-02-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ja glasset ble vel byttet bare dager før ranet, så egentlig tilfeldigheter. Men de kom seg jo inn allikevel og pengene er fortsatt borte, så litt imponerende er det jo. Og når det gjelder Olsen Banden så gjelder det like mye norsk politi. Kan f
Eks henvise til gummibåten over til Utøya som sank.

22. Juli var fra myndighetenes side stort sett Muppet Show fra ende til annen, ingen tvil om det.

Jeg lurer på om "mesterhjernen" opprinnelig kom som følge av at han var så god i sjakk.

Har ofte fundert på om det blir aktivitet i visse deler av norske skoger når den valutaen de fikk med seg fra NOKAS-ranet nærmer seg foreldelse..
Citera
2019-02-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
22. Juli var fra myndighetenes side stort sett Muppet Show fra ende til annen, ingen tvil om det.

Jeg lurer på om "mesterhjernen" opprinnelig kom som følge av at han var så god i sjakk.

Har ofte fundert på om det blir aktivitet i visse deler av norske skoger når den valutaen de fikk med seg fra NOKAS-ranet nærmer seg foreldelse..
Han fikk tittelen mesterhjernen i Oslos underverden fordi han borret seg inn i banken på Bryn med en kjernebormaskin, en jobb alle som kan slå av og på en bormaskin kan få til.
Citera
2019-02-14, 19:01
Medlem
aeh

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Greit nok, Toska er mastermind i din verden, i min verden så er han en taper.
Enig. Men når vi er inne på om andre har kommet unna med noe sånt, så vet vi jo ikke det. Noen betaler jo bare, og det anmeldes aldri. Hvem vet om disse folka har gjort dette før, med hell.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-14 kl. 19:04. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-14, 20:09
Medlem
Det lekker en del fra Politiet nå.

Om rettslige konflikter, språkeksperter som har skrevet trusselbrev m.m.

Det kan vel tyde på at Politiet skrur opp varmen. At de ikke har mottatt livstegn.
Citera
2019-02-14, 20:10
Medlem
Citat:
Vil forresten gratulere alle på forumet, og ikke minst i tråden her, med at en viss bruker ENDELIG har blitt fjernet herfra Men burde politiet ha sjekket han opp? Så uintelligent som han ga uttrykk for å være tror jeg ikke er mulig, og når det stod på som verst så mistenkte jeg at det var noen som drev med bevisst desinformering her inne. Noen som gidder å sjekke hva som ble diskutert her i det han meldte sin ankomst? Mulig jeg er paranoid, men det hele virket ekstremt suspekt. Noen var kanskje på sporet av noe relevant her.

Jeg re-lanserte russer-teorien noen timer før Loxxa gjorde sin ankomst, kopi av mitt innlegg fra 29. januar i spoileren.

Det falt dom i bedragerisaken 8.februar, Pareto-topp Petter Dragesund ble frikjent, Pareto-megler Kjetil Sjursen og Severstal-konsulent Jan Vestrum ble domfelt. Dragesund og Sjursen ble frikjent for alle erstatningskrav, mens Vestrum fikk inndratt 15,7 millioner kroner.

Sjursen og Vestrum vil anke, mens Økokrim vurderer om dommen skal ankes. Dommen er ikke rettskraftig.

Meglerne fra Pareto ble frikjent fra investorenes erstatningskrav på ca 340 mill kroner.

Jeg vet ikke hvor, eller mot hvem, investorene nå vil rette erstatningkravene sine. Om investorene vil forsøke å få dekket tapene sine direkte fra Severstal. Eller om de velger å ta tapene selv.

Dersom saken skulle ende med at Severstal blir nødt til å innfri prisgarantien, pluss dekke rentetapene for investorene, dvs at de må ut med vel 340 mill NOK for å få lagt denne saken død, vel jeg vet ikke, men det som i utgangspunktet var et røverkjøp ble til slutt veldig dyrt.

Det kan hende at russerne blir veldig sure og gretne av sånt. Men så sure at en av investorenes kone forsvinner... og investoren selv blir sittende i gapestokken mistenkt for konedrap ... bob bob ... vet ikke om jeg tror på det.

Men, bedragerisaken kan få en helt annen betydning, dersom investorene krever erstatning direkte fra Severstal. Russere på hevntokt kan bli mer aktuelt igjen.
Senast redigerad av kornblomst 2019-02-14 kl. 20:36. Anledning: Edit: Lenke til Pareto-dommen
Citera
2019-02-14, 20:12
Medlem
Monsens avatar
En annen teori blir mer og mer aktuell tror jeg ... kidnapping blir bare mer og mer USANNSYNLIG.

Nå kartlegger politiet konflikter i Hagens liv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Og språkekspert har analysert trusselbrevet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G1Wdy6/trusselbrev-analysert-av-spraakekspert-du-kan-sammenligne-spraaket-med-dna?utm_source=vgfront&utm_content=row-2
Senast redigerad av Monsen 2019-02-14 kl. 20:59. Anledning: Tillegg
Citera
2019-02-14, 20:14
Medlem
Citat:
Min teori:.
Satte pris på innlegget, veldig bra!
Citera
2019-02-14, 20:15
Medlem
Bare noe jeg kom til å tenke på etter VGs artikkel i dag;

De to typene som ble observert utenfor arbeidsstedet til TH minner jo lite om nordmenn. Og først tenkte jeg litauere snarere enn jugoslavere. Spesielt vedkommende som snur til høyre i bildet og begynner å gå tilbake igjen.

Men russere er kanskje de eneste som har intelligens og ressurser til å gjennomføre noe slikt, uavhengig av hvem som iscenesatte forsvinningen.
Citera
2019-02-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Jeg lurer på om "mesterhjernen" opprinnelig kom som følge av at han var så god i sjakk
Toska gjorde mye rart, og mye smart.

Han var veldig god i sjakk, ja. Og moren hans er professor i medisin på Universitet i Oslo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in