Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
ETT HELT DYGN. ...! snacka om downs Slowmotion i denna kår. ... ! inte så konstigt att höger hand inte vet vad vänster gör. Det skjuts till 100-tals miljarder från skattebetalarna. Säger som näringslivsbossen sa i tv ( vad fan får man för pengarna...?)
Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Tar det ett dygn i normalfall att stoppa spridning till poliser i yttre tjänst när personer redan gripits vilar hela ansvaret
På ledning / kommunikation. Om detta stämmer behöver man inte tänka på dyr ip/digitalisering inom kåren för den används ändå inte. Hurvida det blir tjänstefel och dom i avrättningen av Erik kommer rättsäkerheten sättas på prov
Sorry inget du kan förhindra hur gärna du än vill. ..!
Att man ej hade reda på att denna person redan var gripen, hade hypotetiskt men högst sannolikt inte ändrat ett dugg.
Personen som greps hade nämligen en rad fiender, lika farliga som han själv. Så det är ju ett faktum som poliserna som larmades har med sig. Befälet och åtminstone en av dom närvarande poliserna visst mkt väl vem denna person är, samt även vad för ovänligt sinnad krets som finns runt honom.
Vidare sedan, landar det ganska underordnat i att/om det finns/fanns en känd person i området överhuvudtaget.
Ett larmsamtal om misstänkt skjutvapenbeväpnad person med möjligtvis ett avvikande beteende av okänt slag, är precis vad det är oavsett.
Jag tycker därmed inte man ska snärja in sig för mycket i den gripna personen, för det hade säkerligen haft låg eller ingen påverkan på utgången ändå.
Just i detta avseende, tror jag också domstolen kommer arbeta runt med skuldfrågorna, alltså avgöra rättsligt om det spelade någon roll, eller ej.
Jag tror på det senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Jag förstår nu med den kommunikationsbrist som uppenbarligen råder inom rikspolisstyrelsen chokerar allmänheten.
När personer pratar med Erik som har ett vapenliknanfe förmål i handen ser 99,99% att han lider av downs syndrom
Detta har väl informatören påtalat vid påringning som därefter skickat ut patrullen till Vasastan.
Samtal spelas alltid in så de finns i FUP
Du måste förstå att den person som ringde in larmet, inte är en person som träffat Eric.
Inringaren ringde från bostad, följde endast denna misstänkt beväpnade person genom bostadsfönster.
Dom personer som träffat Eric (och som även tidigare intervjuats i tv), har inte träffat polisen/pratat med polisen innan skotten gick.