2019-02-13, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du svårt med källhänvisade fakta?
EN - inte två personer - har mördat Agnes och Moa. Det finns inga "dom" som gjort det.
Det är bara en ensam gärningsman som strypt och kvävt barnen till döds.

Vad säger det dig? Du är säker på att maken mördat makan. Återstår två mord som endast en begått. Vi har två misstänkta mördare. Hur går ekvationen ihop? Tänk efter riktigt noga nu.
Citera
2019-02-13, 21:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
EN - inte två personer - har mördat Agnes och Moa. Det finns inga "dom" som gjort det.

Om jag planerar dödssätt på barnen och min partner dödar barnen med cocktails och/eller kvävning och strypning - så är jag lika skyldig som han. Vad är det du inte begriper?
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-13 kl. 21:42.
Citera
2019-02-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet du det? Fall inte på eget grepp nu. Själv väntar jag på avgörande bevisen för överenskommelsen där en USB-sticka utan film inte är värt ett smack. Möjligen om det pågår diskussioner mellan skatteverket och Henkow utbildning. Inköp av läkemedel räknas inte. Jag hoppas verkligen att dessa två juriststjärnor såg till att ha bevis för att båda var införstådda med detta...

Nu riktade du inte frågan till mig, så jag får förtydliga att jag verkligen förstår att hon var ett monster. Om det kan bevisas att hon verkligen planerade detta. Hon behöver inte ha mördat själv för att utnämnas till en vidrig mördare.

Två gärningsmän. Polisen har sagt det.
Citera
2019-02-13, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Vad säger det dig? Du är säker på att maken mördat makan. Återstår två mord som endast en begått. Vi har två misstänkta mördare. Hur går ekvationen ihop? Tänk efter riktigt noga nu.
Maternal filicide! Oskar kom hem och Hanna hade redan aktiverat planen!
Signed, sealed, delivered.
Inte undra på att polisen gav information med respekt.

Ja, här kan man ju vrida allt till dödagar.
Citera
2019-02-13, 21:43
Medlem
Citat:

Jag har läst att du påstår det. Jag har frågat flera gånger om ”åklagaren” sa att Oskar mördade sina döttrar. Jag saknar svar. Men om hon hävdar att det är en och samma gärningsman som mördat barnen och polisen säger att det finns två gärningsmän så måste hon ha dödat barnen eftersom Oskar ströp henne. Rent matematiskt så klart eftersom vi egentligen inge vet om ”åklagaren” har sagt något eller ens existerar.
Citera
2019-02-13, 21:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Om jag planerar dödssätt på barnen och min partner dödar barnen med cocktails och/eller kvävning och strypning - så är jag lika skyldig som han. Vad är det du inte begriper?

Knappast om det förflutit flera månader och du kommit på bättre tankar.
Du är inte ens skyldig till mord om han gjort det i närtid enligt din vilja när du var bortrest.
Du är möjligen skyldig till anstiftan.
Citera
2019-02-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Två gärningsmän. Polisen har sagt det.

Har bara hört att det var två som planerade. En stämplade, en utförde kan vara två gm, men nu var frågan hur många som mördade handgripligen. De sa att gm var död, inte att de båda gm är döda, men det kanske ändrades?
Citera
2019-02-13, 21:49
Bannlyst
Tre mord och ett självmord.
Två av morden begångna av samma mördare.
Två misstänkta för mord. Inte misstänkta för anstiftan, inte för stämpling.
Makan kan inte ha tagit död på maken.
Han är således den som tagit sitt liv.
Återstår tre mord.
Maken kan inte ha dödat alla, då hade inte vi haft två misstänkta mördare.

Vad säger det er?
Citera
2019-02-13, 21:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Knappast om det förflutit flera månader och du kommit på bättre tankar.
Du är inte ens skyldig till mord om han gjort det i närtid enligt din vilja när du var bortrest.
Du är möjligen skyldig till anstiftan.
Det har inte gått flera månader. Testamente med bådas bevittnade underskrifter 2 dgr innan. Förklaringsbrev som med all säkerhet också är äkta, och "i tiden", USB-minne som också med all säkerhet kan dateras av it-tekniker.

Jag förstår inte vad du och Missan försöker göra? Varför detta försvar av en mor som faktiskt hjälpte till att radera ut sina barn? För det är exakt det hon gjorde. Tillsammans med barnens pappa.
Citera
2019-02-13, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Maternal filicide! Oskar kom hem och Hanna hade redan aktiverat planen!
Signed, sealed, delivered.
Inte undra på att polisen gav information med respekt.

Ja, här kan man ju vrida allt till dödagar.

BINGO!
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
En fråga, om chefsjuristen nu hade gått ut och sagt att dom dödade varsitt barn, hade du varit lika arg då? Vi vet alla svaret på den frågan...

Helt rätt vi vet alla varför just vissa postare går bananas över vissa fakta.

1. det inte stämmer med ens egen uppfattning hur det måste ha gått till
2. man har inte själv lyckats gräva.

Det är nog den här trådens största lögn - VI VILL ALLA VETA SANNINGEN.
Vissa vill inte det.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det har inte gått flera månader. Testamente med bådas bevittnade underskrifter 2 dgr innan. Förklaringsbrev som med all säkerhet också är äkta, och "i tiden", USB-minne som också med all säkerhet kan dateras av it-tekniker.

Jag förstår inte vad du och Missan försöker göra? Varför detta försvar av en mor som faktiskt hjälpte till att radera ut sina barn? För det är exakt det hon gjorde. Tillsammans med barnens pappa.

Medgärningsmannaskap, sa Bull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in