2019-02-13, 21:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag ringde. Hon svarade inte först. Då frågade receptionisten om jag ville ha hennes nummer. Hon gav mig numret. Jag ringde upp. Självklart ringer inte en chefsjurist runt till oss.
Jo, det gjorde hon enligt Solglittret. Denna dam ringde upp.

Nå, nu släpper jag detta. Case closed för mig.
Citera
2019-02-13, 21:21
Medlem
Citat:
Jag ringde. Hon svarade inte först. Då frågade receptionisten om jag ville ha hennes nummer. Hon gav mig numret. Jag ringde upp. Självklart ringer inte en chefsjurist runt till oss.
Jo det gjorde hon till din kompis.
Citera
2019-02-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Blev hon oskyldig för att hon mördades?

Hon bad Oskar strypa henne efter att dom dödat sina döttrar, tycker du att det är rätt mot Agnes och Moa att kalla henne för offer efter att hon har varit med på att strypa dom?

Förstår du inte vilket monster man måste vara om man klarar av att låta sig strypas efter att man först har hjälpt till att mörda sina barn? Det är omänskligt.

Hur vet du det? Fall inte på eget grepp nu. Själv väntar jag på avgörande bevisen för överenskommelsen där en USB-sticka utan film inte är värt ett smack. Möjligen om det pågår diskussioner mellan skatteverket och Henkow utbildning. Inköp av läkemedel räknas inte. Jag hoppas verkligen att dessa två juriststjärnor såg till att ha bevis för att båda var införstådda med detta...

Nu riktade du inte frågan till mig, så jag får förtydliga att jag verkligen förstår att hon var ett monster. Om det kan bevisas att hon verkligen planerade detta. Hon behöver inte ha mördat själv för att utnämnas till en vidrig mördare.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-13 kl. 21:27.
Citera
2019-02-13, 21:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jo, det gjorde hon enligt Solglittret. Denna dam ringde upp.

Nå, nu släpper jag detta. Case closed för mig.

Jag skickade två frågor på mail. Hon ringde upp med svar på dessa frågor.
Man kan svara på inkommande mail på olika sätt - telefon är ett sätt.
Det betyder inte att A-C A ringer runt i oträngt mål till alla möjliga personer.

Edit: nej jag är inte pesionerad läkare, utan i allra högsta grad verksam med lång tid kvar till en pesionering. Du har missuppfattat även detta.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-13 kl. 21:29.
Citera
2019-02-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Jo det gjorde hon till din kompis.
Heder till polisen som har en väldigt vettig chefsjurist. Varför är ni inte belåtna förstår inte jag.
Citera
2019-02-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej!
Det måste värderas under en rättegång i en domstol.
Om hon egentligen inte planerade utan "skrev av " sig som Annabella beskrev det i sitt inlägg, eller inte begripit att dessa planer skulle genomföras, varit under tvång eller aktivt försökt förhindra det
hela så är det omständigheter som vägs in.
Då får rätten avgöra hennes skuld och eventuell straffpåföljd.

Men hon kommer inte att dömas för mord hon hon inte på något sätt aktivt deltog eller var behjälplig.

Ett litet tips i all välmening, läs detta ang anstiftan: http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:558950/FULLTEXT01.pdf

Helge Fossmo är väl Sveriges mest kända anstiftansmord, just saying.
Citera
2019-02-13, 21:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Heder till polisen som har en väldigt vettig chefsjurist. Varför är ni inte belåtna förstår inte jag.
Hon har med all säkerhet koll på vad hon får släppa och inte. Men för mig känns det dock märkligt ändå.
Citera
2019-02-13, 21:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Blev hon oskyldig för att hon mördades?

Hon bad Oskar strypa henne efter att dom dödat sina döttrar, tycker du att det är rätt mot Agnes och Moa att kalla henne för offer efter att hon har varit med på att strypa dom?

Förstår du inte vilket monster man måste vara om man klarar av att låta sig strypas efter att man först har hjälpt till att mörda sina barn? Det är omänskligt.

Har du svårt med källhänvisade fakta?
EN - inte två personer - har mördat Agnes och Moa. Det finns inga "dom" som gjort det.
Det är bara en ensam gärningsman som strypt och kvävt barnen till döds.
Citera
2019-02-13, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Tack för förtydligandet!

"En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärningspersonen. Även försök till anstiftan, som kallas stämpling, är straffbart vid vissa mycket grova brott, som t.ex. mord och grov misshandel.

Anstiftan - Åklagarmyndigheten

https://www.aklagare.se/ordlista/a/anstiftan/"

Så är det. Men båda makarna är misstänkta för mord. Vad tror du att det kan bero på? Att polisen inte har kännedom om anstiftan och stämpling?
Citera
2019-02-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Självklart, men det lär ju inte göras nu. För min del är hon skyldig. För andra är hon enbart ett offer.

Tror inte att någon är 100 procent säker på att hon är ett offer, det kan man inte vara eftersom PT sa att båda planerat detta. Däremot ifrågasätter många delaktigheten eftersom ett usbminne och en utskrift kan manipuleras då alla inte avled samtidigt. En avled sist, som jag förstått det. En hjälpte den nästsista att dö. Vad hände däremellan?
Citera
2019-02-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du svårt med källhänvisade fakta?
EN - inte två personer - har mördat Agnes och Moa. Det finns inga "dom" som gjort det.
Det är bara en ensam gärningsman som strypt och kvävt barnen till döds.

Så sa de inte på presskonferensen. Hur kan man bevisa att det bara är en gm för övrigt? Vad sa din källa om det? Precis som jag är intresserad av mer bevis för att mor H planerade morden är det lika intressant att veta hur man kom fram till att O var den som utförde morden.
Citera
2019-02-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt korrekt, av hänsyn till de anhöriga gick man inte in på vem som dödade vem, verkar ju som om chefsjuristen har en egen liten uppfattning om vad som gäller i den saken.

Om jag hade något att säga till om hos polisen syd så skulle jag nog börja leta efter en ny chefsjurist som har förstånd om att hålla käft om saker man kommit överens om, det kan ju vara jobbigt för H,s anhöriga att veta vad H gjorde.
En fråga, om chefsjuristen nu hade gått ut och sagt att dom dödade varsitt barn, hade du varit lika arg då? Vi vet alla svaret på den frågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in