2019-02-08, 16:30
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Hur är det med ångesten och rastlösheten när man väl gått in sig helt på metadon eller buprenorfin? Är den som vanligt, som innan alltså? Eller lindras den?

Har enbart missbrukat heroin, alla fentanyler och i viss grad metadon. Har ju alltid fått berusning på de tidigare pga såpass hög dosering.
Citera
2019-02-08, 20:03
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Hur är det med ångesten och rastlösheten när man väl gått in sig helt på metadon eller buprenorfin? Är den som vanligt, som innan alltså? Eller lindras den?

Har enbart missbrukat heroin, alla fentanyler och i viss grad metadon. Har ju alltid fått berusning på de tidigare pga såpass hög dosering.

För mig, går på sub, så har ångesten lindrats avsevärt! Verkligen jätte skönt. Är en sån befrielse att inte behöva dra i sig massa annat skit för att typ kunna andas bara!
Citera
2019-02-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
För mig, går på sub, så har ångesten lindrats avsevärt! Verkligen jätte skönt. Är en sån befrielse att inte behöva dra i sig massa annat skit för att typ kunna andas bara!

Okej, tack för svaret. Då låter det väldigt lockande. Hur länge har du varit med i programmet och vad ligger du på för dos tro?

Jag har såklart dokumenterat missbruk och har lyckats slita ifrån mig allt förutom opiaterna som blir 5-10 dagar i månaden. På grund utav min ångest och rastlöshet, samt det starka suget efter opiater såklart. Och det är ju inte hållbart när man vill försöka vända på livet. Orkar inte ha det såhär längre, så det får bli till att kasta in handduken och söka sig till programmet antar jag.
Citera
2019-02-08, 21:13
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Okej, tack för svaret. Då låter det väldigt lockande. Hur länge har du varit med i programmet och vad ligger du på för dos tro?

Jag har såklart dokumenterat missbruk och har lyckats slita ifrån mig allt förutom opiaterna som blir 5-10 dagar i månaden. På grund utav min ångest och rastlöshet, samt det starka suget efter opiater såklart. Och det är ju inte hållbart när man vill försöka vända på livet. Orkar inte ha det såhär längre, så det får bli till att kasta in handduken och söka sig till programmet antar jag.

Bara i 5månader.
Och 12mg. (Så är jag 158cm o 50kg kanske ska tilläggas).

Jag tycker absolut du ska söka! Som du säger är det inte en hållbar situation.
Jag tycker det är toppen! Förutom att det är bökigt att hämta medicin varje dag och all kontroll kring det. Men effekten av dem har räddat mig!
Citera
2019-02-12, 13:53
Medlem
Måste man testa andra behandlingsinsatser innan man kan komma in på Laro? Soc och Prima Maria vill inte erbjuda mig Laro:/
Citera
2019-02-12, 14:16
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Bara i 5månader.
Och 12mg. (Så är jag 158cm o 50kg kanske ska tilläggas).

Jag tycker absolut du ska söka! Som du säger är det inte en hållbar situation.
Jag tycker det är toppen! Förutom att det är bökigt att hämta medicin varje dag och all kontroll kring det. Men effekten av dem har räddat mig!

Håller med om att det är ganska bökigt att hämta medicin varje dag. Men gillar verkligen effekten av medicinen.
Citera
2019-02-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesh123
Måste man testa andra behandlingsinsatser innan man kan komma in på Laro? Soc och Prima Maria vill inte erbjuda mig Laro:/

Det kan ju vara smart att prova andra behandlingsmetoder till att börja med och inte bara välja en quick fix på problemen. Klarar man av att leva nyktert utan LARO så är ju det att föredra alla dagar i veckan. Det är bara helt & hållet idiotiskt att hoppa på LARO om man inte verkligen har problem.
Citera
2019-02-12, 14:19
Medlem
who-s avatar
Citat:

Vad säger soc om Laro?
Citera
2019-02-12, 17:38
Medlem
Min soc sa att de kommer inte gå och behandlaren sa samma sak för att jag inte har testat andra alternativ, fick också avslag för jag inte har testat andra behandlingar.
Citera
2019-02-12, 23:47
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Även jag fick avslag från LARO pga att jag ej hade testat andra behandlingsalternativ + att jag är hyfsat ung, som jag förstått vill dem ej sätta in unga (20-25) på LARO som första behandling.
Citera
2019-02-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Även jag fick avslag från LARO pga att jag ej hade testat andra behandlingsalternativ + att jag är hyfsat ung, som jag förstått vill dem ej sätta in unga (20-25) på LARO som första behandling.

Har exakt samma problem, förstår inte varför vården ska vara så jobbiga:/
Vet inte riktigt vad de finns o göra nu
Senast redigerad av lesh123 2019-02-13 kl. 13:25.
Citera
2019-02-13, 19:55
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Har exakt samma problem, förstår inte varför vården ska vara så jobbiga:/
Vet inte riktigt vad de finns o göra nu

Klart som fan de inte sätter in en livslång (troligtvis) opioid behandling till nån som inte ens försökt sluta utan.
Förlåt men det låter jävligt vekt

Allt behöver och går inte att medicinera bort, ibland kommer man längst med lite ansträngning och disciplin.

Jag provade ALLT många ggr innan jag gav upp och gick med på att gå med i laro.
Det ska verkligen inte va ett förstahandsval enl mig.
Målet måste väl ändå va att bli helt fri från substanser och Quickfix tänket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in