2019-02-13, 06:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är det för katastrofalt med kopplingen?

Det var en direkt fråga på uttalandet:
"Wordwarrior har varken bildning eller inkomst. Det är därför alla svenska kvinnor överger honom."

Det antyder alldeles uppenbart att "alla svenska kvinnor" vill ha betalt för att hänga med män.

Har du en alternativ tolkning hör jag den gärna.

Den alternativa tolkningen står i inlägget du citerade. Var god läs om.
Citera
2019-02-13, 10:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Snälla nån vad tjatig du är, hon har redan svarat en gång:
Vilken hon pratar du om här?
Citat:
Kommentaren i sin helhet är nyligen postad så det blir inte så svårt för dig att hitta den.
Alldeles riktigt. Följ ditt råd.
Citat:
Nu ska kanske du svara på hennes fråga istället för att slingra dig.
Jag har ännu inte fått något svar värt namnet och jag tar det igen; vilken är denna hon du pratar om?
Citera
2019-02-13, 10:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Den alternativa tolkningen står i inlägget du citerade. Var god läs om.
Tack, jag läste den faktiskt även första gången men den besvarar faktiskt inte frågan.
Sen om du vill göra en alternativ tolkning och bortse från det lurpack påstod och bara svara på den andra delen, så är det helt upp till dig. Det står dig fritt att tolka att upp är ner också.
Det gör det dock inte rätt och något tolkningsföreträde har du ju inte över vad lurpack menat med sitt påstående.
Det är upp till "henom" att svara på själv.

Det är lätt att göra freudianska felsägningar i affekt, baserar jag min fråga på.
Citera
2019-02-13, 10:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Tack, jag läste den faktiskt även första gången men den besvarar faktiskt inte frågan.
Sen om du vill göra en alternativ tolkning och bortse från det lurpack påstod och bara svara på den andra delen, så är det helt upp till dig. Det står dig fritt att tolka att upp är ner också.
Det gör det dock inte rätt och något tolkningsföreträde har du ju inte över vad lurpack menat med sitt påstående.
Det är upp till "henom" att svara på själv.

Det är lätt att göra freudianska felsägningar i affekt, baserar jag min fråga på.

"Lupac" skrev ungefär såhär: "Wordwarrior har varken inkomst eller bildning och det är därför som svenska kvinnor överger honom".

Detta tolkade du som att "Lupac" menade att alla svenska kvinnor är horor och golddiggers och du undrade om denna tolkning var korrekt.

Detta svarade "Lupac" på såhär: "Med din definition (dissar personer utan bildning och inkomst = hora och golddigger) så är svenska kvinnor förmodligen det. Och svenska män.
Personer utan bildning och inkomst brukar få hållas till varandra."

(detta svaret dög tydligen inte för dig eftersom du fortfarande gaggar om detta).

Sedan ville Moment22x22 få förtydligat för sig hur du gjorde kopplingen mellan att kvinnor (och män) dissar låg utbildning och ingen inkomst till att man då är "horor och golddiggers".

Du påstod bland annat: "Det antyder alldeles uppenbart att "alla svenska kvinnor" vill ha betalt för att hänga med män."

Varvid Moment22x22 skrev bland annat: "Jag behöver inte en mans pengar, däremot vill jag inte ha en arbetslös slacker som ligger på sofflocket."

Hon ställde sedan en fråga till dig som du nu förhalat i hundra jevvla år: "Så, förklara gärna hur du drog denna koppling mellan att helst avstå arbetslösa män och att vara horor/golddiggers."

Detta var absolut sista gången jag slösade tid på din tjocka tjurskallighet och extrema förmåga att trolla allt och alla.

Bara förklara varför du gör den kopplingen. ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT??!!! Normalbegåvade människor vill inte hänga med idioter HUR GÖR DET DEM TILL HOROR OCH GOLDDIGGERS?????!!!!!!!!
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-13 kl. 11:05.
Citera
2019-02-13, 11:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
"Lupac" skrev ungefär såhär: "Wordwarrior har varken inkomst eller bildning och det är därför som svenska kvinnor överger honom".

Detta tolkade du som att "Lupac" menade att alla svenska kvinnor är horor och golddiggers och du undrade om denna tolkning var korrekt.
Inkorrekt! Du har ingen aning om vad jag tolkat det som, men frågan är korrekt. Nästan ordagrant så frågade jag.
Citat:
Detta svarade "Lupac" på såhär: "Med din definition (dissar personer utan bildning och inkomst = hora och golddigger) så är svenska kvinnor förmodligen det. Och svenska män.
Personer utan bildning och inkomst brukar få hållas till varandra."
Ja, svaret har ingenting med min fråga att göra. Den börjar med att påstå att jag gett en definition. Var och en kan se att jag inte ens försökt definiera något. Det är alltså en projektion från lurpack och en urspårning och ett sätt att skylla ifrån sig i stället för att svara på frågan. Inte helt ovanligt på den sidan. Inte nog med det! Han påstår dessutom att jag dissat någon, fast jag helt klart och tydligt ifrågasatt hans egna påstående och inget annat. Nu när du kollat igen, så har du fortfarande inte sett det fullkomligt ologiska här?
Citat:
(detta svaret dög tydligen inte för dig eftersom du fortfarande gaggar om detta).
Som sagt, det är inget svar på frågan fortfarande. Det är ett sätt att undvika att svara på frågan.
Citat:
Sedan ville Moment22x22 få förtydligat för sig hur du gjorde kopplingen mellan att kvinnor (och män) dissar låg utbildning och ingen inkomst till att man då är "horor och golddiggers".
Det påståendet får du fortfarande ta med lurpack. Jag har bett honom svara på om det han skrev ska tolkas så. Ett påstående slutar aldrig med ett frågetecken. Det kallas skiljetecken, för att man ska kunna skilja på dem.
Citat:
Du påstod bland annat: "Det antyder alldeles uppenbart att "alla svenska kvinnor" vill ha betalt för att hänga med män."
Jag har fortfarande inte påstått någonting. Är det någon som påstått det, så rikta dina blickar mot lurpack. Han är oss alla fortfarande svaret skyldigt.
Citat:
Varvid Moment22x22 skrev bland annat: "Jag behöver inte en mans pengar, däremot vill jag inte ha en arbetslös slacker som ligger på sofflocket."
Nu börjar jag tröttna lite på dig.
Moment kan inte svara för lurpack, som i sin tur inte svarat på frågan om hans påstående ska tolkas, som jag frågade.
Se ovan.
Resten kan vi läsa själva.
Citat:
Hon ställde sedan en fråga till dig som du nu förhalat i hundra jevvla år: "Så, förklara gärna hur du drog denna koppling mellan att helst avstå arbetslösa män och att vara horor/golddiggers."
Är frågan relevant ens?
Är det möjligen en egen diskussion?
Jag har startat trådar och framfört teorin om hypergami och all seriös forskning på flera områden kommer fram tills amma sak.
Även du har dina preferenser. Men som sagt, det är en helt annan diskussion. Jag vill ha svar på om jag ska förstå lurpacks uttalande om att alla svenska kvinnor lämnar män som inte har pengar och status som golddiggers och horor. >Först!
Citat:
Detta var absolut sista gången jag slösade tid på din tjocka tjurskallighet och extrema förmåga att trolla allt och alla.
Då får jag tacka så mycket för ditt deltagande och önska dig lycka till.
Jag misstänker dock att sällskapet i din ekokammare kommer minska, inte bara i antal utan även i kvalitet, lite som Feministiskt Initiativ. Du står helt enkelt för högt upp på den intersektionella stacken för att kunna bli inkluderad.
Citat:
Bara förklara varför du gör den kopplingen. ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT??!!! Normalbegåvade människor vill inte hänga med idioter HUR GÖR DET DEM TILL HOROR OCH GOLDDIGGERS?????!!!!!!!!
a+b=b+a
Du får ställa frågan till lurpack. Han är den enda som påstått det.
Att du inte står på min sida och ställer henom till svars för detta begriper inte jag, men så är du ju feminist också.

PS Glöm inte heller vad det är för skillnad mellan min syn på sexarbete och feministers. Jag jämställer köpare och säljare, men det gör inte ni. Till skillnad mot varje annan kapitalist i varje annat fall, så är det bara köparna det är fel på i det här fallet. Pga antagandet att det är män.
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-02-13 kl. 11:29.
Citera
2019-02-13, 11:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inkorrekt! Du har ingen aning om vad jag tolkat det som, men frågan är korrekt. Nästan ordagrant så frågade jag.Ja, svaret har ingenting med min fråga att göra. Den börjar med att påstå att jag gett en definition. Var och en kan se att jag inte ens försökt definiera något. Det är alltså en projektion från lurpack och en urspårning och ett sätt att skylla ifrån sig i stället för att svara på frågan. Inte helt ovanligt på den sidan. Inte nog med det! Han påstår dessutom att jag dissat någon, fast jag helt klart och tydligt ifrågasatt hans egna påstående och inget annat. Nu när du kollat igen, så har du fortfarande inte sett det fullkomligt ologiska här?Som sagt, det är inget svar på frågan fortfarande. Det är ett sätt att undvika att svara på frågan.Det påståendet får du fortfarande ta med lurpack. Jag har bett honom svara på om det han skrev ska tolkas så. Ett påstående slutar aldrig med ett frågetecken. Det kallas skiljetecken, för att man ska kunna skilja på dem.Jag har fortfarande inte påstått någonting. Är det någon som påstått det, så rikta dina blickar mot lurpack. Han är oss alla fortfarande svaret skyldigt.Nu börjar jag tröttna lite på dig.
Moment kan inte svara för lurpack, som i sin tur inte svarat på frågan om hans påstående ska tolkas, som jag frågade.
Se ovan.
Resten kan vi läsa själva.Är frågan relevant ens?
Jag har startat trådar och framfört teorin om hypergami och all seriös forskning på flera områden kommer fram tills amma sak.
Även du har dina preferenser. Men som sagt, det är en helt annan diskussion. Jag vill ha svar på om jag ska förstå lurpacks uttalande om att alla svenska kvinnor lämnar män som inte har pengar och status som golddiggers och horor. >Först!Då får jag tacka så mycket för ditt deltagande och önska dig lycka till.
Jag misstänker dock att sällskapet i din ekokammare kommer minska, inte bara i antal utan även i kvalitet, lite som Feministiskt Initiativ. Du står helt enkelt för högt upp på den intersektionella stacken för att kunna bli inkluderad.
a+b=b+a
Att du inte står på min sida och ställer henom till svars för detta begriper inte jag, men så är du ju feminist också.

PS Glöm inte heller vad det är för skillnad mellan min syn på sexarbete och feministers. Jag jämställer köpare och säljare, men det gör inte ni. Till skillnad mot varje annan kapitalist i varje annat fall, så är det bara köparna det är fel på i det här fallet. Pga antagandet att det är män.

Ok ok vi säger såhär: Du är Klingon och jag är Vulcan låt oss aldrig mer tilltala varandra.

Edit: Jo jag likställer köpare med säljare.
Citera
2019-02-13, 11:40
Medlem
Sir Dwains avatar
Det kan väl inte vara så fantastiskt svårt att förstå, att inte ha ambition och drivkraft är inte attraktivt. Ambition och driv leder till bättre inkomst etc men det är mer eller mindre sekundärt, det är förmågorna som leder till detta som är attraktiva. För alla.
Citera
2019-02-13, 12:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det kan väl inte vara så fantastiskt svårt att förstå, att inte ha ambition och drivkraft är inte attraktivt. Ambition och driv leder till bättre inkomst etc men det är mer eller mindre sekundärt, det är förmågorna som leder till detta som är attraktiva. För alla.
Haha, det här blir bara bättre och bättre, för ingen av er verkar förstå att det ni försöker beskriva precis just nu är EXAKT det vi andra sagt hela tiden!
Hypergami är på riktigt, alla människors lika värde är hyckleri och förbannat nys och används AV feminister och vänsterblivna dagligen än i det ena fallet, än i det andra.

Rätt vad det är fastnar någon av er i den logis fällan att hen själv står med skägget i brevlådan och påstår att alla kvinnor överger män utan status och pengar.

Och det ni gör nu är STOR underhållning, för att paddla bakåt i tusen kilometer i timmen på en nanosekund, när det råkar drabba "er själva" och de individuella val ni gör. Då kan den intersektionella offerstacken flyga och fara!
Dåååå, gäller omvända regler och tolkningar
Citera
2019-02-13, 12:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Haha, det här blir bara bättre och bättre, för ingen av er verkar förstå att det ni försöker beskriva precis just nu är EXAKT det vi andra sagt hela tiden!
Hypergami är på riktigt, alla människors lika värde är hyckleri och förbannat nys och används AV feminister och vänsterblivna dagligen än i det ena fallet, än i det andra.

Rätt vad det är fastnar någon av er i den logis fällan att hen själv står med skägget i brevlådan och påstår att alla kvinnor överger män utan status och pengar.

Och det ni gör nu är STOR underhållning, för att paddla bakåt i tusen kilometer i timmen på en nanosekund, när det råkar drabba "er själva" och de individuella val ni gör. Då kan den intersektionella offerstacken flyga och fara!
Dåååå, gäller omvända regler och tolkningar

Fast hur tolkar du hypergami?
Citera
2019-02-13, 14:27
Avslutad
Citat:
Inkorrekt! Du har ingen aning om vad jag tolkat det som, men frågan är korrekt. Nästan ordagrant så frågade jag.Ja, svaret har ingenting med min fråga att göra. Den börjar med att påstå att jag gett en definition. Var och en kan se att jag inte ens försökt definiera något. Det är alltså en projektion från lurpack och en urspårning och ett sätt att skylla ifrån sig i stället för att svara på frågan. Inte helt ovanligt på den sidan. Inte nog med det! Han påstår dessutom att jag dissat någon, fast jag helt klart och tydligt ifrågasatt hans egna påstående och inget annat. Nu när du kollat igen, så har du fortfarande inte sett det fullkomligt ologiska här?Som sagt, det är inget svar på frågan fortfarande. Det är ett sätt att undvika att svara på frågan.Det påståendet får du fortfarande ta med lurpack. Jag har bett honom svara på om det han skrev ska tolkas så. Ett påstående slutar aldrig med ett frågetecken. Det kallas skiljetecken, för att man ska kunna skilja på dem.Jag har fortfarande inte påstått någonting. Är det någon som påstått det, så rikta dina blickar mot lurpack. Han är oss alla fortfarande svaret skyldigt.Nu börjar jag tröttna lite på dig.
Se ovan.
Resten kan vi läsa själva.Är frågan relevant ens?
Även du har dina preferenser. Men som sagt, det är en helt annan diskussion. Jag vill ha svar på om jag ska förstå lurpacks uttalande om att alla svenska kvinnor lämnar män som inte har pengar och status som golddiggers och horor. >Först!Då får jag tacka så mycket för ditt deltagande och önska dig lycka till.
a+b=b+a

Så du kunde lika gärna ha skrivit exempelvis ”kallade du just svenska kvinnor för fotbollsspelare” när Lurpack skrev om att kvinnor övergav Wordwarrior för att han saknade bildning och inkomst?
Citera
2019-02-13, 18:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Om du söker på hypergamy blir den andra länken du får upp troligen The Rational Male av Rollo Tomassi.
Jag ser honom som en auktoritet på begreppet.

Jag har postat en video om termen förr, men det kommer ju nytt hela tiden.
Här reds det ut lite grann:
https://youtu.be/3r6kKn5_hUc
Citera
2019-02-13, 18:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kvinnor dejtar inte neråt. De dejtar på sin nivå eller över. Nu när universitet och högskolor har 70% kvinnor och det slår igenom i yrkeslivet så småningom blir det mer än 80% som dejtar eller vill dejta de 20% skarpaste männen.
30% får aldrig ha ett förhållande eller sex och resten, de mediokra får hitta en lika obildad ute i Vällingby som hon själv, bara han kan tänka sig att serva henne chips i soffan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in