2019-02-13, 10:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur vet du att hon fick hjälp att dö på egen begäran????

Det fanns tre mordoffer på brottsplatsen.

Vilka är alla bevis som du syftar till?

Ring polisen Syd och be om namn på ansvarig åklagare i Bjärredsfallet. Initialer A-C A.

Ja, det fanns tre personer som dog, varav två utan egen förskyllan.
Bevisen: USB-minnet, testamentet, avskeds-/förklaringsbrevet.
Japp, det skall jag göra. Och jag skall prata med St*phan S*derholm, en gammal kompis till mig.

Edit: Nej, han ville inte säga något. Hänvisade mig uppåt. Attan.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-13 kl. 10:58.
Citera
2019-02-13, 10:51
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Något som skaver och äcklar mig är hur de överhuvudtaget kunde få en sådan diagnos. Två flickor med ME. Det är något skumt med det där. Något som borde grävas i. Hur kunde de få diagnosen när deras prover visade på något onormalt? Kände de läkaren som gick med på föräldrarnas tjat eller en förälders tjat. Hade de några punkter att trycka på? Någon ville förmodligen att de skulle vara sjuka.
Citera
2019-02-13, 10:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Något som skaver och äcklar mig är hur de överhuvudtaget kunde få en sådan diagnos. Två flickor med ME. Det är något skumt med det där. Något som borde grävas i. Hur kunde de få diagnosen när deras prover visade på något onormalt? Kände de läkaren som gick med på föräldrarnas tjat eller en förälders tjat. Hade de några punkter att trycka på? Någon ville förmodligen att de skulle vara sjuka.

Nu har du minst två gånger sagt att flickornas prover visar på något onormalt. Har du någon källa på det eller var har du hört det?
Citera
2019-02-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja, det fanns tre personer som dog, varav två utan egen förskyllan.
Bevisen: USB-minnet, testamentet, avskeds-/förklaringsbrevet.
Japp, det skall jag göra. Och jag skall prata med Stephan Söderholm, en gammal kompis till mig.

Jättebra att du ringer honom!

Fråga specifikt om:
1. USB-minnet; vad fanns på det?
2. Avskedsbrevet; vilket filformat hade det, var det flera sidor och var det undertecknat i original?

Eftersom de bara hade hittat ett USB-minne och testamente på kvällen så finns det oklarheter.
Citera
2019-02-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Vad menar du med onormalt?
Citera
2019-02-13, 11:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur vet du att hon fick hjälp att dö på egen begäran????

Det fanns tre mordoffer på brottsplatsen.

Vilka är alla bevis som du syftar till?

Ring polisen Syd och be om namn på ansvarig åklagare i Bjärredsfallet. Initialer A-C A.

Vad är det du hänger upp dig på? Polisen redogjorde för bevisning på PT i december. A-C C som du kallar för åklagare har sagt detsamma till dig.
Att O hjälpte H att dö har vi i tråden vetat om sedan januari förra året.
Du sa förra veckan att ny FUB med nya uppgifter skulle presenteras. Vad är det som är nytt?
Citera
2019-02-13, 11:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Fråga specifikt om:
2. Avskedsbrevet; vilket filformat hade det, var det flera sidor och var det undertecknat i original?

Eftersom de bara hade hittat ett USB-minne och testamente på kvällen så finns det oklarheter.

Fick göra en ändring i mitt inlägg ovan. Ringde honom. Han hänvisade till EWG. Och hon är ganska trött på att prata med folk nu. Så jag avstår från att störa.

Jag har inget att bevisa för Solglittret. Hon har fullständigt låst sig. Fullständigt galet att vara subjektiv i ett sånt här ärende. Jag begriper att det är känsligt, men nån måtta får det vara. Alla fynd pekar på att båda är skyldiga, men att en utförde dåden. Hur svårt kan det vara?

Edit: F ö skulle ingen åklagare använda ordet "mörda", som Solglittret påstår, om hen inte står i rätten och pläderar. Mycket märkligt.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-13 kl. 11:30.
Citera
2019-02-13, 11:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Fråga specifikt om:

Ja, vad som fanns på USB minnet är intressant.

Klart att avskedsbrevet var undertecknat i original, de har ju analyserat underskrifterna, de har sett att texten var tryckt innan underskrifterna skrevs. Så ingen har lurats att skriva under. Dessutom har DNA kontrollerats och ingen annan har rört vid avskedsbrevet/förklaringsbrevet.
Citera
2019-02-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu har du minst två gånger sagt att flickornas prover visar på något onormalt. Har du någon källa på det eller var har du hört det?

Någonstans i början av tråden. Säkert på de första hundra sidorna. Var nån som träffat familjen. Eller nån av familjemedlemmarna som sagt att flickan hade avvikande prover.

Sant eller inte. Får vi kanske aldrig veta.
Citera
2019-02-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Fick göra en ändring i mitt inlägg ovan. Ringde honom. Han hänvisade till EWG. Och hon är ganska trött på att prata med folk nu. Så jag avstår från att störa.

Jag har inget att bevisa för Solglittret. Hon har fullständigt låst sig. Fullständigt galet att vara subjektiv i ett sånt här ärende. Jag begriper att det är känsligt, men nån måtta får det vara. Alla fynd pekar på att båda är skyldiga, men att en utförde dåden. Hur svårt kan det vara?

Tack i alla fall!

Då vill nog polisen det skall sluta där. EWG kan inte uttala sig mer än manus från PT trots att fler än Solglittret ställer frågor.

Du känner mig vid det här laget. Jag friar hellre än fäller oavsett ras eller kön. Eftersom detta är ett unikt fall där två barn fått sätta livet till så måste det ventileras betydligt mera.
Citera
2019-02-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vad menar du med onormalt?

Flickans prover visade på något avvikande, enligt en postare någonstans i början av tråden.

Kanske stämmer det - kanske inte.
Citera
2019-02-13, 11:49
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Tack i alla fall!

Då vill nog polisen det skall sluta där. EWG kan inte uttala sig mer än manus från PT trots att fler än Solglittret ställer frågor.

Du känner mig vid det här laget. Jag friar hellre än fäller oavsett ras eller kön. Eftersom detta är ett unikt fall där två barn fått sätta livet till så måste det ventileras betydligt mera.

Absolut ventileras. Men att fullständigt förneka polisens gedigna arbete ter sig för mig ganska korkat. Också att säga att polisen minsann har en skyldighet att redovisa allt de gjort. De har de inte. Däremot är de skyldiga att göra sitt absolut bästa för att få svar på alla de frågor som finns. Det skall inte finnas minsta tvivel. Jag är nämligen övertygad om att de anhöriga har haft full insyn i utredning, så jag är nöjd. Och det är DE som skall lugnas, DE som skall gå vidare, DE som skall veta att polisen gjort sitt absolut bästa. Det är de som förlorat en svärdotter, svärson, son, dotter, syster, bror, barnbarn..... you name it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in