2019-02-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"Så som ni förstår då så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat, att gemensamt och i samförstånd, genomföra den här gärningen tillsammans och båda två är därför också såklart, formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och tillsammans dom har dödat sina två döttrar."

Underlaget till det som "vi ska förstå" är ett avskedsbrev som de kollat namnunderskrifterna på, ett testamente som är bevittnat och hittat bevis på datorer och mobiler de ”i huset kommit in på”. OK, "PLANERAT" och inte dödat.

En en jurist på polisen i Malmö säger till Solglittret att det är tre som är mördade. Var polisen rädda för att nämna det på PT? SS tassade runt gröten när han nämnde O sist och sa att han dött genom att hänga sig.
Citera
2019-02-12, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Sånt som du skriver här till nån. Vad är detta för nåt? Matrester på tallrikarna , vad är det? Släpp disken och gå vidare. Vill du ha kul el driva med grejer, gör nåt annat.
Jag svarar på din fråga om kläder. Alltid rena fina kläder på barnen även föräldrarna

Det är väl ganska vanligt att det är matrester kvar på tallrikar efter middagen?

Det var develi som försökte påstå att tallrikarna var rena, men då tror inte jag att polisen hade beskrivit att de såg "tallrikar staplade på diskbänken, som om familjen precis ätit middag och låtit disken stå", så jag protesterade mot develis påstående om rena tallrikar. Eller nu sa hon i och för sig utan matrester men jag tror att det var ungefär så hon menade. Och även om de faktiskt "bara" var utan matrester är det fortfarande inte hygieniskt om de inte diskats, så jag hade gärna velat ha ett svar från dig vad föräldrarnas plötsliga ohygieniska sida kom ifrån. Men jag kan såklart inte tvinga dig.
Tack för svaret om kläderna i alla fall!
Citera
2019-02-12, 19:29
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är så skrämmande att tänka på. Jag blir även äcklad av strypningarna, det är en intim handling, där man ser på när någon rosslar för sitt liv. En maktdemonstration. Lite som en våldtäkt kan man tänka. Våldtagna brukar beskriva det som att de går in i en annan medvetenhet, som här också. Finns tyvärr väldigt många likheter mellan båda sätten att ta sig frihet över en annan människas kropp och revir.

Vet inte om det kan ha spelat någon roll för allt som hände, men även att låta barn sitta hemma kan vara en maktdemonstration, att bestämma fysiskt över någon annans kropp. Kan det vara ett mönster? I realiteten, om man väljer att se ME som ett behov av diagnos utifrån föräldrarnas kontrollbehov, så är både hemmasittandet och strypningarna en fullständig kontrollförlust för barnen, iscensatt av föräldrarna, i samförstånd.

De två grupperna i tråden verkar se på allt som antingen A eller B. Kan det finnas fler alternativ? Jag håller på B så här långt...

A. Barnen var verkligen sjuka, infektionsutlöst ME, där föräldrarna inte orkade med livet med de trötta barnen.
B. Barnen blev sjuka/trötta av föräldrarnas kontrollbehov, kritik m.m. De orkade inte prestera i skolan, kunde inte sova, allt blev en ond cirkel som hade kunnat brytas med stöd av sociala insatser/tillfälligt boende hos stödfamilj och avlastning för föräldrarna.

Med risk för fullständigt ramaskri så är jag helt övertygad om att barnens besvär inte hade några fysiska orsaker även om deras dåliga mående säkert tog sig fysiska uttryck.

Jag tror att det var barn med känsliga personligheter som utvecklade en samsjuklighet med sina föräldrar.

Dåliga föräldrar kan få jättefina barn men barnen mår ändå dåligt. Så tror jag att det var här.
Citera
2019-02-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Underlaget till det som "vi ska förstå" är ett avskedsbrev som de kollat namnunderskrifterna på, ett testamente som är bevittnat och hittat bevis på datorer och mobiler de ”i huset kommit in på”. OK, "PLANERAT" och inte dödat.

En en jurist på polisen i Malmö säger till Solglittret att det är tre som är mördade. Var polisen rädda för att nämna det på PT? SS tassade runt gröten när han nämnde O sist och sa att han dött genom att hänga sig.

Håller med dig angående "tassande", så var det. Pratade litet runt i krokar för att säga det som skulle sägas, men rädd för att säga fel eller för mycket.

Var det tassandet som gjorde att det inte framgick på PT att tre personer var mördade? Hade SS kunnat framföra det budskapet redan under PT? Men så krånglade han in sig och det blev otydligt.
Citera
2019-02-12, 19:40
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Med risk för fullständigt ramaskri så är jag helt övertygad om att barnens besvär inte hade några fysiska orsaker även om deras dåliga mående säkert tog sig fysiska uttryck.

Jag tror att det var barn med känsliga personligheter som utvecklade en samsjuklighet med sina föräldrar.

Dåliga föräldrar kan få jättefina barn men barnen mår ändå dåligt. Så tror jag att det var här.

Håller med dig helt (som i allt annat du skriver).
Barn, speciellt de högsensitiva, har enorm förmåga att somatisera.
Senast redigerad av Anabella 2019-02-12 kl. 19:47.
Citera
2019-02-12, 19:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Japp. Vi kan ha en officiell uppgift varje dag och suga på. Sen får vi se om det kan komma fram ett trådkonsensus.

För övrigt har jag gjort en tillbakablick och gjort min egen fundering kring Bjärred. Jag kan ana konturer av vägen fram, jag kan aldrig förstå och aldrig någonsin acceptera vad de gjort barnen.
En hypotes bland oändligt många andra med en fot i forskningen, den andra i tråden samt media:

Hmm, ett mycket tänkbart scenario du har där i spoilern, jag tror du är så nära sanningen som det går att komma.

Ett vansinnigt beslut fattat av två mycket tröttkörda människor som inte längre kunde se klart.
Citera
2019-02-12, 19:55
Medlem
Jag väntar fortfarande på besked om åklagaren berättade till obducenten att det var Bjärredsstryparen Oskar som dödade döttrarna?
Citera
2019-02-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Sånt som du skriver här till nån. Vad är detta för nåt? Matrester på tallrikarna , vad är det? Släpp disken och gå vidare. Vill du ha kul el driva med grejer, gör nåt annat.
Jag svarar på din fråga om kläder. Alltid rena fina kläder på barnen även föräldrarna
Det var du som tog upp disken som ett bevis på något betydelsefullt, precis som med mössan eller att O sa till M att hon pratade för mycket i stället för att spela piano. Du lyfter trams som bevis men när andra spinner vidare på det så blir du kinkig.
Citera
2019-02-12, 20:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Trams i kubik. Det står att de dödat barnen - men dra det till medgärningsmannaskap och enligt ditt skeva resonemang ska vi fria Möller som också planerat en jävla massa.

Vad det beträffar en jurist på polisen i Malmö (bestäm er nån gång, Solglittret säger Åklagare) är det snarare ett påstående från Solglittret.
Citera
2019-02-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Varför skulle det bli ett ramaskri, det finns väl ingen som kan tvinga dig att tro på sjukvården om du inte vill?
Citera
2019-02-12, 20:04
Medlem
Citat:
Jag skrev om slickade tallrikar så det ska inte andra belastas och det var drypande ironi parallellt med exempel på helt ordinära saker som kan ha skett.
Själv drog du slutsatsen att det var nåt tecken. Men jag håller med dig i sak. Det är sketen disk som nästintill alla kan råka ha på diskbänken en fredag kväll.
Du förstår väl att det hade varit jättekonstigt om dom hade slickat sina tallrikar, nästan lika konstigt som att dom inte fyllde och startade diskmaskinen innan dom tog livet av sig? Så gör faktiskt fint folk, så dom var nog inte så stiff upper lip som vi har trott. Dom var kanske alldeles vanliga. Men med lite mer otur och lite skörare än dom flesta.
Citera
2019-02-12, 20:08
Medlem
Citat:
Trams i kubik. Det står att de dödat barnen - men dra det till medgärningsmannaskap och enligt ditt skeva resonemang ska vi fria Möller som också planerat en jävla massa.

Vad det beträffar en jurist på polisen i Malmö (bestäm er nån gång, Solglittret säger Åklagare) är det snarare ett påstående från Solglittret.

SS sa att de bevisat att föräldrarna planerat. Om jag planerar en resa till machu picchu men inte åker dit så skulle du påstå att jag aldrig varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in