2019-02-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är så skrämmande att tänka på. Jag blir även äcklad av strypningarna, det är en intim handling, där man ser på när någon rosslar för sitt liv. En maktdemonstration. Lite som en våldtäkt kan man tänka. Våldtagna brukar beskriva det som att de går in i en annan medvetenhet, som här också. Finns tyvärr väldigt många likheter mellan båda sätten att ta sig frihet över en annan människas kropp och revir.

Vet inte om det kan ha spelat någon roll för allt som hände, men även att låta barn sitta hemma kan vara en maktdemonstration, att bestämma fysiskt över någon annans kropp. Kan det vara ett mönster? I realiteten, om man väljer att se ME som ett behov av diagnos utifrån föräldrarnas kontrollbehov, så är både hemmasittandet och strypningarna en fullständig kontrollförlust för barnen, iscensatt av föräldrarna, i samförstånd.

De två grupperna i tråden verkar se på allt som antingen A eller B. Kan det finnas fler alternativ? Jag håller på B så här långt...

A. Barnen var verkligen sjuka, infektionsutlöst ME, där föräldrarna inte orkade med livet med de trötta barnen.
B. Barnen blev sjuka/trötta av föräldrarnas kontrollbehov, kritik m.m. De orkade inte prestera i skolan, kunde inte sova, allt blev en ond cirkel som hade kunnat brytas med stöd av sociala insatser/tillfälligt boende hos stödfamilj och avlastning för föräldrarna.

Kvävnings- och strypningsdöd lär vara fasansfullt. Att nästan bli strypt/kvävd har många överlevande berättat om. Inte minst i rättegångar.

Lutar åt alternativ B, men att A faktiskt var sjuk. Skulle vara väldigt intressant att få ta del av läkarutlåtandena för barnen, men det kommer troligen aldrig ske.
Citera
2019-02-12, 18:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Hur vet du att de inte såg några matrester på tallrikarna eller försöker du plantera en trådsanning nu?
Nej. Jag har blivit uppringd av en krim.tekniker. Du får ta mig på mitt ord.
Svarsanalysen med frågeställningen: Vem slickade på respektive tallrik? Besvarades med 4+ gällande respektive familjemedlem och tallrik.
Egentligen uteslöt man extern gärningsperson men det gav ju även svar på att det är som jag skrev.

Hör av dig med föjdfrågor. Jag svarar i mån av fantasins begränsningar. The sky is the limit.
Citera
2019-02-12, 18:58
Medlem
Ni som tramsar här på bekostnad av två mördade barn; har ni inga skamkänslor? Nu har några här fått disken på hjärnan . Hoppas disken är avklarad nu. Osmakligt att hålla på driva med vad familjen har ätit . Inga skamkänslor?
Citera
2019-02-12, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kvävnings- och strypningsdöd lär vara fasansfullt. Att nästan bli strypt/kvävd har många överlevande berättat om. Inte minst i rättegångar.

Lutar åt alternativ B, men att A faktiskt var sjuk. Skulle vara väldigt intressant att få ta del av läkarutlåtandena för barnen, men det kommer troligen aldrig ske.

Om makarna var mycket ohygieniska så kan flickorna fått i sig någon bakterie genom odiskade tallrikar eller nåt. Något som gav dem en rejäl infektion. Kan det ha varit det som även gav makan sin utmattning och maken sin avmagring och mörka ringar under ögonen? Jag säger inte att det var så, men det är en möjlighet.
Citera
2019-02-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ni som tramsar här på bekostnad av två mördade barn; har ni inga skamkänslor? Nu har några här fått disken på hjärnan . Hoppas disken är avklarad nu. Osmakligt att hålla på driva med vad familjen har ätit . Inga skamkänslor?
Nivån har blivit ofattbart låg. Lite respekt för barnen och lite självrespekt så ni inte sänker er hur mycket som helst .
Citera
2019-02-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Om O ströp A - hur lång tid skulle det kunna ta? Om hon sov och han tryckte hårt runt halsen så hade det kanske inte tagit lång tid, rör det sig om sekunder?? - för henne att bli medvetslös?

Det tar några minuter att strypa eller kväva en person. Under tiden har personen fruktansvärd ångest och kippar efter luft. Ännu värre måste det väl kännas vid vetskapen att det är föräldrarna som utför dådet. Den sista bilden de har på näthinnan.
Citera
2019-02-12, 19:03
Bannlyst
Citat:

Nu förstår jag inte. Vi var ju överens om att det var konstigt med disken. Varför tycker du inte att den ledtråden då är värd att diskutera? Vad tror du själv det beror på att disken stod kvar på diskbänken? Vad är det ett tecken på, om nu makarna annars var ordentliga? Du som träffat dem kanske har ett uppslag?
Citera
2019-02-12, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Så där ja. Då användes barnen igen som verktyg samt att leka moraltant. Själv går det tydligen finfint att dra slutsatser om familjen via ett par intetsägande tallrikar:
Citat:
Oskar och Hanna var ordentliga människor när det gällde sånt. Om det fanns odiskad disk så visar det att flera saker i huset stod inte rätt till.
Och igen facit i hand, tyvärr var det så. Inget fungerade riktigt tror jag i deras hus .
Disken verkar vara oviktig men det är faktiskt så att det visar läget i huset
Citera
2019-02-12, 19:07
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte. Vi var ju överens om att det var konstigt med disken. Varför tycker du inte att den ledtråden då är värd att diskutera? Vad tror du själv det beror på att disken stod kvar på diskbänken? Vad är det ett tecken på, om nu makarna annars var ordentliga? Du som träffat dem kanske har ett uppslag?
Läs dina egna inlägg. Kolla på nivån. Är du stolt över att du skriver om att familjen har slickat sina egna tallrikar? Vilken nivå du har . Läs du även mina . Eventuellt om du kan höja din nivå lite- lite så förstår du varför jag tog upp disken.
Citera
2019-02-12, 19:12
Bannlyst
Citat:
Läs dina egna inlägg. Kolla på nivån. Är du stolt över att du skriver om att familjen har slickat sina egna tallrikar? Vilken nivå du har . Läs du även mina . Eventuellt om du kan höja din nivå lite- lite så förstår du varför jag tog upp disken.

Jag tror att du blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte skrivit något om att familjen slickat på sin egna tallrikar, även om jag inte tycker det hade varit så farligt om de hade gjort det.

Jag har läst dina inlägg och jag tycker också att diskstapeln är märklig. Jag har också försökt fråga dig vad du tror att den kan bero på. Sluta vara så fientlig och svara på mina frågor istället.
Citera
2019-02-12, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skrev om slickade tallrikar så det ska inte andra belastas och det var drypande ironi parallellt med exempel på helt ordinära saker som kan ha skett.
Själv drog du slutsatsen att det var nåt tecken. Men jag håller med dig i sak. Det är sketen disk som nästintill alla kan råka ha på diskbänken en fredag kväll.
Citera
2019-02-12, 19:19
Medlem
Citat:
Hur vet du att de inte såg några matrester på tallrikarna eller försöker du plantera en trådsanning nu?
Sånt som du skriver här till nån. Vad är detta för nåt? Matrester på tallrikarna , vad är det? Släpp disken och gå vidare. Vill du ha kul el driva med grejer, gör nåt annat.
Jag svarar på din fråga om kläder. Alltid rena fina kläder på barnen även föräldrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in