Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Absolut så att alla bör tänka på sin egen hälsa och tänka över hur mycket de kan engagera sig i tråden. För oss som inte känner de inblandade, handlar det inte så mycket om upprättelse, som klarsyn kring motiv och möjliga GM. Det där viftande med att LW skulle varit "Den som ville mer," som ett visst gäng här hävdar, får iallafall mig att bli misstänksam över deras agenda.
Sedan kan som sagt SD och LW sett olika på läget: många pedofiler inbillar sig själva att deras offer verkligen vill ha sex med dem. Vem vet?
Håller med.
Jag har oändligt svårt att tro att om man blir "felaktigt anmäld" av någon som "vill mer", att man inte motanmäler.
En anmälan är ju ändå en väldigt allvarlig signal och kan innebära en risk för den anmälde att hamna i ett brottsregister och Lexbase.
Jag tror också att eftersom det är flera i tråden som berättat om att "det finns mer" är det inte osannolikt att det ligger något bakom detta.
Säkert skulle LW och mgm ha olika versioner om vad som skett. Det vet vi från den tidigare anmälan om bilincidenten.
Och det kan vara så deras respektive vänner har fått höra också, olika versioner om hur det sett ut under den senaste tiden.
Det är väldigt tråkigt att den ena parten inte kan få ge sin version.
Där har utredningen och ÅK en viktig roll.
Att få föra LWs talan.