Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-08, 11:40
Medlem
-os avatar
https://m.youtube.com/watch?v=JPoOpczyqt8

Från grammisgalan. Fint!
Citera
2019-02-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Jag kan fortfarande inte greppa att han är borta, det är så jävla sorgligt. Känns som en nära vän försvunnit. Jävlar vilket avtryck han gjorde på mig genom sin musik.

Jag förstår det inte heller.
Det är väl en del i att han aldrig varit en person som vi känt ”live” utan som vi endast sett och hört.
Hur ska vi förstå att fen person vars musik vi hör och vars bilder vi ser faktiskt inte finns längre?
Vissa dagar är det ”bara” sorgligt, han dog. ”Det är så himla tragiskts”
Andra dagar slår det mig som ett slag i magen. Om jag hör hans musik i nån butik eller så, och då undrar jag om jag är den enda som där och då tänker på hur fruktansvärt sorgligt det är att det slutade som det gjorde för honom.
Jag känner att en del i att det är svårt att ta in/greppa/förstå är för att vi (allmänheten) inte fått något ordentligt avslut. Han var bara borta en dag. Utan någon djupare förklaring (menar inte detaljer kring hur osv).
Det ÄR märkligt att inget läckt, även om han var väldigt privat så är det ändå...för tyst.
Det är ju heller ingen nära som sagt självmord väl? Det är bara underförstått hela tiden. Trots insamlingar till suicide zero så är det ingen som säger något.
Rachel skrev i sitt inlägg när han dog att hon ”..vet att han kämpade och försökte och att hon gjort allt hon kunnat”. Så uppenbarligen har han inte mått helt bra...någonsin? Med tanke på hans inlägg här på FB när han var 16-17.
Mitt hjärta brister när han borde ha kunnat få precis all hjälp i världen.
Vad hände?💔
Citera
2019-02-08, 20:32
Medlem
Jag tänker på Tim och hans öde varje dag.. Undrar ofta vad som hände.
Var det bara vänner med i Oman eller även flickvän?
Citera
2019-02-08, 21:23
Medlem
Snart gått ett år, kommer ihåg exakt när jag hörde att han hade dött. Overkligt.
Citera
2019-02-08, 23:29
Medlem
Jag tror han aldrig varit rustad för karriären han skulle få. Jag tror inte på att EDM-världen "dödade" honom. Titta bara på andra kända DJ.s, de är inte självmordsbenägna drogmissbrukare som Tim var... Det här handlar om uppväxt, föräldrarna - hans omgivning när han växte upp. Visst han växte upp i en förmögen familj men min teori är att han blev vanvårdad som barn i hemmet. Försummelse/misshandel etc. Det finns en sak som de flesta mest framgångsrika kreativa musiker har gemensamt - trauman från barndomen, där musiken blir en utväg. Att må dåligt är inte en del av ens personlighet (känslig själ, sökare, allvarsam) osv. Mår man dåligt gör man det av en anledning. Alla tror det handlar om saker runt om honom, inklusive Tim själv (enligt dokumentären). Stackars Tim.

RIP
Citera
2019-02-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solguda
Jag tror han aldrig varit rustad för karriären han skulle få. Jag tror inte på att EDM-världen "dödade" honom. Titta bara på andra kända DJ.s, de är inte självmordsbenägna drogmissbrukare som Tim var... Det här handlar om uppväxt, föräldrarna - hans omgivning när han växte upp. Visst han växte upp i en förmögen familj men min teori är att han blev vanvårdad som barn i hemmet. Försummelse/misshandel etc. Det finns en sak som de flesta mest framgångsrika kreativa musiker har gemensamt - trauman från barndomen, där musiken blir en utväg. Att må dåligt är inte en del av ens personlighet (känslig själ, sökare, allvarsam) osv. Mår man dåligt gör man det av en anledning. Alla tror det handlar om saker runt om honom, inklusive Tim själv (enligt dokumentären). Stackars Tim.

RIP

Kanske inte misshandel men försummelse tror jag är rätt vanligt, så absolut finns det nog flera, privata, faktorer som har bidragit till måendet.
Citera
2019-02-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solguda

RIP
Tror absolut inte på att Tim skulle ha blivit misshandlad i sin barndom. De kommentarer han skrivit på fb och saker han sagt i intervjuer pekar inte på någontin annat än att han haft en fungerande och fin relation till sina föräldrar. Dock kan man ju ha en fin relation till sina föräldrar och ändå i viss mån ha blivit försummad.. Som jag förstått det från ett antal intervjuer med föräldrarna verkar de båda ha arbetat mycket då Tim var liten vilket innebar att Tim spenderade mycket tid med barnvakt... Sedan har jag hört i förbigående av en nära släkting som arbetat med Tims pappa att det finns en viss sanning i de rykten som varit uppe tidigare i tråden, dvs att pappan är kontrollerande och mamman dricker lite för mycket...
Citera
2019-02-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exotell
Håker med! Ett hån att släppa skiten!

När jag kollade YouTube så hade den låten bytts ut. Är det den här ni pratar om?

https://drive.google.com/file/d/1HyBg-iCpPINZqtW95iYQgnwblgPbMWj7/view
Citera
2019-02-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresktomte
När jag kollade YouTube så hade den låten bytts ut. Är det den här ni pratar om?

https://drive.google.com/file/d/1HyBg-iCpPINZqtW95iYQgnwblgPbMWj7/view

Jag följer inte länken som du postat. Men om du undrar om Grammisgalans inslag om Avicii så hittar du den på https://www.tv4play.se/program/grammisgalan. Låten som spelades var Somewhere in Stockholm med Daniel Adams Ray, som även sjunger originalet producerad tillsammans med Avicii. 1h 42 min börjar inslaget på. Låten börjar vid ca 1 h 49 min.

Om du menar låten Change A Thang med Avicii ft. Mike Posner, som inte är officiellt släpp, så har jag redan postat en länk till låten som fungerar, kolla några sidor tillbaks. Texten till låten finns här:

https://genius.com/Avicii-change-a-thang-lyrics, där står också vem som läckt låten.

Det finns fler rykten om låtar som de två producerat och som inte har släppts, redan för fem år sedan, kanske säger det något. Hittade fler låtar vid sökning.
Senast redigerad av Anonym-11111 2019-02-09 kl. 22:08.
Citera
2019-02-12, 13:53
Medlem
Såg ett klipp, från början av hans karriär, där han sa att det vore en ”mardröm att bli igenkänd över allt”. Och sen blev det så.
Att redan ha ångest och inte må helt bra mentalt och sedan befinna sig i sin mardröm. Där du blir igenkänd till och med i Oman. Och överallt där du tar dig. Blev det för mycket?
Det fanns inget quickfix på problemen han hade som han ( om det ”meditationskvinnan” säger stämmer) ville. Turnélivet kanske han saknade samtidigt som han visste att det skulle ta död på honom om han började igen? När ens liv känns som ett fängelse, är det då det slutar så här?
Kanske hade Sverige varit bättre ändå, upplever inte oss som så påträngande och kändis galna?!
En stuga med studio i Norrland kanske, vilka fantasier, hitta lösningar åt någon som inte finns.

Vissa dagar är jag så knäckt över hans öde. Och det känns helt helt sjuk. 30+ och jag lyssnade inte överdrivet mycket på hans musik innan han dog. Och nu, en bild dyker upp i flödet på fel dag och känner hur hela hjärtat krampar och ögonen tåras som om vore han en vän.
Citera
2019-02-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl911
Såg ett klipp, från början av hans karriär, där han sa att det vore en ”mardröm att bli igenkänd över allt”. Och sen blev det så.
Att redan ha ångest och inte må helt bra mentalt och sedan befinna sig i sin mardröm. Där du blir igenkänd till och med i Oman. Och överallt där du tar dig. Blev det för mycket?
Det fanns inget quickfix på problemen han hade som han ( om det ”meditationskvinnan” säger stämmer) ville. Turnélivet kanske han saknade samtidigt som han visste att det skulle ta död på honom om han började igen? När ens liv känns som ett fängelse, är det då det slutar så här?
Kanske hade Sverige varit bättre ändå, upplever inte oss som så påträngande och kändis galna?!
En stuga med studio i Norrland kanske, vilka fantasier, hitta lösningar åt någon som inte finns.

Vissa dagar är jag så knäckt över hans öde. Och det känns helt helt sjuk. 30+ och jag lyssnade inte överdrivet mycket på hans musik innan han dog. Och nu, en bild dyker upp i flödet på fel dag och känner hur hela hjärtat krampar och ögonen tåras som om vore han en vän.

Jag känner igen mig så i det du skriver. Det känns verkligen som att man har mist någon man känner! Undrar varför det är så, börjar fundera på om man är riktigt normal. Jag tänker på honom nästan varje dag, till och med drömmer om honom! Tänk då de som kände honom, hur dåligt de måste må!
Citera
2019-02-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl911

Tror att det kan ligga något i det.
När man mår dåligt psykiskt så ser man inga lösningar alls.
Det är som att gå in i en tegelvägg, man kommer ingenstans.

Jag misstänker att det hände något som utlöste det.
Har en känsla av att han blev sviken av någon/några och att det blev droppen som fick bägaren att rinna över.
Att han kände sig ensam innan och att den ensamhetskänslan blev honom övermäktig.

Känner samma sak och jag är 40+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in