2019-01-28, 23:27
Medlem
Jag kan fortfarande inte greppa att han är borta, det är så jävla sorgligt. Känns som en nära vän försvunnit. Jävlar vilket avtryck han gjorde på mig genom sin musik.
Citera
2019-01-29, 00:11
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Gillar enormt!!! Särskilt de som "thevideoguys1" har skrivit om True Stories. Dels att de sitter på högupplösta filer medan Levan bara fått tillgång till deras råa filer 40 minuter av True Stories är filmade av dessa grabbar, glöm inte det, och sedan använts av Levan. Dels älskar jag att de berättar om att deras inspelade film med Ash har blivit sönderklipp, förvrängd och helt tagen ur kontext för att Ash ska få stå i dålig dager. De lägger också upp att Ash och Tim brutit samarbetet flera år tidigare än filmen släpptes och att de inte vet om några problems mellan Ash o Tim. De håller också fram Fricko som en av Tims riktiga vänner. Instagramstoryn är redan 11 timmar gammal, så gå in o kolla nu om ni inte tror mig o ska börja ifrågasätta det jag skriver. HEHE

RIP Avicii

Precis som om Tim inte skulle sett filmen själv innan den släpptes och godkänt innehållet, vilket skitsnack, många ashkramare här. Och nu ska några videokillar få uppmärksamhet på ngn som dött. Hur kan de ens med och lägga upp filmerpå en avliden person.
Citera
2019-01-29, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Precis som om Tim inte skulle sett filmen själv innan den släpptes och godkänt innehållet, vilket skitsnack, många ashkramare här. Och nu ska några videokillar få uppmärksamhet på ngn som dött. Hur kan de ens med och lägga upp filmerpå en avliden person.

Har lite tankar kring thevideoguys1 instastory.
Jag tror att anledningen till att thevideoguys1 tar upp det kan vara för att han tänker att det har gått så pass lång tid sen Tim gick bort så att det är ok att han skriver vad han tycker. Det handlar ju trots om han/deras arbete och så klart ska dem ha cred för det dem har åstadkommit.

Jag tycker tvärtom att det är fint att man lägger upp klipp där Tim är med.
Att få se andras minnen med honom finns det något fint och trösterikt i.
Citera
2019-01-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Har lite tankar kring thevideoguys1 instastory.
Jag tror att anledningen till att thevideoguys1 tar upp det kan vara för att han tänker att det har gått så pass lång tid sen Tim gick bort så att det är ok att han skriver vad han tycker. Det handlar ju trots om han/deras arbete och så klart ska dem ha cred för det dem har åstadkommit.

Jag tycker tvärtom att det är fint att man lägger upp klipp där Tim är med.
Att få se andras minnen med honom finns det något fint och trösterikt i.

Jag håller med och tycker det är härligt att se deras minnen av Tim. Man kommer nära på ett fint sätt.
Däremot ställer jag mig frågan efter alla dessa stories vad deras mål med filmandet var? Hade de planer på att göra en dokumentär och varför blev det isåfall inte så? Vad hände som fick Levan att "ta över" from 2015?
Citera
2019-01-29, 13:58
Bannlyst
Tim bergling pressades i åratal av Ash, Det var dom jobbiga samtalen, som gjorde att det blev ett psykiskt lidande för honom. Vilket är helt fruktansvärt. Självklart är Ash en personlighets typ som är farlig för Tim. Jag förstår precis hur Tim tänker. Jag själv har vart i samma sits. Ursäkta jag skriver konstigt är deprimerad. Sociala normer, eq iq. Självklart helt befängt hur Ash hanterar situationer. Helt klart hur true stories, berättar det.
Citera
2019-01-29, 14:36
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Jag kan fortfarande inte greppa att han är borta, det är så jävla sorgligt. Känns som en nära vän försvunnit. Jävlar vilket avtryck han gjorde på mig genom sin musik.

Håller med. Han hade en sån igenkänlig personlighet. Så normal, sårbar osv. Känns som att man såg rakt in i själen på honom på något sätt. Jag känner även det fortfarande om jag ser en bild på honom nu.

Det känns inte som om han är död. Innan han dog lyssnade jag inte så särskilt mycket på honom. Var inget galet fan, men jag blev ändå ledsen när jag fick höra att han gått bort, vilket för mig kändes väldigt udda. Efter han gick bort har jag lyssnat på mycket mer av hans låtar och nu är helt klart nummer ett i min spellista.

Jag har haft många musikaliska förebilder som gått bort, men Avicii var det något speciellt med som man inte riktigt kan sätta ord på.
Citera
2019-02-06, 08:07
Medlem
Ny musik från avicii. Change a thang. Finns på youtube.
Citera
2019-02-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83

Låter blek. Ej sofistikerad varken i musik eller text. Ej genomarbetad och låter inte som producerad av Tim. Mer ihoplappad baserad på en hook.
Citera
2019-02-06, 12:59
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:

INTE bra
Citera
2019-02-06, 13:57
Medlem
Om ett par månader har det gått ett år sedan Tim dog. Jag undrar hur längre det dröjer till första boken eller längre artikeln om hans liv ända fram till slutet kommer. Jag antar att nån jobbar på nåt sånt eftersom det finns mycket pengar i det. Men det är nog för tidigt för källor nära Tim att berätta. Om ytterligare några år kanske folk öppnar upp lite mer.
Citera
2019-02-06, 17:26
Medlem
Citat:
Hittade en okej ljudfil. De flesta versioner på YouTube är blockade för Sverige. Låten heter Change A Thang och det står Avicii ft Mike Posner.
https://nippyspace.com/v/9f576b
Citera
2019-02-06, 18:21
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Hittade en okej ljudfil. De flesta versioner på YouTube är blockade för Sverige. Låten heter Change A Thang och det står Avicii ft Mike Posner.
https://nippyspace.com/v/9f576b
RENA SKITEN, ALDRIG ATT TIM GJORT DENNA MED AVSIKT ATT SLÄPPAS, ALDRIG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in