2019-02-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Begravningsannonsen

Tack så mycket.
Citera
2019-02-12, 05:27
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Haha, släppte det i samma sekund som man började prata om DM och skit. Respekt till alla här med många år i forumet, men hey... tycker mest ”jag vet nåt som inte du vet” blir mest löjligt. Tänk ”who cares” och släpp det är mitt råd.

Vad betyder "DM?"
Citera
2019-02-12, 06:29
Medlem
Har hela tiden haft känslan av att dottern råkat ut för en olycka och mamman som orsakat den tar livet av sig i sin sorg. Det är därför det tar sån tid med utredningen
Citera
2019-02-12, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag är säker på att mordet och självmordet är utredningstekniskt uppklarade. Det är bara det att allmänheten inte blivit informerade. Vad är polisens rutiner i vanliga fall när det inte leder till åtal och FUP, brukar polisen informera om vad som hänt eller håller de inne informationen?

Jag antar att anhöriga får bestämma om allmänheten ska informeras eller inte. Jag har varit med om att Polisen gjort på båda sätten.
Citera
2019-02-12, 10:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vad betyder "DM?"
Användaren menar PM som står för Personligt Meddelande och kan skickas till en användare i taget.
Systemet kräver att båda kommunicerande parter har varit medlemmar i minst 30 dgr och har postat minst 50 inlägg.

Personer med olika nivåer av formell kompetens, insyn i fallet, men även hörda i fallet eller enbart hört något "på byn" m.m. har hört utav sig via PM till olika användare, vilket enligt min erfarenhet INTE är ovanligt i ABoK.
Detta har irriterat några användare i tråden, men det är upp till var och en hur man väljer att kommunicera i en demokrati.
Citera
2019-02-12, 10:44
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shipotel
Har hela tiden haft känslan av att dottern råkat ut för en olycka och mamman som orsakat den tar livet av sig i sin sorg. Det är därför det tar sån tid med utredningen
Du "blåljuger" när du påstår det fetmarkerade!!!
Använd det svenska språket korrekt och lägg in att DU TROR ATT om det är vad du antar pågår.
Annars bildas det trådsanningar som likt vandringssägner håller livet uppe i denna tråd.
Citera
2019-02-12, 11:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag antar att anhöriga får bestämma om allmänheten ska informeras eller inte. Jag har varit med om att Polisen gjort på båda sätten.
Kan bara tillägga att olika omständigheter kan påverka normalläget att inte informera allmänheten om händelser vid s.k. familjetragedier.

I Salafallet visste t.ex. stadens invånare nästan "allt" genom nära kontakter mellan familjer, vänner, GM:s roll inom sport o föreningsliv m.m.
Socialchefen och kyrkan hjälpte bl.a. till med att ombesörja att de som önskade kunde få stödsamtal.
Dessutom gick pappan ut på Facebook med det ruskiga dramat där han till slut sköt sina två små pojkar och därefter sig själv.
Citera
2019-02-12, 12:58
Medlem
Citat:
Fel ordval av mig.
Åklagaren varken dementerar eller bekräftar borde jag ha skrivit.
Men man kan tolka det som att åklagaren inte vill ”kommentera rykten” kanske?

Åklagares bästa gren är inte å kommentera gissningar och rykten, som tur är.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag är säker på att mordet och självmordet är utredningstekniskt uppklarade. Det är bara det att allmänheten inte blivit informerade. Vad är polisens rutiner i vanliga fall när det inte leder till åtal och FUP, brukar polisen informera om vad som hänt eller håller de inne informationen?

Polisen bryr sig inte om folks nyfikenhet, går det inte till åtal så finns ingen informationsskyldighet.
Citera
2019-02-13, 11:17
Medlem
Citat:
Puffar

Måste vara jobbigt för någon som inte helt fullt ut blir rentvådd av "misstanke" i skvallerträsket.
Men stilnoct och andra droger delas ut på recept tämligen komplexfritt, så man klarar av mycket i dagens samhälle?
Frågetecken för, vad vet jag?
Senast redigerad av cactaceae 2019-02-13 kl. 11:21. Anledning: Tillägg
Citera
2019-02-13, 12:38
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Måste vara jobbigt för någon som inte helt fullt ut blir rentvådd av "misstanke" i skvallerträsket.
Men stilnoct och andra droger delas ut på recept tämligen komplexfritt, så man klarar av mycket i dagens samhälle?
Frågetecken för, vad vet jag?
Kan du utveckla lite?
Citera
2019-02-13, 15:22
Medlem
Citat:
Kan du utveckla lite?

Spekulationer och skvaller mm. kommer hit på flashback från samhället. Men hela samhället skriver inte eller ens läser här, så tänker på att någon typ av bekräftelse borde komma från rättsväsendet. Naturligtvis kan det ta sin tid, vilket inte direkt lättar livet för anhöriga eller andra nära, främst.
Citera
2019-02-13, 16:22
Medlem
Cameleonts avatar
Ja du har rätt. Därför är det viktigt att en var tänker på hur hen formulerar sig.
Tror att majoriteten här inne i tråden endast söker svar,
inte här för att smutskasta eller skapa illvilliga rykten.
Blir så här när myndigheter agerar olika från kommun till kommun och fall till fall kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in