2019-02-11, 23:32
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det blev inte tillbakavisat.

Inte säkert att Flaten-mord leder till åtal
Fel ordval av mig.
Åklagaren varken dementerar eller bekräftar borde jag ha skrivit.
Men man kan tolka det som att åklagaren inte vill ”kommentera rykten” kanske?
Citera
2019-02-11, 23:38
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Läs länken Qarrel postade
https://viityreso.se/artikel/inte-saekert-att-flaten-mord-leder-till-atal

Sen blir åklagaren dessutom ännu mer fåordig när sk utvidgat självmord kommer kommer på tal. Dessutom är det ingen fara att röra sig vid flaten trots att två stycken hittats döda där. 1+1=2.
Anledningen till att det inte är farligt att röra sig vid Flaten kan ju bero på att man kunnat konstatera att de inte bragts om livet på den aktuella platsen!
Citera
2019-02-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Anledningen till att det inte är farligt att röra sig vid Flaten kan ju bero på att man kunnat konstatera att de inte bragts om livet på den aktuella platsen!
Men då kommer det ju säkert leda till åtal ifall det klaras upp, eller hur? Har dom bragts om livet någon annanstans så har ju någon annan troligtvis kört dit skåpbilen.
Senast redigerad av Person.Persson 2019-02-11 kl. 23:55.
Citera
2019-02-11, 23:52
Medlem
Citat:
Läs länken Qarrel postade
https://viityreso.se/artikel/inte-saekert-att-flaten-mord-leder-till-atal

Sen blir åklagaren dessutom ännu mer fåordig när sk utvidgat självmord kommer kommer på tal. Dessutom är det ingen fara att röra sig vid flaten trots att två stycken hittats döda där. 1+1=2.

"Inga kommentare" var vad artikeln gav. Som förut.

Lungt att ströva runt Flaten. Jag personligen har aldrig haft tanken om någon helt främmande gärningsman utan specifikt motiv. Dock är även det möjligt.
Jag VET inte, men jag tror, tro och att veta är skillda saker för mig!
Jag har spekulerat, försökt förstå det oförklarliga, ser inget konstigt med det?
Citera
2019-02-12, 00:02
Medlem
Är det någon som sett dödsannonsen?
Citera
2019-02-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legandia
Är det någon som sett dödsannonsen?

Den finns på tråden. De som läser allt har säkert sett den, vad tänker du med din fråga?
Citera
2019-02-12, 00:11
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Men då kommer det ju säkert leda till åtal ifall det klaras upp, eller hur? Har dom bragts om livet någon annanstans så har ju någon annan troligtvis kört dit skåpbilen.
Är rädd för att det inte kommer klaras upp.
Citera
2019-02-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Är rädd för att det inte kommer klaras upp.
Var det allt du kunde svara på från mitt inlägg? Hade du inga svar? Snurra du in dig själv?

Min gissning är att ni som försöker hitta de mest knasigaste scenariorna är kvinnor och era moderskänslor försöker hitta allt för ni kan inte förstå hur en mor kan ta sitt eget barns liv.
Senast redigerad av Person.Persson 2019-02-12 kl. 00:19.
Citera
2019-02-12, 00:21
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necklaces
https://www.minnesrummet.se/system/funeral_notices/pdfs/001/012/540/original/1953841-1.pdf?1548905937

(Begravningsannons)

Då vet nog polisen vad de dog av.
Begravningsannonsen
Citera
2019-02-12, 00:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Du kan nog vara så säker på att polisen förhört folk som haft kontakt med henne. Polisen går inte på vad allmänheten tror. Att en anonym användare skriver något här lär inte få dom på något sidospår. Det är ju bizzart.

Ang, polisen; det vet jag mycket väl PP, det jag menade var att FB användaren "grannen", som här i tråden meddelade att mamman haft vanföreställningar kanske fått infon från någon som kanske skapat dessa rykten för att få omgivningen att tro att det var ett "utvidgat självmord" så att misstanken inte skulle riktas mot hen.
Citera
2019-02-12, 00:28
Medlem
NorthernAngels avatar
Jag är säker på att mordet och självmordet är utredningstekniskt uppklarade. Det är bara det att allmänheten inte blivit informerade. Vad är polisens rutiner i vanliga fall när det inte leder till åtal och FUP, brukar polisen informera om vad som hänt eller håller de inne informationen?
Citera
2019-02-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Den finns på tråden. De som läser allt har säkert sett den, vad tänker du med din fråga?

Jag har försökt att följa med från början. Har tyvärr missat den. Endast sett en felaktig annons. Men tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in