2019-02-01, 19:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och hur har du tänkt att få in barnet under ett sådant uttalande? Det här är minst ett mord, såvida det inte handlar om olyckshändelse.

Helt sant, tankevurpa av mig. Försöker komma ihåg hur man uttryckt sig i liknande fall.. Minns att i Bjärred så sa man tex tidigt att man inte sökte efter en "utomstående" gärningsman. Det är ju ett alternativ antar jag.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-02-01 kl. 19:58.
Citera
2019-02-01, 20:00
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Nu hoppas vi på de här 😂 insidan, dörrar lås.
Tecknat av mig

I det röda ser vi handtaget för att öppna dörren inifrån, där sitter även en låsknapp, detta är alltså dörren som alltid MÅSTE öppnas först.

I det blå ser vi svarta handtaget som släpper dörren från golvet. Detta är alltså dörren som enbart kan öppnas om höger dörr med rött är öppen

I det gröna ser vi väggen mellan lastutrymme och förardel, men denna del kan vara borta, kan ex sitta ett säte till där istället, tvivlar på det då detta är en bil för uthyrning. Det kan vara galler som är öppningsbart, det kan vara plexi vilket är ovanligt. Men även denna är öppningsbar. Jag skulle gissa på galler för cirk K bilar.

http://forumbilder.se/I4EAN/sketch-1549043589428

För övrigt håller jag inte med om 15cm för öppen sidodörr. Men kan försöka fixa bild där med. Mercedes är dock väldigt sura med bilder 😉 denna modell används även som tex familjebil, säten och rutor runtom istället för last, de används även som husbilar etc.

Tack för detta!
Spontan fråga: finns det belysning inuti skåpet?
(Ber om ursäkt om detta redan har avhandlats.)
Citera
2019-02-01, 20:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan inte svara på din fråga, sorry, men tänker på en annan sak när jag tittat på bilderna om bilens placering. Även med tanke på vad som skrivits här om parkeringen.
Tycker att bilen är parkerad så nära staketet att ingen passagerare kunnat komma ut, knappast ens från skåpets sidodörr, inte ens om den är skjutdörr.
Detta skulle tyda på att personen som parkerat var ensam (levande)?

Det ser trångt ut ja.. Svänger man runt där uppe i hörnet så hamnar man inte så nära staketet. Det fodras att man fortsätter fram en bit och sen backar tillbaka något. Frågan är varför man bemödar sig att parkera på det sättet uppe i hörnet?
Det ger bra kontroll och översikt över området, om det finns skäl att hålla koll. Likaså skyms insynen på högersidan av lastutrymmet för eventuell ilastning / urlastning.
Citera
2019-02-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Åh... Vilket inlägg var alla bilder i? Vill kolla om man kan avgöra det är en bil/bältestol fram, samt hurpass nära staketet den är.
Skjutdörren går ju längs med sidan av bilen och spåren för dörren är försänkt i sidan, (försöker förklara så enkelt utan alla jobbiga termer) det gör att när dörren öppnas /är öppen behöver den runt 5-10cm vid första öppnandet, när den sen skjuts åt sidan ligger den rätt jäms med bilen så alltså ngn cm bara. Är personen smal, smidig, eller hur nära staketet är det inte helt omöjligt att klättra ut. Slå igen dörren och dra. Tänker att det är därför den sidan valts inåt. För fri flykt mot skogen. Att slippa bli sedd

Här en bild som jag tycker det visar att ingen människa har kommit ut från förahytten från passagerarsidan när bilen parkerats. Inte ens en 6-åring, men hon kan ha kommit ut från förarsidan iofs.
Nu tänker jag som flera verkar tro att mamman kört dit, gått in i skåpet med dottern och på det ena eller andra sättet gjort vad hon misstänks ha gjort. ???

http://forumbilder.se/I47CV/5410271-650x-1
Senast redigerad av cactaceae 2019-02-01 kl. 20:16. Anledning: tillägga text
Citera
2019-02-01, 20:39
Medlem
Vilket öde, stackars stackars barn!
Citera
2019-02-01, 21:03
Medlem
Om det är ett brott av utomstående är jag rätt säker på att brottsplatsen är någon annanstans. Annars skulle väl en polishund använts för att säkra åt vilken håll gärningsmannen kan ha försvunnit?

Frågor man vill ha svar på:

Är hennes mobiltelefon hittad?
Vad har hennes make sagt om hennes psykiska status innan försvinnandet?

Det är inte första gången det är tyst om ett allvarligt brott i området, men allmänheten borde få veta om det är säkert att vistas i området (kan ju hända att de vet vem gärningsmannen är och att de även vet att han har lämnat landet).
Citera
2019-02-01, 21:34
Medlem
Citat:
Här en bild som jag tycker det visar att ingen människa har kommit ut från förahytten från passagerarsidan när bilen parkerats. Inte ens en 6-åring, men hon kan ha kommit ut från förarsidan iofs.
Nu tänker jag som flera verkar tro att mamman kört dit, gått in i skåpet med dottern och på det ena eller andra sättet gjort vad hon misstänks ha gjort. ???

Citerar mig själv och vill tillägga att jag inte tror att mamman kört bilen till fyndplatsen utan när bilen kommit dit har mamman och dottern redan varit (minst medvetslösa) i bakskåpet.
Om mamman begått mord och självmord tror jag det har skett någon annanstans. Och i såfall
en tredje person kört bilen till fp, då kallas det brottet väl brott mot griftefriden, eller nå`t?
Citera
2019-02-01, 21:36
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:

Har du absolut rätt i! Det är dessutom stora dörrar så den svänger en hel del, dock kan ett barn lätt komma ut om hon står på golvet öppnar och går ut snett, lite neråt. Kan tänka lite lastbil utrymme? Om man ställer barnet på golvet framför sätet passagerare så är det knappt att barnet syns. Halva huvudet. Ett barn kommer lätt ut men inte en vuxen. Samtidigt. Det är en stor dörr, de är tunga och är inte barnet van vid det så tvivlar jag på att hon orkar, men i skräck, panik klarar ett barn mkt. Men nej. Jag tror inte på det. Barnet ska oxå vara bältat. Drar man pk att hon även ska ha minst bältestol är min egen erfarenhet att just öppningen för bältet sitter lite under/bakom stolen för barnet inte själv ska öppna det vid färd. Kräver ju då en vuxen som hjälper. Sen kan de absolut gå ut via förarsidan.
Men att gå ut via skjutdörr här är inga problem.
Citera
2019-02-01, 21:49
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tack för detta!
Spontan fråga: finns det belysning inuti skåpet?
(Ber om ursäkt om detta redan har avhandlats.)

Det finns belysning som tänds från "hytten" ellwr baktill om man lastar i ur.

Vissa av dom är även fläktar i för värmen skull.

Men nu!!! Får man dela Youtube länkar fritt?
Citera
2019-02-01, 22:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jo, det går nog att öppna sidodörren. Jag tänker mer att det skulle bli krångligt för personer att klämma sig mellan bilen och staketet, eller eventuellt klättra över detsamma, särskilt om man bär på något. Men något helt oöverstigligt hinder är det ju knappast.
Om den som satt bredvid föraren var barnet har hon inga problem att krypa ut genom förardörren.
Citera
2019-02-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om den som satt bredvid föraren var barnet har hon inga problem att krypa ut genom förardörren.

En annan skriver:
"Sen kan de absolut gå ut via förarsidan.
Men att gå ut via skjutdörr här är inga problem. "

Poängen, jag menar: Den som kört bilen och parkerat den har inte behövt ha en tanke på att någon människa ska behöva använda bilens högersida alls. Överhuvudtaget. Därför "slicker" bilens hö. sida staketet. det ser ut att det är ca 15-20 cm. mellan bilens högersida och staket.
Senast redigerad av cactaceae 2019-02-01 kl. 22:42. Anledning: felstavning
Citera
2019-02-01, 22:59
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
En annan skriver:
"Sen kan de absolut gå ut via förarsidan.
Men att gå ut via skjutdörr här är inga problem. "

Poängen, jag menar: Den som kört bilen och parkerat den har inte behövt ha en tanke på att någon människa ska behöva använda bilens högersida alls. Överhuvudtaget. Därför "slicker" bilens hö. sida staketet. det ser ut att det är ca 15-20 cm. mellan bilens högersida och staket.

Jag är helt med på din tanke/poäng 😊

Jag drog nog till med alla scenario om hur det kan gå till. Men absolut skulle jag köra och ha passagerare eller barn med parkerar man så de är fri väg. Speciellt med mindre barn. Gärna 1 meter för mycket med tanke på hur de kan dansa runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in