Citat:
Ursprungligen postat av
cactaceae
Här en bild som jag tycker det visar att ingen människa har kommit ut från förahytten från passagerarsidan när bilen parkerats. Inte ens en 6-åring, men hon kan ha kommit ut från förarsidan iofs.
Nu tänker jag som flera verkar tro att mamman kört dit, gått in i skåpet med dottern och på det ena eller andra sättet gjort vad hon misstänks ha gjort. ???
http://forumbilder.se/I47CV/5410271-650x-1
Har du absolut rätt i! Det är dessutom stora dörrar så den svänger en hel del, dock kan ett barn lätt komma ut om hon står på golvet öppnar och går ut snett, lite neråt. Kan tänka lite lastbil utrymme? Om man ställer barnet på golvet framför sätet passagerare så är det knappt att barnet syns. Halva huvudet. Ett barn kommer lätt ut men inte en vuxen. Samtidigt. Det är en stor dörr, de är tunga och är inte barnet van vid det så tvivlar jag på att hon orkar, men i skräck, panik klarar ett barn mkt. Men nej. Jag tror inte på det. Barnet ska oxå vara bältat. Drar man pk att hon även ska ha minst bältestol är min egen erfarenhet att just öppningen för bältet sitter lite under/bakom stolen för barnet inte själv ska öppna det vid färd. Kräver ju då en vuxen som hjälper. Sen kan de absolut gå ut via förarsidan.
Men att gå ut via skjutdörr här är inga problem.