2019-02-11, 22:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Åklagaren A-C A förtydligade de uppgifter som varje sund normalbegåvad person själv begriper efter polisens PT.
Om moder Hanna har dött genom strypning OCH ett eventuellt inslag av kvävningsdöd - kan hon inte gjort båda dessa saker samtidigt själv OCH därefter tagit bort eventuella hjälpmedel dvs skärp; plastpåse efteråt. Tagit bort dem så att polisutredarna inte exakt kan avgöra vad hon dött av.

Därför leder uttrycket ”dött genom strypning, eventuellt med inslag av kvävning” automatiskt till slutsatsen att H är mördad av någon annan. Det är den fullständigt rimliga slutsatsen.
Allt annat är fantasifoster, vilket var och en borde begripa.

Varje sund normalbegåvad person borde också begripa, efter polisens PK, att båda föräldrarna är skyldiga till det tragiska slut barnen fick.
Citera
2019-02-11, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Som du beskriver här så verkar hon vara en känslomänniska och med många goda och fina egenskaper. Men kan det inte vara så att om någon som är väldigt omvårdande och engagerar sig väldigt mycket i hur andra mår, i själva verket mår skittaskigt själva men istället för att läka sig själv eller söka hjälp, hjälper de personer i sin omgivning?

Överkrav på sig själv när det gäller sin roll som mamma, göra karriär, sköta hemmet perfekt samtidigt som hon oroar sig för hur barnen mår kan jag förstå att det blir till slut övermäktigt för en person och samtidigt tro att omgivningen har dessa krav på henne. Det måste bli ett känslomässigt vakuum tillslut.
Ja, precis - det kommer input från två håll (extern, intern) varav omgivningens syn givetvis är överdriven/överkrav, men en bild som kan ge ångest eller stress för en viss personlighet - det finns tyvärr en viss syn inrotad i samhället kring moderskapet även om det var starkare förr. Det beror väl på uppväxt likaså där kvinnan försöker vara som en schweiziskt multiverktyg för att hinna med allt.
Den dubbelarbetande bullbakaren. Sen en show via facebook, inga snoriga barn där inte.
Här tror jag dock det rörde sig mer om hälsorelaterat. Kanske som GH propagerar - barn ska inte lämnas till instutioner (dagis), föräldrar ska ha huvudansvar. Ordet präktig ihop med renlevnad kom in i skallen. Spela spel med barnen, inte titta på tv. Alltså.. allt är ok om ordet lagom är med.
Frågan är om de var lagom i föräldrarollen, jag antar de gick all-in från start. De verkar göra allt för dem även som sjuka om man ser det S skriver. Väldigt med omsorg men det här sköter väl barn och ungdomar själva, fast med tillsyn så det inte skenar. Jag vill nog lägga en passus på den här. Hur ingrötade var de? Överdrivet engagemang i all välmening kan bli för mycket:
"Hanna och Oskar satte sig in i sociala medier, musik och andra ungdomsföreteelser för att kunna ge töserna en så normal uppväxt som möjligt och förbereda dem inför en framtid om de tex skulle kunna gå på gymnasiet. Inte av kontroll, utan av omsorg så att de inte skulle missa viktiga saker och vara utanför när eller om de blev bättre."

Sen den curlande hönsmamman som har sin egen problematik. När barnen blir sjuka går det storlarm och det blir osunt och överdrivet.
Citat:
Man förstår att det normala tänket kring barn, hem och arbete har nått en sjuklig nivå men förstår kvinnan det själv? Hur lätt är det för närstående att förstå att all omsorg, omvårdnad och oro mm har nått en sådan nivå att hon behöver hjälp?
Har funderat kring det samma och de verkar medvetna eftersom det rör sig om depression, ångest om de söker kontakt och vissa sällsynta kan ge uttryck för sina tankar till psykiatrikern. Det verkar som att den tanke som finns inom postpartum depression (infanticid) dvs vikten att ställa frågor från läkaren, börjar betonas även gällande äldre barn och deprimerade eller ångestladdade mödrar gällande prevention.
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 23:17.
Citera
2019-02-11, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Åklagaren A-C A förtydligade de uppgifter som varje sund normalbegåvad person själv begriper efter polisens PT.
Om moder Hanna har dött genom strypning OCH ett eventuellt inslag av kvävningsdöd - kan hon inte gjort båda dessa saker samtidigt själv OCH därefter tagit bort eventuella hjälpmedel dvs skärp; plastpåse efteråt. Tagit bort dem så att polisutredarna inte exakt kan avgöra vad hon dött av.

Därför leder uttrycket ”dött genom strypning, eventuellt med inslag av kvävning” automatiskt till slutsatsen att H är mördad av någon annan. Det är den fullständigt enda rimliga slutsatsen.
Ja, du säger det. Är det Anevski du far efter snarare som Letsdoit länkade till? Via att ringa polisen så ringde denna upp dig och berättade alla detaljer om Oskar som hustrumördare.

Det normalbegåvade är att de mördade sina barn i samförstånd var infon. Det andra var rakt inte nåt via pressträffen.
Citera
2019-02-11, 23:01
Bannlyst
Citat:

Därför leder uttrycket ”dött genom strypning, eventuellt med inslag av kvävning” automatiskt till slutsatsen att H är mördad av någon annan. Det är den fullständigt rimliga slutsatsen.

Eftersom du har upprepat samma sak i två månader nu, hur många tror du den uppgiften är jätteviktig för utöver dig själv, med tanke på att den i sak inte ändrar på någonting? Om det är någon slags personlig kamp du har mot develi, kan du väl ta den via pm med henne, istället för att spamma forumet.
Citera
2019-02-11, 23:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Eftersom du har upprepat samma sak i två månader nu, hur många tror du den uppgiften är jätteviktig för utöver dig själv, med tanke på att den i sak inte ändrar på någonting? Om det är någon slags personlig kamp du har mot develi, kan du väl ta den via pm med henne, istället för att spamma forumet.
NEJ - vet du vad!

Jag varit mer än övertydlig i den frågan x flera. Mitt intresse ligger inte på den nivån. Senast sagt:
Citat:
- Jag har sonika gett sakfakta att det är fullt möjligt att strypa sig själv som självmordsmetod.
- Jag är helt nöjd med förundersökningens resultat: båda formellt misstänkta för att ha dödat sina barn.

För min del hade de kunnat köra över varandra med bulldozer om så vore - med tanke på vad de båda gjort barnen. Hur de dog är inte prio ett för min del serru - för att jag är mer intresserad av bakomliggande faktorer till att de kommer fram till och gör nåt så herrans galet.
Citera
2019-02-11, 23:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varje sund normalbegåvad person borde också begripa, efter polisens PK, att båda föräldrarna är skyldiga till det tragiska slut barnen fick.

Visst är det så - under förutsättning att man är 100% övertygad om att uttrycket ”båda är misstänkta för att gemensamt och i samförstånd planerat..” också betyder att det verkligasn är så. Inte bara ”en misstanke” utan också ett faktum och att de båda personerna inte bara ”planerade” utan de facto också hela vägen fram till slutet var två om det som skedde.

Det kanske var så - de kanske var överens till allas sista andetag, jag vet inte.

Men faktum kvarstår: Hanna är mördad och bara en GM har sannolikt mördat barnen.
Oskar är den ende personen i villan som definitivt till slut själv avgjorde sitt öde och bestämde att och hur han skulle dö.
De stackars barnen verkar inte haft någon aning och om Hanna vet vi bara att hon inte tog sitt liv utan mördades.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 23:18.
Citera
2019-02-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mer intressant än jag trodde att titta på mfs. Har mest läst om postpartum innan.
Varav jag tycker en del kan återspeglas runt hanna oavsett om det inte sägs så mycket om henne rent generellt.
Hon har en stark omtyckt bild utåt sett. Att hon är djupt engagerad och oroad i barnen. Hon ger stöd åt kollegor rent generellt och hon tycks vara lika omvårdande då en kollega får cancer. Här ses återigen den empatiska, altruistiska aspekten. Hon har lätt för att leva sig in, hon har själv haft bröstcancer. Hon lägger om kost för hon ska minska risken för återfall.
Allt är fint och ok men med tanke på vad som skett och uppgifter om depression så är bilden är dubbelbottnad.

Hos dessa mödrar finns alltså ett överkrav på sig själva gällande moderskapsrollen och dels kan omgivningen tolkas ha dessa höga förväntningar om mamma (prestationsinriktat, viss perfektion).
Det blir risk för rollspel och att inte be om hjälp för det är ett tecken på att inte leva upp till rollen.
De är således lätta att missa i sin perfekta modersroll och är ofta högpresterande.
Oron tolkas som normal och tonas ner.

Hon tolkar däremot världen via sig själv och likaså barnen varav sistnämnda är mer symbiotisk. Hon vet till slut inte vart barnet slutar och hon själv tar vid. Ju sämre skick, ju sämre perception, ju mer vantolkningar. Ju mer oro och ångest ju mer... kan uppförstoras kring barnet. Det finns således ett lidande (sjukdom) men det kan bli överdrivet. Gällande Oskar finns en parallell bild - deprimerad men det skymtar fram mer oro för hemsituation via kollegor.

Vad syftar du på gällande mamman? Munchhausen by proxie? Eller nånting ditåt?
Citera
2019-02-11, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad syftar du på gällande mamman? Munchhausen by proxie? Eller nånting ditåt?
Nej, diskussionen är längre bak med start Lonnrot (idag) och mfs (maternal filicide-suicide) relaterat till pseudoaltruism och depressiva mödrar (inkl ångest).
En viss personlighetstyp förmår inte skilja på varken omgivningens krav eller sin relation till barnet i modersrollen.
Citera
2019-02-11, 23:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Du och Devile har upprepat att ”bägge föräldrarna därefter tagit sina liv”.
Om och om igen. Du har till och med postat påstådda foton på ett sådant förfarande - som dock visade sig vara rena påhitt och var ett foto av ett helt annat dödssätt.

Det är klarlagt att H inte suiciderade, utan mördades. Den normalbegåvade begrep detta redan efter polisens PT med tanke på Hannas dödsorsak som uppgavs sväva mellan två olika metoder, en slutsats som inte låter sig förenas med suicid genom strypning och/eller kvävning.

Därför är mordet på Hanna ingen nyhet - annat än möjligen för dig och Develi. Det finns en uppsjö posthistorik som minne av era dikeskörningar.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 23:20.
Citera
2019-02-11, 23:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om och om igen. Du har till och med postat påstådda foton på ett sådant förfarande - som dock visade sig vara rena påhitt och var ett foto av ett helt annat dödssätt.

Det är klarlagt att H inte suiciderade, utan mördades. Den normalbegåvade begrep detta redan efter polisens PT med tanke på Hannas dödsorsak som uppgavs sväva mellan två olika metoder, en slutsats som inte låter sig förenas med suicid genom strypning och/eller kvävning.

Därför är mordet på Hanna ingen nyhet - annat än möjligen för dig och Develi. Det finns en uppsjö posthistorik som minne av era dikeskörningar.

H blev inte mördad. Hon fick hjälp efter sitt misslyckade självmordsförsök. Den infon kom ut tidigt i tråden.
Citera
2019-02-11, 23:26
Bannlyst
Citat:
För att en miljard flugor delar samma åsikt att skit är gott blir det inte rätt.
H är strypmördad av O. Det är inga teorier eller gissningar, det är fakta.

Citat:
Jag säger inte att du har fel, även om jag skulle välja att uttrycka det på ett annat sätt, men skulle jag kunna få be om en referens till det påståendet?

Citat:

Bara för att man håller saker öppna tills de är bevisade, betyder inte det att man kör i diket, något som du borde kunna förstå även om du just nu verkar befinna dig i samma känslomässiga läge som ett kränkt barn.
Citera
2019-02-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
H blev inte mördad. Hon fick hjälp efter sitt misslyckade självmordsförsök. Den infon kom ut tidigt i tråden.

Jo, men i så fall blev hon just mördad.

Om jag misslyckas med att ta mitt liv och nån "hjälper mig över kanten" - då har den personen tagit mitt liv = mördat mig. Vare sig den som "hjälpte" mig anser att hen bara gjorde vad jag bad om.

Föreställ dig att alla (eller flera) mördare skulle hävda just detta. Då hade väl de flesta gått fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in