Citat:
Ursprungligen postat av
bigmaccompany
Precis. Man blir trött på att ge och ge hela tiden. Har pratat med honom om detta och han försöker ändra sig men hur mycket han behöver mig lyser alltid igenom. Vad gör jag?
Ta alla de råd du fått i denna tråd om att du bör göra slut så snart som möjligt med en nypa salt. Det har skrivits flera kloka inlägg i tråden, men samtidigt är flashbackarens förstahandsråd vad gäller de flesta slags förhållandebekymmer: "gör slut!". Det är liksom universallösningen på förhållandebekymmer, precis som universallösningen för deppiga människor här på forumet brukar vara: "börja gymma!".
Det är fullt möjligt att hålla ihop även om man går från sambos till särbos. Då får ni tid att känna ifall ni verkligen vill vara tillsammans, du får andrum för dig själv och utrymme för att känna ifall du saknar honom när du sovit ensam under några nätter, eller ifall du inte gör det. Men det behöver inte betyda slutet för ert förhållande. Jag och min tidigare flickvän och sambo, vi var tillsammans i strax över tre år, gick från att vara sambos till att vara särbos under typ fyra månader. Vi var fortfarande tillsammans, sågs flera gånger i veckan, men vi båda behövde tid för oss själva ett tag och tänka kring vårt förhållande. Efter fyra månader bestämde vi oss för att hon skulle flytta tillbaka in till mig, och sedan bodde vi ihop i ett och ett halvt år till. Sedan gjorde vi slut, men inte av de skäl som låg till grund att vi flyttade ifrån varandra första gången. Så visst är det möjligt att bli särbos efter att ha varit sambos. Jag misstänker att din pojkvän kan komma att bli väldigt sårad och ledsen när du berättar att du vill bli särbos i stället, eftersom han möjligen kommer att se det som ett tecken på att du vill göra slut. Det blev i alla fall jag när min dåvarande flickvän berättade att hon ville flytta ut ett tag. Jag trodde att allt var kört, att jag hängde på ett smalt rep i väntan på den förestående undergången. Så var beredd på det, eventuellt...
Lycka till!