2019-02-11, 22:13
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Saken er vel at "kidnapperne" ikke vil ha en toveis-kommunikasjon fordi at AEH er dau som ei sild.

Ligaen hadde to-veis kommunikasjon via Monero.

Det skrotet politiet. Åpenbar grunn er at det ikke ble regnet som sannsynlig å kunne spore dette i det omfang som er nødvendig for å sirkle inn ligaen.

Liga går så, litt motvillig etterhvert over til plan B.

Helt klokkeklart og rasjonelt at plan B ikke representerer en metode/plattform som medfører vesentlig økt risiko for ligaen. Ingen gode grunner til å brevveksle mye med politiet og i hvert fall ikke gjennom velkjente kanaler.

Budskapet er enkelt. Vi vi ha penger i bytte mot AEH. Tiden går.

Om ligaen velger å publisere "proof of life" er opp til dem. De vet at dette er ønskelig og trenger ikke å bli fortalt dette gjentatte ganger.
Citera
2019-02-11, 22:25
Medlem
Aeh

Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Du må nesten ta en såkalt generalisert spesifisering av disse påstandene. Dersom det medfører riktighet og tolkes slik jeg gjør, så er det min påstand at politiet ikke kunne unnlatt å la TH få innpass i gruppen "mistenkte" som et absolutt minimum.

Det har som vi vet altså ikke skjedd.

Ingen forklaring/unnskyldning at han eventuelt har vært åpen om diverse rusk og Jodel-ish kontaktnett utenfor ekteskap ovenfor politiet.

I alle tilfeller ville det økt "modus-kandidat" faktoren til langt over "skjellig grunn til mistanke" og at dette, direkte eller indirekte er orkestrert av TH selv.

Det finnes de som mener bestemt at politiet ennå etterforsker TH veldig grundig som mulig gjerningsmann.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-11 kl. 22:39. Anledning: Feil ordbruk
Citera
2019-02-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad pratar du? Det där har inte stått om några lakan någonstans - det var det dummaste jag någnsin har hört! "lakan"...

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-stoppet-alle-turgaere-i-kidnappingssak/3423578029.html
Citera
2019-02-11, 22:30
Medlem
Typ av kanaler:
Whisper, Signal, Wire, Telegram och Dust.
Dust verkar vara den rätta.
Troligtvis förs någon miljon över ibörjan så att livstecken kommer fram.
Citera
2019-02-11, 22:44
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det finnes de som mener bestemt at politiet også etterforsker TH veldig grundig som mulig gjerningsmann.

Selvsagt, men hvorfor er det så sensitivt?

Politiet kunne sagt helt enkelt at "Vi etterforsker alle AEHs nærstående gitt sakens karakter og slik den har utviklet seg"

Det ville vært den naturlige måten å gjøre det på.

I hvert fall når det ikke er mulig å bekrefte noe av hendelsesforløpet, der TH er den med klart mest fysisk tilknytning i tillegg til å være AEH ektemann.

Jeg mener det er borderline skandaløst når det sees i et perspektiv som tar høyde for artikkelen RB.no akkurat nå fronter på dag 10x...........

https://minfil.com/8dm8A2teb7/rb2_png
Citera
2019-02-11, 22:48
Medlem
Citat:

Politiet kunne sagt helt enkelt at "Vi etterforsker alle AEHs nærstående gitt sakens karakter og slik den har utviklet seg"

I hvert fall når det ikke er mulig å bekrefte noe av hendelsesforløpet, der TH er den med klart mest fysisk tilknytning i tillegg til å være AEH ektemann.

Jeg mener det er borderline skandaløst når det sees i et perspektiv som tar høyde for artikkelen RB.no akkurat nå fronter på dag 10x...........

Det vet jeg ikke. Men de tror vel mest på teorien om ukjente gjerningsmenn og bortføring. En siktelse vil være en stor påkjenning, skulle den vise seg å være feilaktig. Spekulasjonene ligger jo der, de avkrefter lite og bekrefter lite. Alle er veldig forsiktige, det er jo også en sensitiv sak.
Citera
2019-02-11, 22:55
Medlem
Citat:

Politiet er selvsagt ikke så dumme at de sier konkret hva de etterforsker på dette tidspunktet, det har med at GM kan gå i en felle eller røpe seg på en annen måte.
Citera
2019-02-11, 23:00
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det vet jeg ikke. Men de tror vel mest på teorien om ukjente gjerningsmenn og bortføring. En siktelse vil være en stor påkjenning, skulle den vise seg å være feilaktig. Spekulasjonene ligger jo der, de avkrefter lite og bekrefter lite. Alle er veldig forsiktige, det er jo også en sensitiv sak.

Mener du at denne saken er mer sensitiv enn andre saker der kjerringer forsvinner med og uten (reelle) krav om løsepenger?

Hvis vi ser litt på globusen, så trenger vi ikke zoome veldig langt ut for å finne en drøss med saker der det viser seg at selv de snilleste gubber eller andre uanselige nærstående flipper totalt.

Bortsett fra at valutaen løsepengekravet ble stilt i er ny og eksotisk, samt muligens kravets størrelse så er det ingenting spektakulært ved denne saken frem til TH meldte seg for en sivil politi-patrulje ca kl 1430ish 31.okt 2018.

(Velger å ignorere et tilnærmet fravær av tekniske spor i betraktningen av hva som fremstår spektakulært eller ikke)
Citera
2019-02-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-stoppet-alle-turgaere-i-kidnappingssak/3423578029.html

I artikeln nämns "ark" som i "pappersark". Inte et pip om lakan.
Citera
2019-02-11, 23:10
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Politiet er selvsagt ikke så dumme at de sier konkret hva de etterforsker på dette tidspunktet, det har med at GM kan gå i en felle eller røpe seg på en annen måte.

Nei, men det er heller ikke sannsynlig at en potensiell GM kaster kortene bare fordi det blir kjent at politiet etterforsker en profil som den ukjente GM kan kjenne seg igjen i/relatere seg til.

Kan ikke se den taktiske verdien i å tåkelegge og tilsynelatende klosse til alt.

Tror heller ikke det florerer av GM som legger beina på bordet, begynner å skryte av bragden til bekjente i fylla bare fordi vedkommende føler seg komfortabel etter å IKKE ha lest om generelle ting i avisen.

Spesifikke ledetråder som begjæring om innsyn i ditt og datt for personer som er av interesse for politiet er en helt annen sak.
Citera
2019-02-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litehemlig
I artikeln nämns "ark" som i "pappersark". Inte et pip om lakan.
lakan på svensk er ark på norsk, Loxxa har det med å presentere gammel informasjon som ny og det byr på forvirringer
Citera
2019-02-11, 23:19
Medlem
Jeg har nevnt det tidligere, kan hende TH truer med å saksøke aviser/medier om de vinkler nyhetsdekningen på en slik måte at mistanken mot TH blir styrket.

TH's alibi blir nå omtalt som 09:14-samtalen "til et familiemedlem" og ikke "til TH" som mediene omtalte den i noen dager.

Store riksdekkende medier unnlater å dekke politiets uttalelser om at drap er en alternativ teori.

TH er i sin fulle rett til å beskytte sitt omdømme og sitt rykte, og det er godt mulig at han truer medier med sivilt søksmål for ærekrenkelse hvis de bidrar aktivt til at det sprer seg en oppfatning hos allmennheten om at TH står bak forsvinningen. Dette vil uansett skje, dersom tiden går og det ikke dukker opp mer konkrete bevis og spor etter angivelige kidnappere.

Jeg tror, at om det er TH som står bak, er forsvinningen planlagt lang tid i forveien. AEH vil aldri dukke opp mer. Kan hende Verisure-selgeren fremskyndet forsvinningen, og det er iallfall mest sannsynlig at TH kjente til den muntlige avtalen mellom AEH og Verisureselgeren. Vi vet ikke innholdet i avtalen. Og jeg tror at TH er alene om det, jeg kan ikke tenke meg at han vil ta sjansen på å involvere andre.

Jeg tør ikke gjette hvor lang tid denne merkelige forhandlingsfasen kan trekkes ut, men jeg frykter at den ender med minimal betaling av løsepenger og plutselig taushet fra de angivelige kidnapperne.

AEH må dukke opp, levende eller død, for at saken skal få en løsning. Tror jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in