Noen korte punkter som ofte dukker opp og sporer av;
1. TH kan hvis han vil, nærmest når som helst skaffe til veie Mnok 100 ved å stille det som er nødvendig av mindre likvide eiendeler som sikkerhet.
Fortell meg gjerne hvilken finansinstitusjon som ikke ville trommet sammen 100 millioner der mislighold (f.eks at TH ikke greier å følge vilkårene i låneavtalen) kunne utløse en sikkerhetsstillelse i form av aksjer etc for det dobbelt, bare for å ta et tall.
2. Liga sender meldinger til TH / Politiet / Adv. Holden. Disse meldingen, fire til tallet foreløpig? må antas å være veloverveide mht tidspunkt, budskap og metode for levering.
Hvis det er et sett med krav fremsatt på en måte det ikke er mulig å svare på så lurer jeg fælt på hva politiet og adv. Holden forsøker å oppnå.
Det er ikke slik at det sitter en hjelpeløs liga et sted i verden som må bli fortalt hvordan de skal prioritere.
Liste opp ulike måter som TH / Politiet ønsker å bli kontaktet på og hva et "proof of life" med fordel kan bestå av??
3. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å fortsatt så tvil om det er snakk om kommunikasjon med de som laget det opprinnelige løsepengebrevet og ikke.
Det MÅ ha blitt verifisert en direkte link som beviser at det ikke er plutselig kommet en ny gruppe på banen gjennom meldingene i Monero.
Dersom den nyeste meldingen som IKKE er via sendt via Monero ikke inneholder en form for tag som knytter denne til de første meldingene er det bare å kaste henvendelsen i søpla.
Det blir åpnet for at den siste muligens bare er sprøyt ved å spesifikt hemmeligholde tid, plattform osv.
Sender ligaen henvendelser som IMAP post eller pakker ukryptert over f.eks port 80 slik at andre potensielt kan tappe og stjele konversasjonen eller legge til rette for sporing tilbake til sender??
Forstår ikke hva annet som insinueres ved et presentere et slikt "risikobilde"
4. Norsk eller engelsk! Hvilket språk er meldingene dere har mottatt hittil skrevet på?
Ser bort fra kebab-norsk i løsepengebrevet TH fant hjemme her altså.
Hvis det ikke er random språk hver gang, hold pressekonferanse på det språket ligaen anvender.
5. Henvendelser via plattformen er ikke mulig å besvare!
Jepp, Dere fikk nettopp et sett med betingelser som enten oppfylles eller avvises innen en viss tid fra mottak av melding.
Ligaen vil selv oppdage om TH oppfyller vilkårene eller ikke.
No comply = kan velge å gjøre alvor av eventuelle trusler eller sende nye vilkår.
Comply = liga får det som de vil og kan løslate AEH eller kverke henne.
Det siste er "bad for business" fordi det vil påvirke betalingsviljen når de må finne et annet offer. 225` Monero er mye penger, men varer ikke evig.
Men irrasjonelle ting skjer. Klassisk eksempel er spritsmuglere (hei hei Erik Fallo) som enten selger spritprodukter "jazzet opp" med metanol eller for å være helt sikker ren metanol.
Begge deler tar livet av egen fremtidig business og alle konkurrenter for en meget lang periode.
6. Det er kona til TH som er bortført og det er TH som sitter på pengene.
Hvorfor omtales TH konsekvent ikke, men istedet benyttes det en snodig surrogat-form, dvs "Familien"
Greit nok at de vil ha mor og bestemor hjem i live, men de har da ingen påvirkning på beslutninger når alt kommer til alt.
Ville forstått det dersom det ble kjørt emosjonelle og personlige appeller på TV, i håp om å vekke empati hos noen i ligaen.
Mr. Proxy Holden har ikke samme effekten om jeg skal falle ned på noe bestemt.
.............
Beklager visse unøyaktigheter, men til mitt forsvar er alt dette skrevet i ren affekt og som et substitutt til å denge hodet taktfast i veggen