2019-02-11, 21:11
Medlem
Inget konstigt naturkatastrofer påverkar hela städer, länder terrorattacker bara de som råkade vara på plats.
Citera
2019-02-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är snarare bekvämast att följa med miljötrenden som allt annat medialt, betydligt obekvämare att ifrågasätta.
Vid fikabordet på jobbet kanske, i verkligheten lovar jag att det blir obekvämt att leva på en miljömässigt hållbar nivå.
Citera
Medlem
Svenskar skräms ju upp varje dag av de sk klimatförändringarna. Hittills har inget onaturlig hänt med klimatet, och det kommer inte heller att hända. Klimatet har alltid ändrats sig. Hotet är fruktansvärt överdrivet.

Atmosfären består av 0.4 promille av den livsnödvändiga spårgasen CO2 vars påverkan är ytterst liten.

Det finns inga säkra vetenskapliga bevis att människan påverkar klimatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Intressant. Drabbar det ALLA när jorden går under, eller hur skulle det drabba varenda jävel av jordens 7.5 miljarder?
Va?
Citera
2019-02-11, 21:14
Medlem
eremitkraftans avatar
Oron för tunn plånbok trumfar allt.
Citera
2019-02-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Vid fikabordet på jobbet kanske, i verkligheten lovar jag att det blir obekvämt att leva på en miljömässigt hållbar nivå.

Sant, händer mycket annat obekvämt skit i världen, men media anpassar utefter deras egen agenda.
En eloge att du bidrar på riktigt.
Citera
2019-02-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Jag har inget emot uppoffringar om så behövs. Det som gör mig skeptisk är att klimatindustrin ger ett ovetenskapligt och allmänt oseriöst intryck. Det verkar vara mycket överdrifter och manipulationer.
Kan hålla med om detta, det är mycket "joll" som norrlänningarna säger. Tror dock ändå det är ett faktum att vi kör jordklotet i fördärvet fortare än vi anar.
Citera
2019-02-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Oron för tunn plånbok trumfar allt.

Så är det dessvärre . Här finner vi förklaringen till motståndet mot en kraftfull klimatpolitik . Är människor ekonomiskt pressade får man ha en viss respekt för detta .
Citera
2019-02-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Det finns inga säkra vetenskapliga bevis att människan påverkar klimatet.
1: Det är rimligt att vi påverkar klimatet
2: Forskare drar inte åsikter ur röven för att skrämmas, de mäter, analyserar och räknar. Tror du verkligen alla forskare räknar fel?
3: Räknas inte deras mätningar som bevis?
Citera
2019-02-11, 21:28
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Personligen så tror jag att klimatförändringarna bland annat kommer att leda till ökad politisk instabilitet, konflikter och terrorism.

Därför vore det bättre om vi satsade pengarna på att samhället ska klara att hantera klimatförändringar, istället för att försöka ändra temperaturen.

Ingen vet om det är varmare eller kallare på jorden om 100 år.
Citera
2019-02-11, 21:28
Medlem
"Klimathotet" är bara ett distraherande ämne, delvis för att du inte ska tala om invasionen som sker. När det väl talas om den, så ska det talas om "klimat flyktingar". Dessa hade inte ens hade funnits om inte Afrika överbefolkades med hjälp av mättande skedar till syntes med västlänningar i änden.

Glöm inte heller att den dom kontrollerar energin, kontrollerar världens pengar.

Hade "klimathotet" varit på riktigt hade man sparkat igång kärnkraften och konkurrerat ut all jävla brunkol.
Det hade varit de enda som fått ner utsläppen snabbt.
För vi har ju bara 10 år på oss.... eller hur?
Citera
2019-02-11, 21:29
Medlem
flaess avatar
Massmedia har ända sedan 70-talet gapat om att klimatförändringarna kommer förinta varenda kotte på vår jord vilken sekund som helst. Då var en ny istid nära förestående, och under de senaste årtiondena så har det i tid och otid larmats om att vi alla kommer dö en ond bråd död när jordens medeltemperatur överstiger ett givet värde om vi inte omedelbart slutar äta kött och börjar färdas medelst häst och vagn. Inte undra på att folk får stora skälvan.

Jag är inte så värst gammal, men har följt debatten under många år, och om det hade funnits någon substans i alla publicerade forskarrapporter under den här tidsperioden så hade jag varit död flera gånger om vid det här laget...

Ni är väl medvetna om att majoriteten av de stora mediekoncernerna ägs av samma personer som i praktiken är den här planetens sanna makthavare, de som brukar benämnas enprocentarna? De vill skrämma oss till underkastelse och skifta fokus från alla reella hot som vår civilisation står inför - exempelvis islamistisk terrorism, marxistisk/sionistisk subversion samt alla riktiga miljöproblem som till exempel plastavfall i världshaven och förorenad luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in