2019-02-10, 19:35
Bannlyst
I "Abbe Blattelito" tråden läser man ex. hur GM suttit av flera månader i häkte vilket i sig väcker några frågor; är det mer tärande än vad gemene man där ute tror? Mer tärande än att sitta inne i själva fängelset? Restriktioner? Handlar det om att "knäcka" individen så att den efter ett längre tag öppnar upp sig p.g.a den inte har något annat val helt enkelt?
Senast redigerad av Bodelsen 2019-02-10 kl. 19:52.
Citera
2019-02-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodelsen
I "Abbe Blattelito" tråden läser man ex. hur GM suttit av flera månader i häkte vilket i sig väcker några frågor; är det mer tärande än vad gemene man där ute tror? Mer tärande än att sitta inne i själva fängelset? Restriktioner? Handlar det om att "knäcka" individen så att den efter ett längre tag öppnar upp sig p.g.a den inte har något annat val helt enkelt?
jag spenderade 3 dagar i ett östtyskt fängelse 1989 och det sög, medges att jag inte fick stryk men vara
inlåst för ett ickebrott irriterar mig.
Citera
2019-02-10, 20:05
Medlem
Taklampsfots avatar
Jag har spenderat totalt 9 månader med restriktioner och 3 månader utan restriktioner på totalt 7 olika häkten.

Jag skulle säga att det är avkopplande då man får frukost och lagad mat varje dag. Ibland blir det även någon smaskig efterrätt.
Man kan träna, titta på TV och läsa böcker.
En timmes promenad om dagen där man får frisk luft.
Att sitta häktad på sommaren när det är ~30°C utomhus är jobbigt. Dels missar man alla snygga tjejer och så är det jävligt varmt i rummet ( nya häkten är bättre dock ).
Men överlag är det väl endast saknad av nära och kära som är jobbigt, men det vänjer man sig vid efter ett par veckor.

Sitta på häktet i Sverige är inte jobbigare än att vara på kollo som liten grabb.
Citera
2019-02-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Jag har spenderat totalt 9 månader med restriktioner och 3 månader utan restriktioner på totalt 7 olika häkten.

Jag skulle säga att det är avkopplande då man får frukost och lagad mat varje dag. Ibland blir det även någon smaskig efterrätt.
Man kan träna, titta på TV och läsa böcker.
En timmes promenad om dagen där man får frisk luft.
Att sitta häktad på sommaren när det är ~30°C utomhus är jobbigt. Dels missar man alla snygga tjejer och så är det jävligt varmt i rummet ( nya häkten är bättre dock ).
Men överlag är det väl endast saknad av nära och kära som är jobbigt, men det vänjer man sig vid efter ett par veckor.

Sitta på häktet i Sverige är inte jobbigare än att vara på kollo som liten grabb.

Cool story bro.

Citera
2019-02-10, 22:33
Medlem
Biggedys avatar
Satt 3 månader med restriktioner (ej fulla) För en introvert som mig själv var det ganska lugnt, fick ha TV vilket var räddningen. Jobbiga var att det var under sommaren. Fick köpa i kiosken för 500 kr per vecka. Blev en hel del chips, godis, kakor och TV6 under dessa månader. Tillslut kunde jag hela tv-tablån utantill.

Långtråkigt dock mellan alla häktesförhandlingar. Efter två månader och man blev fortsatt häktad började man tappa hoppet lite. Ingen tortyr direkt men inget jag önskar någon att uppleva heller. Häktet är inget man skryter med att man suttit i.
Citera
2019-02-11, 08:59
Medlem
smoker27s avatar
Citat:

Häktet var skönt men så hatar jag människor oxå
Citera
2019-02-11, 15:41
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Cool story bro.

Häkte och fängelse är inte exakt samma sak. Friad 3 gånger efter månader i häkte.
Citera
2019-02-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ja, nu är det inte nyligen. Men efter fem månader med restriktioner så blev anstalten rena drömmen.
Häkte med restriktioner är tortyr o används för att tvinga fram erkännanden. Detta har Svergie till o med blivit klandrade för hos div organisationer.
Citera
2019-02-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Häkte och fängelse är inte exakt samma sak. Friad 3 gånger efter månader i häkte.

Man blir inte häktad för små förseelser...
Citera
2019-02-11, 18:47
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Man blir inte häktad för små förseelser...

Stämmer, men man kan bli häktad för brott man inte begått. Jag blev släppt/frikänd, alltså oskyldig i lagens mening.
Citera
2019-02-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfotlampsfot
Stämmer, men man kan bli häktad för brott man inte begått. Jag blev släppt/frikänd, alltså oskyldig i lagens mening.

I ett helt jävla år på 7 olika häkten, som sagt - cool story...
Citera
2019-02-11, 21:16
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
I ett helt jävla år på 7 olika häkten, som sagt - cool story...

Mm håller med.

Som längst suttit häktad nästan ett år, satt på 2 häkten. Först restrektion, sen kom jag ut på GEMhäkte efter 7månader.
7 häkten låter osanolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in