2019-02-11, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Har ingen koll på familjen. Men som jag skrev tidigare är det inte vem som helst som utsätts för att en hel familjen kidnappas eller dödas.

Polisen vet nog i vilka kretsar de ska leta och jag tror de hittar vem som gjort detta ganska fort.

Men att ge sig på familjen känns väldigt ”MENA” kan jag tycka

Visst är det så. Svenska kriminella ger sig inte på antagonisternas familjer. Det är därför jag spekulerade i något religiöst/heder som är MENA's folksport.
Citera
2019-02-11, 14:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivia
OnT: Nån som är med i typ nån ”Avestabor” grupp på Facebook som sett något?

Finns en grupp som heter "Snacka om Avesta". Någon som känner sig manad att infiltrera?
Citera
2019-02-11, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rivia
Så jävla tröttsamt att inte kunna gå igenom en tråd utan att behöva läsa massa jävla OT snack om invandring vi vet inte vilka familjen är eller om ens ett brott skett men vi vet att Avesta har tagit emot 2500 invandrare.. kan inte mods banna folk som bara hänger på AoK för att sprida skit som inte har något med ämnet att göra?

OnT: Nån som är med i typ nån ”Avestabor” grupp på Facebook som sett något?

Så jävla tröttsamt att folk inte ser verkligheten som den är. Det är inte Bosse och Pecka som hotar hela familjer om man säger så men vissa vill bara inte fatta det - blinda, döva och dumma som de är.
Citera
2019-02-11, 14:06
Medlem
Troians avatar
https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/30874577/700/normal/8454f26750/nypuffavesta.jpg

Så ser det tydligen ut i huset. Känner någon igen?
Citera
2019-02-11, 14:06
Moderator
KomissarieBecks avatar
Kan någon vänlig skäl i Avesta försöka skramla fram adressen... Borde ju vara tydligt avspärrat och kanske fortfarande polis på plats.
Är nu dessutom helikopter på plats så lär polisen ta det hela på allvar.
Citera
2019-02-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Visst är det så. Svenska kriminella ger sig inte på antagonisternas familjer. Det är därför jag spekulerade i något religiöst/heder som är MENA's folksport.
Har du inte hört om den där tortyren på lidingö?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2XqKr/langa-fangelsestraff-for-tortyrmisshandel
Kje*l vänder nog inte ansiktet mot mecka.
Citera
2019-02-11, 14:08
Medlem
Rivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns en grupp som heter "Snacka om Avesta". Någon som känner sig manad att infiltrera?

Använder ej Facebook tyvärr, men folk brukar vara rätt bra på att skvallra i såna grupper, speciellt om det är stängda grupper.
Samtidigt kan det ju vara några nyinflyttade som flydde problemen i en annan stad och då har nog inte lokalbefolkningen större koll på dom.

Återstår att se! Hoppas det löser sig
Citera
2019-02-11, 14:09
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Man kidnappar väl inte en hel familj för att pressa på pengar? "Djurfront"(?) ägnar sig knappast åt grova våldsbrott.

Mindre fantasifulla teorier, tack.
Jag anser inte det otroligt. Djurfront (och någon annan militant djurrättsorganisation) håller ju till i dalarna. De kanske vill visa sig stora efter all exponering i media.
Citera
2019-02-11, 14:11
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/30874577/700/normal/8454f26750/nypuffavesta.jpg

Så ser det tydligen ut i huset. Känner någon igen?

Påminner nästan om en arkivbild från ett hyreshus?

En helikopterinsats borde väl peka på att familjen eller delar av den flyr.
Citera
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Påminner nästan om en arkivbild från ett hyreshus?

En helikopterinsats borde väl peka på att familjen eller delar av den flyr.
Tydligt att det är en arkivbild,
Citera
Medlem
Gavves avatar
Enligt Expressens livesändning har Polisen börjat samla in övervakningsfilmer från centrala Avesta. Inte så mycket mer information än så hade de.
Citera
Medlem
Kungsgatan

Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kan någon vänlig skäl i Avesta försöka skramla fram adressen... Borde ju vara tydligt avspärrat och kanske fortfarande polis på plats.
Är nu dessutom helikopter på plats så lär polisen ta det hela på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in