2019-02-23, 18:06
Medlem
Det här känns ju som ett typiskt kvinomisshandelsfall, där mannen till slut slår ihjäl kvinnan. Det som väcker uppseende är väl att han sedan flyr utrikes med dottern. Förmodligen har kvinnan varit arbetslös och fått slava i tvättstuga och kök oändliga timmar per dag, samtidigt som maken varit bitter och pucklat på henne för att få utlopp för sin frustration över sitt misslyckade liv.
Citera
2019-02-23, 18:13
Medlem
Usch fy fan, skummat igenom och följt händelseförloppet. Vilken jävla tragedi, finns det konfirmerade uppgifter att hon blev halshuggen?
Citera
2019-02-23, 18:16
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här känns ju som ett typiskt kvinomisshandelsfall, där mannen till slut slår ihjäl kvinnan. Det som väcker uppseende är väl att han sedan flyr utrikes med dottern. Förmodligen har kvinnan varit arbetslös och fått slava i tvättstuga och kök oändliga timmar per dag, samtidigt som maken varit bitter och pucklat på henne för att få utlopp för sin frustration över sitt misslyckade liv.
Invandrade män brukar ha svårare att anpassa sig till ett nytt liv. Men Bogdan har levt ganska länge i Sverige och har blivit svensk medborgare 2011 (?) Velmina var bra utbildad, i hennes CV står bokföring + psykolog. Snarare typisk svartsjukedrama
Citera
2019-02-23, 18:24
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylltrasan
Usch fy fan, skummat igenom och följt händelseförloppet. Vilken jävla tragedi, finns det konfirmerade uppgifter att hon blev halshuggen?

Finns inga uppgifter i press om halshuggning. Det är enkom en gissning utav två användare, hoppas det inte blir en trådsanning.
Citera
2019-02-23, 18:25
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylltrasan
Nej, det finns inte. Faktum är att kvinnan är död och hennes man är mördare.
Citera
2019-02-23, 18:31
Medlem
Närmare information om MGM är önskvärt.

Om han är svensk naturaliserad medborgare sen 2011 så har han bott ganska länge här. Någonstans såg jag en uppgift om att han varit gift två gånger tidigare. Så äktenskapet med Velmira verkar vara hans tredje. Så då kanske han funderat på vad det är för fel på kvinnor som bara överger honom? Om Velmira ville skiljas från honom också, menar jag.

Har han någon historik i brottsregistret mot sina tidigare fruar? Andra brott? Fler barn än den nu aktuella 3-åriga dottern?
Citera
2019-02-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Ganska svårt att strypa en vuxen kvinna utan att grannarna hör massa skrik

Man skriker definitivt inte om man blir strypt ..
Citera
2019-02-23, 18:50
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPqllq/uppgifter-sa-hittades-kroppen-i-gavle-tros-vara-34-ariga-velmira
Citat:
Efter veckor av letande tros försvunne Velmira, 34, ha hittats.

Enligt uppgifter till Aftonbladet var ett fynd i mannens bil avgörande för polisen.

– Med hjälp av hans gps kunde man se var mannen åkt och stannat, uppger en person med insyn i utredningen för Aftonbladet.
Citera
2019-02-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Man skriker definitivt inte om man blir strypt ..

Exakt för strypning brukar ske just pga att få tyst på BO, sen hade väl ändå grannarna hört bråk från lägenheten sista kvällen hon antogs vara vid liv?
Citera
2019-02-23, 18:54
Medlem
loisloiss avatar
Bild på Bogdan
https://www.dt.se/artikel/dalarna/jobb-i-gruva-intressant-aven-for-kvinnor
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/SDQTnWjpAHdb7zBicueSP_86zR4.jpeg?fit=crop&w=1200
Citera
2019-02-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Närmare information om MGM är önskvärt.

Om han är svensk naturaliserad medborgare sen 2011 så har han bott ganska länge här. Någonstans såg jag en uppgift om att han varit gift två gånger tidigare. Så äktenskapet med Velmira verkar vara hans tredje. Så då kanske han funderat på vad det är för fel på kvinnor som bara överger honom? Om Velmira ville skiljas från honom också, menar jag.

Har han någon historik i brottsregistret mot sina tidigare fruar? Andra brott? Fler barn än den nu aktuella 3-åriga dottern?
Jag kan inte svara på dina frågor men jag tror att din hypotes att de två kvinnor som han har varit gift tidigare har övergett honom inte behöver vara sann. Det kan också vara så att han övergett dem. Det skulle också kunna vara så att han fått uppehållstillstånd genom ett eller två skenäktenskap.Jag vet inte heller om han har andra biologiska barn än den aktuella 3-åriga dottern. En av MGM:s tidigare fruar har dock en dotter (20-30 år) som blivit kär i MGM:s pappa (70-80 år) och därför försöker få uppehållstillstånd för honom.
Senast redigerad av nantale 2019-02-23 kl. 19:15.
Citera
2019-02-23, 19:19
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
GM måste ha legat i som en igel.

Mellan Avesta till utanför Rasta Tönnebro (Blåkulla) är det 147 km. Utanför där finne en rastplats liknande ställe.

https://www.google.se/maps/place/Avesta/@61.0860079,16.9748369,589m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465de4b24ab6d509:0x95adb 42dbab41716!8m2!3d60.14533!4d16.1738399?hl=sv

Sedan måste han ha kört tillbaka söderut igen, d.v.s 28-29 mil. Vilket innebär ta minst c:a 3 timmar.

En fråga som jag ställer. Om det är så att det är verkligen Velmira som hittats, var hon i ett stycke?
Krångligt i ett bostadsområde att baxa ut en hel kropp i den lilla plats som fanns i GM:s bil.

Kanske i en blå IKEA bag?? Det har vi sett tidigare i Brottscentralen, Veckans brott och i Efterlyst när man kånkar iväg en blå kasse.

Var fanns barnet under tiden?

Ja jag menar det, det är en omständig och otippad sväng att göra dit från Avesta.

Ja, barnet kan han omöjligen lämnat själv hemma. Barnet måste ha varit med i bilen, och morsan liggandes i baksätet. (Tror fortfarande inte att kroppen går in bak i en juke, såvida den inte är delad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in