2018-03-12, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Jag är ytterst medveten att jag, liksom alla nyregistrerade bemöts med en stor dos av misstänksamhet. Kan dock garantera dig att min agenda inte är "att jobba med OHs eftermäle".

Mängder av teorier som florerar i tråden; till exempel incest, sektmedlemskap, förfalskade läkarintyg, O kärlekshistoria med kollega, att O och H utfört kriminella handlingar inom sina resp jobb, osv, osv.

Min teori är bara en i mängden. Och, trots att jag är nyregistrerad, har jag också rätt till att ha en teori, liksom alla övriga medlemmar med lång och innehållsrik historik. Förhoppningsvis.

Väl rutet!
Bry dig inte om de som försöker smeta gegga på dig istället för att bemöta sakinnehållet.
De kommer och går i tråden och man lär sig att ignorera dem.
Citera
2018-03-12, 08:49
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Är det inte det allra vanligaste att mord och självmord grundas i något som upplevs hota den egna identiteten? Om OH identifierar sig som nästan-professor, make, förälder, så kan allvarliga hot mot något av detta utlösa våld. I sämsta fall mord.

Om Hanna vilje skiljas/lämna honom (var de gifta?) skulle han kanske kunna angripa henne, men först hämnas på barnen. Som han tycker sig ha stöttat i vått och torrt, men nu är Hanna, och kanske även barnen, trötta på honom... OH i sin tur var kanske trött på den "trötta familjen" och välkomnade en flört på jobbet. Upplagt för relationsdramatik under julhelgerna.

Jag spånar vidare:

H synade O:s flört/romans och dödade döttrarna som hämnd.
Det klickade för O och han dödade H, ställde i ordning huset och plitade ihop ett meddelande om samförstånd och hängde sig.
Det som inte fick ske (flörten/romansen upptäcktes) hände.
Citera
2018-03-12, 08:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det alternativet gör det gemensamma självmordsbrevet svårare att förklara.

Sant! då återstår i mina teorier just nu 1 barn. Mamman gör vid upptäckten helt klart för O att hon tänker gå samma väg. Tycker det har framkommit att A och H var de som var väldigt sjuka.
Citera
2018-03-12, 08:51
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det är ytterst märkligt om äldsta flickan inte haft personlig assistent, när det nu var så att hon var yr och inte kunde gå själv, som skrevs tidigare i tråden. Att hon var ruggigt dålig. Flickan hade behövt stöd.
Citera
2018-03-12, 08:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Mellan jul o nyår, tror jag det var dom syntes i affären.
Den 6:e sjönk elen, och var igång igen den 7:e.
Elen sjönk även nån gång runt jul... kommer inte ihåg när
Och nån gång tidigare i December.... kommer inte ihåg när.
Typ, så var det.

Möjligt kommer inte ihåg ordvalet om det sades mellan jul och nyår eller i mellandagarna.
Exakt elen sjönk den 6-7 samt vid jul som jag minns
Citera
2018-03-12, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Eller möjligen, vidriga tanke, att de två flickorna "lekt självmord" tillsammans. Med mobil/video påslagen ... därav det oklara ryktet om en video ...?

Vidrigt ja, men samtidigt är det ett scenario där barnen avslutat sina liv på egen hand och föräldrarna sina på egen hand väldigt mycket lättare att smälta. En bra anledning att vara försiktig när man spekulerar om den eftersom den är så lockande, den sköna magkänslan lurar...
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-03-12 kl. 09:33.
Citera
2018-03-12, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sant! då återstår i mina teorier just nu 1 barn. Mamman gör vid upptäckten helt klart för O att hon tänker gå samma väg. Tycker det har framkommit att A och H var de som var väldigt sjuka.

Ja, det alternativet är lika bisarrt som att de tagit livet av sina båda barn men hade i alla fall kunnat utgöra en plötslig trigger. Dessutom funkar det med polisens bild.
Citera
2018-03-12, 08:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Lika bisarrt men ja, det hade kunnat vara en trigger i en redan förtvivlad situation.

Väldigt bisarrt men det kan precis som du skriver vara triggern som får dem att tippa över.
Citera
2018-03-12, 08:58
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Mamman gick väl hos psykolog? Hoppas den yngsta flickan fick möjlighet att prata med nån utomstående samtalskontakt om situationen hemma. Även hon måste vart förvirrad med tankar. Arma tjej.
Citera
2018-03-12, 09:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
1. Irrelevant och det är dessutom inget du vet.
2. Irrelevant om det är exakt alla eftersom de namnkunniga som skrev under dokumentet var fullt tillräckligt många för att ge det bäring.
3. En hemundervisning fanns redan till ett annat barn i samma hem. En samordning i början är rimligt att tänka sig. Att symtomen kunde ha berott på differentialdiagnostiska saker är irrelevant eftersom barnet uppenbarligen inte mådde bra. Över tid blir det dock viktigt, men då hinner man ju till en slutdiagnos, inte sant?

En hemundervisning från en annan skola inom ett annat rektorsområde pågick till Agnes, ja. Hon gick på högstadiet. Inte som Moa i åk. 5 på mellanstadiet.
Med tanke på alla "hemmasittare" som i dag är enormt många ute på skolorna - något som drastiskt har ökat bara de senaste åren, är hemundervisning av någon som av olika skäl inte går till skolan, en extraordinär åtgärd.

Inget som man knäpper med fingrarna och ordnar.

Hur vet du att Moa uppenbarligen inte mådde bra - på riktigt?
Rätt många vittnesmål, korrekta eller ej, talar för att flickan inte var så sjuk att hon måste hållas hemma.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-12 kl. 09:11.
Citera
2018-03-12, 09:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Att ertappa dig med upprepade fel och försöka förstå varför du upprepar samma fel om och om igen, trots att jag och fler med mig överbevisat dig, är inte att smeta gegga.

Upp till bevis nu "Frank" - kommer Moas läkarintyg verkligen "från något av de större sjukhusen"
eller vet du bara att ett sådant intyg inkommit och fanns på skolan?
Kan någon annan författat intyget med kopierad sjukhuslogga och skickat in det till skolan?
Citera
2018-03-12, 09:07
Medlem
Citat:
Väl rutet!
Bry dig inte om de som försöker smeta gegga på dig istället för att bemöta sakinnehållet.
De kommer och går i tråden och man lär sig att ignorera dem.

Tack för de orden, Frank.Einstein!

Har förstått att man måste vara extremt hårdhudad som ny medlem och att ej ta åt sig.
Erkänner att det är oerhört "skakigt" så här i början, men förhoppningsvis stärks modet
och förmågan att skaka av sig ev påhopp och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in