2019-02-04, 18:08
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Samma för mig, blir att hoppa mellan D2 och Anthem fram till i Mars när Division 2 släpps, då lär det bli en hel del av det.

Kommer nog maina Storm i Anthem tror jag då jag verkligen tyckte den var rolig, men blir säkert en del av de andra också, ska bli kul att se mer än det lilla man såg i demot!

Lutar åt Storm för mig också då jag har två guildmedlemmar som ska lira Interceptor och Colossus, tror också det kommer vara extremt bekvämt att ha mycket aoe damage om man ska lira solo nån gång. Annars gillade jag Ranger klassen också men inte så kul att vara näst-bäst på allt.
Citera
2019-02-04, 18:13
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Hade faktiskt inte heller några problem under demon, och jag precis som du har spelat en hel del Destiny 2 de senaste månaderna och tycker Anthem helt klart är ett bra substitut när man inte har saker att göra i Destiny 2. Kommer lätt spela det fram tills The Division 2 kommer iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Samma för mig, blir att hoppa mellan D2 och Anthem fram till i Mars när Division 2 släpps, då lär det bli en hel del av det.

Kommer nog maina Storm i Anthem tror jag då jag verkligen tyckte den var rolig, men blir säkert en del av de andra också, ska bli kul att se mer än det lilla man såg i demot!

Det här är nog Anthems största hot, gillar inte looter-shooters själv men förstår att det finns folk som gillar dem, det måste vara kul att bara hoppa in i ett spel med sin avatar, "shoot the shit" och ha riktiga medspelare som vet vad de gör istället för hjärndöda AI-teammates som springer ivägen hela tiden

Men vad har EA egentligen för erfarenhet av detta? Deras improviserade multiplayer i ME3? Det finns ju redan spel som gör multiplayer-looter-shooters bättre. The Division 2 kommer ut i Mars och Bungie har nu 100% kontroll att utveckla Destiny 2 som de vill och inte som Activision vill och vad vi sett har Bungie mer koll på vad spelarna vill ha än de giriga rövhålen i Activision så Anthem kommer förmodligen vara "roligt" i typ ett par månader sen kommer The Division 2 med ett redan etablerat märke och Bungie som pumpar ut en massa godis för att ta tillbaka spelarna som lessnade på Activisions dumheter.

Edit:
Ni som är looter-shooters, hur tycker ni Anthem mäter sig med andra i genren?
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-04 kl. 18:16.
Citera
2019-02-04, 18:15
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Lutar åt Storm för mig också då jag har två guildmedlemmar som ska lira Interceptor och Colossus, tror också det kommer vara extremt bekvämt att ha mycket aoe damage om man ska lira solo nån gång. Annars gillade jag Ranger klassen också men inte så kul att vara näst-bäst på allt.

Ah, har också i alla fall en guildmedlem som kommer byta mellan Interceptor och Colossus, så kan bli en bra combo där. Gillar verkligen att man som Storm håller sig flygande mest och man inte alls är lika bra nere på marken, även att man är väldigt rörlig. Sista bossen i strongholdet som var i demot spenderades 90% i luften, ner på marken för att hämta ammo i princip eller hjälpa någon downad teammate. Ska bli riktigt kul att se hur den presterar i end game när man har mycket mer frihet att bygga den.
Citera
2019-02-04, 20:57
Avslutad
Provade demot. Kunde spela i ca 20 minuter innan det kraschade. Stog connect error. Någon mer som fick det?

Oavsett så ser jag ingen anledning till ett köp då Division 2 kommer om några månader och man vill inte bli utbränd på ett shooter mmo.

Varför väntar ni andra bara inte till Division 2 släpps? Imo, är det ett mycket bättre spel.
Citera
2019-02-11, 04:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Mja. Den tanken hade stämt om EA sysslat med en mer "normal" industri som vapentillverkning, spritbränning eller fysiska leksaker. Men investerarna, de riktigt stora investerarna har inte bara nöjt sig med mångmiljonvinster utan även vant sig vid massiv tillväxt och ett ständigt växande aktiekapital.

Om de skalar tillbaka och bara lever på sina fotbollsspel så sätter de de-facto ett vinsttak som säger "hit men inte längre", tillväxten avstannar närmast då och det är inte riktigt dealen jätteinvesterarna gav sig in i. För att megavinsterna de tänkt sig ska hålla krävs i princip att helt nya spelare förutom de som redan finns börjar köpa sportspelen eller att spelare som redan finns betalar ännu mer kosing än vad de redan gör kontinuerligt och detta måste öka varje år (vilket är tveksamt om lootboxes förbjuds). I annat fall kan EAs högsta bossar säga adjö till all mumsig kapitaltillförsel via aktieförsäljning när investerarna letar efter mer spännande företag som kan lova explosiv och ohämmad tillväxt.

Värsta scenariot för EA är att de stora investerarna och spekulanterna helt enkelt bara säger "Ville jag ha stabil tillväxt hade jag placerat mina pengar i en vanlig bank." säljer alla sina innehav och EA blir sittande med en massa aktier som inte är värda mer än pappret de är tryckta på.

EA har dock som du säger kistorna fulla med kosing och de har IPs som fortfarande genererar pengar, men om de bara håller på vad de redan har så är deras tid som "drake" förbi och andra företag kommer springa förbi dem i tillväxtsiffror förr eller senare och med tiden kan de absorberas av ett annat jätteföretag.

https://www.youtube.com/watch?v=VtPyxGw8eSM
- EAs aktiesituation

Och mer on topic:
https://www.youtube.com/watch?v=1OPodSahLn4

EA försöker återigen använda sig av ett releaseschema för att öka upp hypen som är direkt urlöjligt, lämnar folk förvirrade och arga. Förhandsköp ultra-mega-edition nu och du får detta, köp senare och du blir straffad för hädelsen att du inte vill köpa grisen i säcken

Precis som med själva spelet verkar alla former av nytänkande och innovation vara förbjudet i EAs heliga företagsstruktur. Som Vaas sade i Far Cry 3, "definitionen av galenskap är att göra exakt samma jävla sak om och om igen och förvänta sig att skiten ska ändra på sig".

Ett förvirrat släppschema kombinerat med piska och morot fungerade inte innan, varför skulle det fungera nu? Det här bådar gott, EA verkar vilja fortsätta gräva sin egen grop för att de är så fattiga på idéer och saknar viljan att ta initiativ att de bara följer mallen.

Detta är "korporation" i sin rätta bemärkelse "individuell profit utan individuellt ansvar", även ledningen är slavar för sin egen företagsstruktur, ingen vågar ta ansvar och leda den här galenskapen trots att det är det som krävs för ingen vågar stå i skottlinjen när det här går åt pipan. Ledningen tror inte på det här projektet, de hoppas bara på det bästa samtidigt som de planerar sina pensioner och fallskärmar.

Kom att tänka på denna diskussion. Never mind huruvida Anthem blir en succé eller inte - Apex Legends har ju kommit från ingenstans och blivit en gigantisk megasuccé. EA:s aktie har gått upp med över 16% sedan spelet släpptes för några dagar sen - med mängder av miktrotransaktioner till hands. De kan m.a.o sitta lugnt i båten igen, även om Anthem skulle floppa.

Visst, nyhetens behag och allt det där, men Apex är så pass välpolerat och omedelbart uppskattat bland hardcore-lirare så som professionella spelare att det ska mycket till för att spelet ska tappa märkvärt i popularitet det närmsta året.

Med tanke på hur dassigt Anthem ser ut (men det kanske bara är att det inte faller mig i smaken, vad vet jag) så drar man nog en lättnadens suck på huvudkontoret.
Senast redigerad av Korder 2019-02-11 kl. 04:37.
Citera
2019-02-11, 07:40
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kom att tänka på denna diskussion. Never mind huruvida Anthem blir en succé eller inte - Apex Legends har ju kommit från ingenstans och blivit en gigantisk megasuccé. EA:s aktie har gått upp med över 16% sedan spelet släpptes för några dagar sen - med mängder av miktrotransaktioner till hands. De kan m.a.o sitta lugnt i båten igen, även om Anthem skulle floppa.

Visst, nyhetens behag och allt det där, men Apex är så pass välpolerat och omedelbart uppskattat bland hardcore-lirare så som professionella spelare att det ska mycket till för att spelet ska tappa märkvärt i popularitet det närmsta året.

Med tanke på hur dassigt Anthem ser ut (men det kanske bara är att det inte faller mig i smaken, vad vet jag) så drar man nog en lättnadens suck på huvudkontoret.

Jo, Apex får jag faktiskt erkänna var ett slag från ingenstans rätt på bollarna.

Typiskt en av EAs ondskefulla collage-utbildade planer
https://m.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

Och folk fortsätter gå på skiten.

Nu är Biowares offer också förgäves, nu kommer de bara hamna i massgraven och nästa studio till sträckbänken står redan på tur, EA kommer ju inte lägga ner nån support alls på Anthem.
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-11 kl. 08:14.
Citera
2019-02-15, 08:31
Medlem
Någon som vet när skiten kommer till EA Access? Det skulle väl komma en trial idag?
Citera
2019-02-15, 09:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries
Någon som vet när skiten kommer till EA Access? Det skulle väl komma en trial idag?

Är full release idag klockan 15 GMT för de som har Origin Premier, vet inte om det gäller Origin Access.

Ska testa det lite idag, men blir nog inget lir man sänker massa timmar i om jag ska vara ärlig - dock risken finns att jag blir hooked på det, vi får se.

Edit: Såg nu att Origin Access Regular får en 10 timmars trial idag, Origin Premier får full release idag, sen får alla andra spelet den 22:a.
Senast redigerad av ^Eaz 2019-02-15 kl. 10:05.
Citera
2019-02-16, 08:33
Medlem
Körde en timme trial via EA Access igår innan jag avinstallerade. Ungefär som förväntat. Jag gillade inte Destiny och eftersom detta är en Destiny-klon så gillar jag inte det heller. Det lyckas kännas repetitivt och enformigt från andra uppdraget.
Citera
2019-02-17, 16:55
Medlem
Mackan52s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=EFRLqa_2-9k

Åsikterna har redan börjat trilla in och ja, vad ska man säga.

Det är precis vad man förväntade sig, ett innehållslöst fokusgruppspel som i det stora hela ingen kommer har nån särskilt stark åsikt om.

Det är den sortens spel man får när byråkrater får bestämma, det här är något som folk som aldrig spelat spel tror spel är. Verkligen minsta möjliga insats för att få så mycket pengar som möjligt, man kan nästan se checklistan de använt "Multiplayer, check, guns, check, monsters, check, macguffins, check, chart says game will make money "
Citera
2019-02-17, 17:04
Medlem
Flambingos avatar
Hade hoppats på detta spel, var dock tveksam när man såg gametrailers. Provade demot, och tyvärr känns det bara som ett stelt arkadspel i 3dje person. Besviken! :/
Citera
2019-02-17, 17:17
Medlem
Mackan52s avatar
Undrar hur många veckor det tar nu innan de kastar Bioware i massgraven. Att kapa bort dem skulle se ut som en fin besparing på nästa kvartalsrapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in