2019-01-27, 17:20
Medlem
TioKilos avatar
Alla spel som EA är inblandade i är ju bara ren dynga.
Citera
2019-01-31, 09:09
Medlem
dovAkins avatar
Skumt att detta spel inte fått mer uppmärksamhet på forumet? Hatar EA lika mycket som alla andra och då jag lirat både destiny 1 och 2 så passar jag på detta..
Citera
2019-01-31, 10:11
Moderator
^Eazs avatar
Kommer testa det här spelet då jag har Origin sub, dock misstänker jag att det kommer vara Division 2 som gäller för mig.
Citera
2019-01-31, 10:21
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Skumt att detta spel inte fått mer uppmärksamhet på forumet? Hatar EA lika mycket som alla andra och då jag lirat både destiny 1 och 2 så passar jag på detta..

Ärligt talat så finns det inte mycket att diskutera eftersom det inte talas så mycket om vad spelet faktiskt är.

Det ser ut som en tafflig Monster Hunter kopia med generiska mechsuits, det är allt liksom, vad gör vi av det?

Det finns inget nytt eller revolutionerande, det är inget Bioware över det heller, det är ett EA-spel Bioware råkar utveckla.

Det finns inget här som inte redan görs och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det här var någon riktig satsning från första början, det var ingen hype kring det utan mer något som gjordes så att Bioware inte satt på röven hela dagarna.

Men iom fiaskot som var Battlefront 2 som EA trodde skulle trycka pengar och det ännu större PR-fiaskot som var Battlefield V så har Anthem nog utan att det var meningen blivit deras sista chans för deras aktievärde ligger inte så fint direkt, de har inte kunnat sälja in något av sina sönderhypade skräpspel på två år snart, de är redan bland USAs mest hatade företag.

Blir inte Athem en riktig pengamaskin nu när även lootboxes är i skottlinjen så tror jag på allvar EA sjunger på sista versen som storspelare i spelindustrin.

Önskedröm? Jag spår inte att EA går under, de kan överleva på sin Origin-maskin men deras aktiva roll som publicist komme vara över och de kommer fokusera på distribution istället som Valve.
Citera
2019-01-31, 11:27
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Blir inte Athem en riktig pengamaskin nu när även lootboxes är i skottlinjen så tror jag på allvar EA sjunger på sista versen som storspelare i spelindustrin.

Önskedröm? Jag spår inte att EA går under, de kan överleva på sin Origin-maskin men deras aktiva roll som publicist komme vara över och de kommer fokusera på distribution istället som Valve.

Nja, det tror jag inte. Än så länge finns det stora resurser i företaget och FIFA-spelen är alltjämt en rejäl kassako. Däremot kommer de helt klart få göra lite tankeverksamhet och omprioriteringar om Anthem floppar, då antalet EA-floppar börjar bli lite för många nu. Jag kan ha fel då jag inte kollat upp siffror, men känslan är att Battlefield V, Battlefront 2, Titanfall 2 och Mass Effect: Andromeda samtliga har sålt betydligt mindre än man hade beräknat.

Ovanpå detta har vi ju även fiaskot med Star Wars-licensen. De enda större spelen EA klarat av att leverera sedan de fick licensen av Disney är två Battlefront-spel. That's it, och det är förstås inte bra nog. Flertalet stora projekt har iställets stängts ner av EA, senast i raden var ett spel från EA Vancouver där man skulle spelat som prisjägare i ett open world singleplayer-spel.
Senast redigerad av Korder 2019-01-31 kl. 11:30.
Citera
2019-01-31, 11:29
Medlem
Trillskes avatar
Ser helt makalöst tråkigt ut. Blir så less - haft monstersator över ett år så vill hitta något riktigt bra spel. Men allt som hypas och ser intressant ut året innan visar sig vara generiska, barnsliga, lättsamma fyrverkerier. Och metro dödade sig självt via epic, och ser även det ganska generiskt ut.

Enda bra spelet hittills: doom... 2016.
Senast redigerad av Trillske 2019-01-31 kl. 11:32.
Citera
2019-02-01, 00:21
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nja, det tror jag inte. Än så länge finns det stora resurser i företaget och FIFA-spelen är alltjämt en rejäl kassako. Däremot kommer de helt klart få göra lite tankeverksamhet och omprioriteringar om Anthem floppar, då antalet EA-floppar börjar bli lite för många nu. Jag kan ha fel då jag inte kollat upp siffror, men känslan är att Battlefield V, Battlefront 2, Titanfall 2 och Mass Effect: Andromeda samtliga har sålt betydligt mindre än man hade beräknat.

Ovanpå detta har vi ju även fiaskot med Star Wars-licensen. De enda större spelen EA klarat av att leverera sedan de fick licensen av Disney är två Battlefront-spel. That's it, och det är förstås inte bra nog. Flertalet stora projekt har iställets stängts ner av EA, senast i raden var ett spel från EA Vancouver där man skulle spelat som prisjägare i ett open world singleplayer-spel.

Mja. Den tanken hade stämt om EA sysslat med en mer "normal" industri som vapentillverkning, spritbränning eller fysiska leksaker. Men investerarna, de riktigt stora investerarna har inte bara nöjt sig med mångmiljonvinster utan även vant sig vid massiv tillväxt och ett ständigt växande aktiekapital.

Om de skalar tillbaka och bara lever på sina fotbollsspel så sätter de de-facto ett vinsttak som säger "hit men inte längre", tillväxten avstannar närmast då och det är inte riktigt dealen jätteinvesterarna gav sig in i. För att megavinsterna de tänkt sig ska hålla krävs i princip att helt nya spelare förutom de som redan finns börjar köpa sportspelen eller att spelare som redan finns betalar ännu mer kosing än vad de redan gör kontinuerligt och detta måste öka varje år (vilket är tveksamt om lootboxes förbjuds). I annat fall kan EAs högsta bossar säga adjö till all mumsig kapitaltillförsel via aktieförsäljning när investerarna letar efter mer spännande företag som kan lova explosiv och ohämmad tillväxt.

Värsta scenariot för EA är att de stora investerarna och spekulanterna helt enkelt bara säger "Ville jag ha stabil tillväxt hade jag placerat mina pengar i en vanlig bank." säljer alla sina innehav och EA blir sittande med en massa aktier som inte är värda mer än pappret de är tryckta på.

EA har dock som du säger kistorna fulla med kosing och de har IPs som fortfarande genererar pengar, men om de bara håller på vad de redan har så är deras tid som "drake" förbi och andra företag kommer springa förbi dem i tillväxtsiffror förr eller senare och med tiden kan de absorberas av ett annat jätteföretag.

https://www.youtube.com/watch?v=VtPyxGw8eSM
- EAs aktiesituation

Och mer on topic:
https://www.youtube.com/watch?v=1OPodSahLn4

EA försöker återigen använda sig av ett releaseschema för att öka upp hypen som är direkt urlöjligt, lämnar folk förvirrade och arga. Förhandsköp ultra-mega-edition nu och du får detta, köp senare och du blir straffad för hädelsen att du inte vill köpa grisen i säcken

Precis som med själva spelet verkar alla former av nytänkande och innovation vara förbjudet i EAs heliga företagsstruktur. Som Vaas sade i Far Cry 3, "definitionen av galenskap är att göra exakt samma jävla sak om och om igen och förvänta sig att skiten ska ändra på sig".

Ett förvirrat släppschema kombinerat med piska och morot fungerade inte innan, varför skulle det fungera nu? Det här bådar gott, EA verkar vilja fortsätta gräva sin egen grop för att de är så fattiga på idéer och saknar viljan att ta initiativ att de bara följer mallen.

Detta är "korporation" i sin rätta bemärkelse "individuell profit utan individuellt ansvar", även ledningen är slavar för sin egen företagsstruktur, ingen vågar ta ansvar och leda den här galenskapen trots att det är det som krävs för ingen vågar stå i skottlinjen när det här går åt pipan. Ledningen tror inte på det här projektet, de hoppas bara på det bästa samtidigt som de planerar sina pensioner och fallskärmar.
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-01 kl. 00:27.
Citera
2019-02-03, 02:00
Medlem
winINCs avatar
Någon mer som testat demon?

Jävlar va kasst...

Har spelat i ca 2 timmar, och under den tiden har jag inte lyckats avsluta det första uppdraget ens.

Min resa(om någon är intresserad):

Trist och oinspirerad gameplay, mediokra kontroller, och buggar så in i helvete bara 2 veckor innan launch.

Kan tillägga att jag har spelat early access spel som Rust, Dayz, och ARK och aldrig varit så frustrerad av buggar som med detta spelet.
Citera
2019-02-03, 02:18
Medlem
dANiis avatar
Avstår från att köpa, spelet kommer sakna innehåll likt Destiny 2 gjorde i början, väntar hellre o ser om ett par månader, annars kan jag väl Rekommendera Forsaken till Destiny 2. :-)
Citera
2019-02-04, 11:54
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Någon mer som testat demon?

Jävlar va kasst...

Har spelat i ca 2 timmar, och under den tiden har jag inte lyckats avsluta det första uppdraget ens.

Min resa(om någon är intresserad):

Trist och oinspirerad gameplay, mediokra kontroller, och buggar så in i helvete bara 2 veckor innan launch.

Kan tillägga att jag har spelat early access spel som Rust, Dayz, och ARK och aldrig varit så frustrerad av buggar som med detta spelet.

Tråkigt att du hade den upplevelsen, själv har jag och några från min Destiny-klan haft riktigt roligt med det. Bortsett från att förra helgen när det var VIP-demo och det buggade en del med loading. Denna helgen då det var öppet har jag inte haft mer än ett problem under hela helgen.

Gillar gameplayet och för min del spelar det inget roll om det är bulletsponge's fiender, ska ju tilläggas att vi även bara spelar med "rare" vapen i demot och det finns i alla fall 2 eller till och med 3 högre rariteter på vapen i det fulla spelet.
Spelade klart att som gick att göra redan första dagen, efter det har det mest vara Stronghold på Hard-mode som har lirats eller Freeplay. Fastnat rejält för Storm-javelinen och "byggt" min mycket åt el och is-element.

Blir nog ett köp för mig när det kommer, ska bli kul att se vad det finns mer att upptäcka förutom fler Strongholds och små dungeons som man kunde hitta i demot.

Bör tilläggas att jag spelat det på Xbox One.
Senast redigerad av Ralle_ 2019-02-04 kl. 12:40.
Citera
2019-02-04, 17:52
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Tråkigt att du hade den upplevelsen, själv har jag och några från min Destiny-klan haft riktigt roligt med det. Bortsett från att förra helgen när det var VIP-demo och det buggade en del med loading. Denna helgen då det var öppet har jag inte haft mer än ett problem under hela helgen.

Gillar gameplayet och för min del spelar det inget roll om det är bulletsponge's fiender, ska ju tilläggas att vi även bara spelar med "rare" vapen i demot och det finns i alla fall 2 eller till och med 3 högre rariteter på vapen i det fulla spelet.
Spelade klart att som gick att göra redan första dagen, efter det har det mest vara Stronghold på Hard-mode som har lirats eller Freeplay. Fastnat rejält för Storm-javelinen och "byggt" min mycket åt el och is-element.

Blir nog ett köp för mig när det kommer, ska bli kul att se vad det finns mer att upptäcka förutom fler Strongholds och små dungeons som man kunde hitta i demot.

Bör tilläggas att jag spelat det på Xbox One.

Hade faktiskt inte heller några problem under demon, och jag precis som du har spelat en hel del Destiny 2 de senaste månaderna och tycker Anthem helt klart är ett bra substitut när man inte har saker att göra i Destiny 2. Kommer lätt spela det fram tills The Division 2 kommer iaf
Citera
2019-02-04, 18:01
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Hade faktiskt inte heller några problem under demon, och jag precis som du har spelat en hel del Destiny 2 de senaste månaderna och tycker Anthem helt klart är ett bra substitut när man inte har saker att göra i Destiny 2. Kommer lätt spela det fram tills The Division 2 kommer iaf

Samma för mig, blir att hoppa mellan D2 och Anthem fram till i Mars när Division 2 släpps, då lär det bli en hel del av det.

Kommer nog maina Storm i Anthem tror jag då jag verkligen tyckte den var rolig, men blir säkert en del av de andra också, ska bli kul att se mer än det lilla man såg i demot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in