2019-02-11, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ligger en hel del i det här, tror jag. Föräldrarna hade svårt att skilja på sina och sina barns känslor.

Fast vänta, handlar det om dålig anknytning?
Det kan handla om relativt normal anknytning, stor kärlek till sina barn men;

...som i all välmening blir överdimensionerad, överbeskyddande, oro och ångest ihop med överskattning av föräldrarollens ansvar - men som inte visar sig förrän det kommer till barns sjukdom i ett långdraget förlopp som för dem är outhärdlig ("oss") och farhågorna över framtiden eskalerar:

Normality gone bananas.

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Dålig i betydelsen dysfunktionell.
Bra ordval som jag själv sökte.
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 00:44.
Citera
2019-02-11, 00:16
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det bör ju vara betydligt mer trovärdigt - inte minst för eftermälet som av allt att döma inleddes med den lilla momsskriften den 2 aug.

Kollegan till vilken O testamenterade de futtiga inkomsterna från sin bok har tidigare varit hans medförfattare.
Idén om momsboken för barn kläcktes då. Sedan byter kollegan fot och ger ut momsboken för barn tillsammans med en annan kollega. Så var det, eller hur?

Det som är nyckelord och meningen med den nya versionen publicerad den 2 augusti är denna rad i förordet:
"Bjärred, den 30 augusti 2012, uppdaterad och färdigskriven 2 augusti 2017."

O publicerar sin momssaga i augusti för att skrika ut: jag var först, ni har stulit min idé!
Man snor idéer friskt, speciellt i akademiska världen och vad det svider!

O testamenterar inkomsterna från sin bok till sin kollega (samma som har svikit honom).
OH är inte den sortens man som slåss för sin heder genom att ge sin motståndare på käften på fyllan. Så gör man inte i dessa kretsar. Han gör något mer sofistikerat. Han skickar svikaren dödskyssen.
Varje år vid en viss tidpunkt ska du kvittera några silverpenningar. Stoppa dem i arslet din jävel! Du kommer att minnas hur illa du har gjort OH.

Jag orkar inte gräva i trådens begynnelse vem som har skrivit om moms med vem och när, och kan inte bidra med några länkar. Rätta mig om jag fabulerar. Men jag har burit på de här tankarna länge..
Jag tror att O’s arbetssituation var långt ifrån problemfritt och har naturligtvis bidraget till raset.
Senast redigerad av Anabella 2019-02-11 kl. 00:34.
Citera
2019-02-11, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Men det värsta ; Du vet absolut ingenting för du har aldrig träffat familjen. Jag berättar inte för att man skall få waow upplevelse. Detta är inte nån Hollywood film. Två barn är mördade. Därför berättar jag.
Kom ihåg för din egen skull ; du har aldrig sett el träffat familjen. Så du borde varit lite mer ödmjuk

Jag tyckte till en början lite synd om dig men du fortsätter med ditt anspråksfulla högmod och faktaresistenta trams i inlägg efter inlägg.
Det räcker nu!

Jag tycker att du verkar allt annat än ödmjuk, både som person och inför den här familjen. Jag tycker du verkar se dig som att du besitter magiska egenskaper som med säkerhet kan uttala dig om den här händelsen. Särskilt anmärkningsvärt är att du friskförklarar den äldsta flickan efter ett enda möte och att du uttalar dig om hur den yngre mådde när hon var sjuk, trots att du inte alls träffade henne då. Du väljer dessutom i strid med polisens uppfattning att fria makan. En kvinna som har planerat att mörda sina barn och är misstänkt för mord. Jag har svårt att se hur man kan vara längre ifrån ödmjuk än vad du har uppvisat och din inbillade ödmjukhet inför barnen är lika falsk som föräldrarnas inbillade altruism. Jag tycker att du ska hoppa ner från din piedestal och skaffa dig lite skam i kroppen!

Så, jag ska inte skriva mer till dig nu.
Citera
2019-02-11, 02:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag tyckte till en början lite synd om dig men du fortsätter med ditt anspråksfulla högmod och faktaresistenta trams i inlägg efter inlägg.
Det räcker nu!

Jag tycker att du verkar allt annat än ödmjuk, både som person och inför den här familjen. Jag tycker du verkar se dig som att du besitter magiska egenskaper som med säkerhet kan uttala dig om den här händelsen. Särskilt anmärkningsvärt är att du friskförklarar den äldsta flickan efter ett enda möte och att du uttalar dig om hur den yngre mådde när hon var sjuk, trots att du inte alls träffade henne då. Du väljer dessutom i strid med polisens uppfattning att fria makan. En kvinna som har planerat att mörda sina barn och är misstänkt för mord. Jag har svårt att se hur man kan vara längre ifrån ödmjuk än vad du har uppvisat och din inbillade ödmjukhet inför barnen är lika falsk som föräldrarnas inbillade altruism. Jag tycker att du ska hoppa ner från din piedestal och skaffa dig lite skam i kroppen!

Så, jag ska inte skriva mer till dig nu.

För helsike ge dig/er nu!!!!

Vi har en person i denna tråd - en enda kvar - som har träffat hela familjen.
Som under flera år regelbundet, ibland på tu man hand umgåtts och suttit 1 dm från tösen Moa, ibland bara de två, ibland med pappa Oskar i rummet.

Hur många intryck får man när man träffar en person? Hur mycket sker genom en mängd olika sinnen, inte bara genom det som uttalas? Man får en känsla, man får signaler, man tolkar med alla sina egna sinnen.

Missan har under flera år följt Moas utveckling från liten flicka till större tös.
Hon har under samma tid träffat Oskar väldigt många gånger.
Missans intryck, hennes alldeles personliga känsla är att Oskar under våren 2017 inte mådde bra - men att Moa gjorde det.
Missan hade något att jämföra med - för hon hade träffat Oskar under lång tid, år. Och hon reagerade. Hon reagerade och förvånades så pass mycket att hon gick hem till sina nära och berättade om en pappa till en elev som betedde sig så annorlunda och såg så sjuk ut att hon trodde att han var riktigt allvarligt fysiskt sjuk i cancer och fick cellgiftsbehandling.

Hon ville inte fråga hur han mådde, för Oskar bjöd antagligen inte in till småprat som han verkade må. Hon såg Oskar sista gången i maj - och drygt 7 månader senare hade han hängt sig.

Det är väl självklart att man då plötsligt inser att mannen i fråga mådde psykiskt väldigt dåligt.
När det sedan framkommer att han antagligen inte heller hade någon cancer, inte var fysiskt sjuk så förstår man ju plötsligt att det man observerade var en person som var i mycket, mycket dåligt psykiskt skick.

Det är rimligt att man då också börjar fundera över varför han i augusti 2017 skickade ett mail där han faktiskt skrev att det inte var så troligt att den i maj 2017 pigga, glada tösen Moa sannolikt inte någon mer gång skulle kunna ha pianolektioner.
Var det Oskar som såg mörkt på framtiden eller var Moas närliggande framtid verkligen så mörk?
Att man funderar över om Moa verkligen var sjuk - eller om det var Oskar som var mest sjuk?

Missan är tydlig med att det är hennes observationer, tankar, känslor och funderingar.
Missan lägger ner tid och kraft på att posta här, på att ge oss som inte träffat alla de inblandade en liten ögonvittnesskildring hur de nu döda var som personer. Inte ens polisutredarna kan ge denna typ av ögonvittnesbeskrivning för de har antagligen aldrig träffat de levande personerna.
Det Missan berättar är direkt ”ur hästens mun”. Det är autentiskt.

Oavsett om det inte stämmer med den händelsebild man gjort sig eller om man nu bara har behov av att trycka ner andra - låt postaren Missan berätta. Låt oss som vill höra hennes beskrivning fortsätta att göra det. Det hedrar henne att hon lägger tid och kraft på att delge oss sin bild - hon är det enda ögonvittnet kvar i denna tråd där alltför många tidigare jagats iväg.
Behandla henne med den respekt hon förtjänar - hon har också drabbats av sorg för hon kände och träffade regelbundet de döda, framförallt tösen Moa som Missan tydligen var väldigt fäst vid.

Hon blir därigenom en närstående till tösen Moa, en person som Moa tyckte om, småpratade med och anförtrodde saker under de år som de regelbundet träffades. Ägna en minuts tanke åt att ni faktiskt här häcklar och angriper en närstående person som sörjer, en person som istället förtjänar hänsynsfull respekt i denna tråd.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 02:46.
Citera
2019-02-11, 02:43
Medlem
Anabellas avatar
Solglittret, jag ser att du hann före mig, men jag postar mitt inlägg ändå.

Skyt inte på pianisten, inte på pianoläraren heller.
Att ni inte är trötta att hacka på Missan..

Familjen H/B släppte inte så lätt folk inpå sig, speciellt inte på sina barn. När föräldrar, båda med musikaliskt bakrund, skaffar en pianolärare till sitt barn väljer de väldigt noga en person som motsvarar deras krav vad gäller yrkeskunskap och inte minst mänskliga egenskaper. Därför att H och O vet av egen erfarenhet vilken roll och vilket inflytande en musiklärare får i barnets liv.
De har aktivt valt Missan och var beredda att avverka ett antal mil för köra Moa dit.
Nu är det så att jag råkar vara ganska invigd i spörsmål som gäller musik, så jag måste bara uttala mig.

Musiklärare och ett barn som spelar av hjärtats lust (och så var fallet med M) utvecklar ett alldeles speciellt, ganska intimt förhållande. Det gäller även barnets föräldrar. Även om man kanske inte för timslånga samtal om livet, är det ändå en förtroenderelation. Man behöver inte göra sig till och kan sänka garden. Så vare sig ngn vill eller inte, var Missans insyn i familjen ganska unik.
Jag förstår inte hur och av vilken anledning ska man förneka Missan rätten till hennes iakttagelser? Ingen av oss har varit där.

Missan iakttagit A under en timme, hon såg hur flickan kom in och gick ut ur hennes hem, och hon har gjort en bedömning att A såg helt frisk ut vid just detta tillfälle. Vad är som är så konstigt med det?
Man blir extra ljudkänslig vid ME, eller hur? Hanna kunde vara ute med A men flickan satt kvar under 1 timmes lektion och dessutom läste ur en tjock bok. Ganska avancerat, måste jag säga..

Missan har mage att påstå att M var frisk! Ursäkta…
En timmes lektion i klassiskt piano är ganska krävande uppgift för en 11-åring. Om barnet plötsligt visar trötthet, problem med koncentration eller finmotoriken - är det pianoläraren som märker det först.

Missan vägrar tro på M’s hastiga insjuknande. Men det är ju hennes opinion. Missan är dessutom i gott sällskap.

OK, hon kanske övertolkar vissa saker, svenska är inte hennes modersmål men hon delar av med sig av allt hon vet och hon ljuger inte. Utan Missan hade vi inte haft ngn bild av Moa.
Varför försöka karaktärsmörda en person gång på gång på gång?
Citera
2019-02-11, 03:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Solglittret, jag ser att du hann före mig, men jag postar mitt inlägg ändå.

Skyt inte på pianisten, inte på pianoläraren heller.
Att ni inte är trötta att hacka på Missan..

Familjen H/B släppte inte så lätt folk inpå sig, speciellt inte på sina barn. När föräldrar, båda med musikaliskt bakrund, skaffar en pianolärare till sitt barn väljer de väldigt noga en person som motsvarar deras krav vad gäller yrkeskunskap och inte minst mänskliga egenskaper. Därför att H och O vet av egen erfarenhet vilken roll och vilket inflytande en musiklärare får i barnets liv.
De har aktivt valt Missan och var beredda att avverka ett antal mil för köra Moa dit.
Nu är det så att jag råkar vara ganska invigd i spörsmål som gäller musik, så jag måste bara uttala mig.

Musiklärare och ett barn som spelar av hjärtats lust (och så var fallet med M) utvecklar ett alldeles speciellt, ganska intimt förhållande. Det gäller även barnets föräldrar. Även om man kanske inte för timslånga samtal om livet, är det ändå en förtroenderelation. Man behöver inte göra sig till och kan sänka garden. Så vare sig ngn vill eller inte, var Missans insyn i familjen ganska unik.
Jag förstår inte hur och av vilken anledning ska man förneka Missan rätten till hennes iakttagelser? Ingen av oss har varit där.

Missan iakttagit A under en timme, hon såg hur flickan kom in och gick ut ur hennes hem, och hon har gjort en bedömning att A såg helt frisk ut vid just detta tillfälle. Vad är som är så konstigt med det?
Man blir extra ljudkänslig vid ME, eller hur? Hanna kunde vara ute med A men flickan satt kvar under 1 timmes lektion och dessutom läste ur en tjock bok. Ganska avancerat, måste jag säga..

Missan har mage att påstå att M var frisk! Ursäkta…
En timmes lektion i klassiskt piano är ganska krävande uppgift för en 11-åring. Om barnet plötsligt visar trötthet, problem med koncentration eller finmotoriken - är det pianoläraren som märker det först.

Missan vägrar tro på M’s hastiga insjuknande. Men det är ju hennes opinion. Missan är dessutom i gott sällskap.

OK, hon kanske övertolkar vissa saker, svenska är inte hennes modersmål men hon delar av med sig av allt hon vet och hon ljuger inte. Utan Missan hade vi inte haft ngn bild av Moa.
Varför försöka karaktärsmörda en person gång på gång på gång?

Tack Anabella,
ser att du också var inne på samma tankar.

Jag tror tyvärr att det finns en viss typ av postare här som är rena mobbare. De är dock så svaga personer att de företrädesvis gärna kastar sig över dem som öppnar sig, som berättar lite om sig själva - då får man liksom en hållhake på den personen. Man får en öppning i den anonyma rustning vi har här och just där kan man lättast sticka in kniven. Och då gör man det med förkärlek just där - för man njuter av att få känna sig förmer, att få sätta sig på någon.

Precis detta förhållande har nog gjort att alla som haft något initierat att berätta har upphört att posta. Hade det funnit en trevligare mer välkomnande och mänskligare attityd i denna tråd hade vi nog haft betydligt mer info från omgivningen som hade velat bidra att forma bilden av vad som föregick det hela. Vi hade nog haft många skolkamraters föräldrar, kollegor, barndomsvänner, grannar, studiekompisar, tidigare arbetskamrater, föreningsvänner med mera som hade berättat och satt färg på personerna Oskar, Hanna, Agnes och Moa.
För allt detta brukar komma i andra trådar när någon dött.
Här var det tvärt om, insatta postare dök upp i början men avslutade pga alla påhop och idag har vi nästan inga kvar.

Jag saknar den färg som kunde bidra till bilden. Framförallt när det gäller Hanna och väldigt mycket när det gäller töserna. Dessa tre personer är väldigt anonyma i allt det här. Än värre blir det när det framkommer att det också är dessa tre som faktiskt blivit mördade.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 03:58.
Citera
2019-02-11, 03:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
För helsike ge dig/er nu!!!!

Vi har en person i denna tråd - en enda kvar - som har träffat hela familjen.
Som under flera år regelbundet, ibland på tu man hand umgåtts och suttit 1 dm från tösen Moa, ibland bara de två, ibland med pappa Oskar i rummet.

Hur många intryck får man när man träffar en person? Hur mycket sker genom en mängd olika sinnen, inte bara genom det som uttalas? Man får en känsla, man får signaler, man tolkar med alla sina egna sinnen.

Missan har under flera år följt Moas utveckling från liten flicka till större tös.
Hon har under samma tid träffat Oskar väldigt många gånger.
Missans intryck, hennes alldeles personliga känsla är att Oskar under våren 2017 inte mådde bra - men att Moa gjorde det.
Missan hade något att jämföra med - för hon hade träffat Oskar under lång tid, år. Och hon reagerade. Hon reagerade och förvånades så pass mycket att hon gick hem till sina nära och berättade om en pappa till en elev som betedde sig så annorlunda och såg så sjuk ut att hon trodde att han var riktigt allvarligt fysiskt sjuk i cancer och fick cellgiftsbehandling.

Hon ville inte fråga hur han mådde, för Oskar bjöd antagligen inte in till småprat som han verkade må. Hon såg Oskar sista gången i maj - och drygt 7 månader senare hade han hängt sig.

Det är väl självklart att man då plötsligt inser att mannen i fråga mådde psykiskt väldigt dåligt.
När det sedan framkommer att han antagligen inte heller hade någon cancer, inte var fysiskt sjuk så förstår man ju plötsligt att det man observerade var en person som var i mycket, mycket dåligt psykiskt skick.

Det är rimligt att man då också börjar fundera över varför han i augusti 2017 skickade ett mail där han faktiskt skrev att det inte var så troligt att den i maj 2017 pigga, glada tösen Moa sannolikt inte någon mer gång skulle kunna ha pianolektioner.
Var det Oskar som såg mörkt på framtiden eller var Moas närliggande framtid verkligen så mörk?
Att man funderar över om Moa verkligen var sjuk - eller om det var Oskar som var mest sjuk?

Missan är tydlig med att det är hennes observationer, tankar, känslor och funderingar.
Missan lägger ner tid och kraft på att posta här, på att ge oss som inte träffat alla de inblandade en liten ögonvittnesskildring hur de nu döda var som personer. Inte ens polisutredarna kan ge denna typ av ögonvittnesbeskrivning för de har antagligen aldrig träffat de levande personerna.
Det Missan berättar är direkt ”ur hästens mun”. Det är autentiskt.

Oavsett om det inte stämmer med den händelsebild man gjort sig eller om man nu bara har behov av att trycka ner andra - låt postaren Missan berätta. Låt oss som vill höra hennes beskrivning fortsätta att göra det. Det hedrar henne att hon lägger tid och kraft på att delge oss sin bild - hon är det enda ögonvittnet kvar i denna tråd där alltför många tidigare jagats iväg.
Behandla henne med den respekt hon förtjänar - hon har också drabbats av sorg för hon kände och träffade regelbundet de döda, framförallt tösen Moa som Missan tydligen var väldigt fäst vid.

Hon blir därigenom en närstående till tösen Moa, en person som Moa tyckte om, småpratade med och anförtrodde saker under de år som de regelbundet träffades. Ägna en minuts tanke åt att ni faktiskt här häcklar och angriper en närstående person som sörjer
Respekt är inte ett ord som ens klär dig.
Vad det beträffar missan så har hon inte nån guldtron, nån sorts immunitet, jämfört med andra som blivit ifrågasatta genom denna tråd som kände eller hade nåt samröre med familjen.

För så här ligger landet, Glittret;

Oavsett vem som kommer med påståenden så sker en granskning av dennes åsikter. Vi är på flashback och har ALL RÄTT att ifrågasätta åsikter i nåt som heter diskussionforum utan att avkrävas nån sorts särbehandling med dig i täten:
Citat:
(..) en person som istället förtjänar hänsynsfull respekt i denna tråd.
Det är nämligen som så att vissa påståenden som kommer ur denna person och är tydligt definierade är vad som ifrågasätts:
Citat:
Sluta lek moraltant och kom in i matchen.
Citat:
Jag tror tyvärr att det finns en viss typ av postare här som är rena mobbare. De är dock så svaga personer att de företrädesvis gärna kastar sig över dem som öppnar sig, som berättar lite om sig själva - då får man liksom en hållhake på den personen.
Waow... hur vore det att hålla sig mer on topic?

Anser du att Agnes var frisk till exempel. Utan smärta resten av dygnet via en bedömning som skett en gång knappt en timme?
Tycker du verkligen att detta känns som en rättvis bedömning av henne med tanke på diagnos 2015 och även insatser från skola?
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 03:36.
Citera
2019-02-11, 03:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Respekt är inte ett ord som ens klär dig.
Vad det beträffar missan så har hon inte nån guldtron, nån sorts immunitet, jämfört med andra som blivit ifrågasatta genom denna tråd som kände eller hade nåt samröre med familjen.

För så här ligger landet, Glittret;

Oavsett vem som kommer med påståenden så sker en granskning av dennes åsikter. Vi är på flashback och har ALL RÄTT att ifrågasätta åsikter i nåt som heter diskussionforum utan att avkrävas nån sorts särbehandling med dig i täten.

Det är nämligen som så att vissa påståenden som kommer ur denna person och är tydligt definierade är vad som ifrågasätts.

Sluta lek moraltant och kom in i matchen.

Om du vill att fler ska ”delta i matchen” - uttrycket tycker jag faktiskt inte riktigt hör inte hemma i denna diskussion - tror jag du får lägga ad hominens åt sidan. Personangrepp av typen ”respekt är ett uttryck som inte klär dig” och ”sluta lek moraltant” är bara onödiga OT textmassor.
Diskutera fakta, diskutera fallet och städa inläggen från personangrepp och onödigt trams och ge fanken i att mobba vissa postare. Då blir det betydligt mer kreativt!

Du hade helt enkelt fel, fetfel, om att H skulle suiciderat. Hon blev mördad, brutalt strypt av O.
Hur många kvinnor tror du skulle välja att frivilligt bli strypta till döds?

Hängning är en avrättningsmetod som tagits bort i västvärlden redan efter andra världskrigets sista rättegångar. Till och med Göring försökte först bli arkebuserad istället och valde till slut cyanid några timmar innan han skulle hängas. Hängning om det inte görs så nacken bryts är ett obehaglig dödssätt. Strypning är definitivt minst lika obehagligt troligen än värre eftersom man inte blir medvetslös lika fort pga bristande totalocclusion av carotiskärlen. Kvävning är oftast ännu värre, för det tar lång tid.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att H mördades genom strypning ev med inslag av kvävning. Det är väldigt svårt att förstå hur detta skulle kunna vara hennes vilja och beslut.
Men du har inte velat diskutera hur detta mord på H verkligen kunde vara ett gemensamt beslut - för du har hela tiden värjt dig mot att det var mord.

Du som gillar att söka i litteraturen - du kanske skulle försöka hitta några fall där en kvinna önskat bli strypmördad av en man? Inte erotiskt strypsex som går över styr - utan verkligen planerat avsiktligt dödad genom strypning. Jag har inte hittat ett enda fall.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 04:01.
Citera
2019-02-11, 04:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Tack Anabella,
ser att du också var inne på samma tankar.

Jag tror tyvärr att det finns en viss typ av postare här som är rena mobbare. De är dock så svaga personer att de företrädesvis gärna kastar sig över dem som öppnar sig, som berättar lite om sig själva - då får man liksom en hållhake på den personen. Man får en öppning i den anonyma rustning vi har här och just där kan man lättast sticka in kniven. Och då gör man det med förkärlek just där - för man njuter av att få känna sig förmer.

Precis detta förhållande har nog gjort att alla som haft något initierat att berätta har upphört att posta. Hade det funnit en trevligare mer välkomnande och mänskligare attityd i denna tråd hade vi nog haft betydligt mer info från omgivningen som hade velat bidra att forma bilden av vad som föregick det hela. Vi hade nog haft många skolkamraters föräldrar, kollegor, barndomsvänner, grannar, studiekompisar, tidigare arbetskamrater, föreningsvänner med mera som hade berättat och satt färg på personerna Oskar, Hanna, Agnes och Moa.
För allt detta brukar komma i andra trådar när någon dött. Här var det tvärt om, insatta postare dök upp i början men avslutade pga alla påhop och idag har vi nästan inga kvar.

Jag saknar den färg som kunde bidra till bilden. Framförallt när det gäller Hanna och väldigt mycket när det gäller töserna. Dessa tre personer är väldigt anonyma i allt det här. Än värre blir det när det framkommer att det också är dessa tre som faktiskt blivit mördade.
Ja så vidriga människor det finns! De är som hyenor! Och de får tydligen hållas? Känns som mycket ondska finns runt denna OH, inte svårt att förstå mobben här, mobbare skyddar mobbare! Kan det vara vänskap, genetik eller lika barn leka bäst? Jag blir mer och mer säker på OH ensamma skuld på grund av alla dessa hemska påhopp i tråden! Den onde ska skyddas, kosta vad det kosta vill! Tur att Missan tycks tåla allt skit hon får och även du solglittret, tack för att ni finns och orkar fortsätta skriva här! Agnes och Moa ni var alldeles för goda för denna värld, sov gott!👭💖
Citera
2019-02-11, 04:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du vill att fler ska ”delta i matchen” - uttrycket tycker jag faktiskt inte riktigt hör inte hemma i denna diskussion - tror jag du får lägga ad hominens åt sidan. Personangrepp av typen ”respekt är ett uttryck som inte klär dig” och ”sluta lek moraltant” är bara onödiga OT textmassor.
Diskutera fakta, diskutera fallet och städa inläggen från personangrepp och onödigt trams och ge fanken i att mobba vissa postare. Då blir det betydligt mer kreativt

Du hade helt enkelt fel, fetfel, om att H skulle suiciderat. Hon blev mördad, brutalt strypt av O.
Hur många kvinnor tror du skulle välja att frivilligt bli strypta till döds?

Hängning är en avrättningsmetod som tagits bort i västvärlden redan efter andra världskrigets sista rättegångar. Till och med Göring försökte bli arkebuserad istället. Hängning om det inte görs så nacken bryts är ett obehaglig dödssätt. Strypning är definitivt minst lika obehagligt troligen än värre eftersom man inte blir medvetslös lika fort pga bristande totalocclusion av carotiskärlen. Kvävning är oftast ännu värre, för det tar lång tid.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att H mördades genom strypning ev med inslag av kvävning. Det är väldigt svårt att förstå hur detta skulle kunna vara ett beslut av henne.
Men du har inte velat diskutera hur detta mord på H verkligen kunde vara ett gemensamt beslut - för du har hela tiden värjt dig mot att det var mord.

Jag ställde en konkret fråga till dig och kopplat till just det som missan säger och vad du inledde ditt drama med:

Jag anser att det är fullständigt absurt att friskförklara Agnes såsom pianolärarinnan gör.

Men tydligen blev det strypning som paradnummer istället:
Från självmord till Göring och över till att jag anser att pressträffens information gällande resultat av förundersökningen är korrekt varav jag skiter blankt i ditt överfokus på Oskar som nån trippelmördare.
För jag anser polis är betydligt skarpare på den fronten än vad du fått för dig i din skalle.

Sen rör du allt rejält - varför skulle jag ens bry mig söka i litteraturen kring det du skriver om?
Citat:
Du som gillar att söka i litteraturen - du kanske skulle försöka hitta några fall där en kvinna önskat bli strypmördad av en man? Inte erotiskt strypsex som går över styr - utan verkligen planerad avsiktligt dödad genom strypning. Jag har inte hittat ett enda fall.
- Jag har sonika gett sakfakta att det är fullt möjligt att strypa sig själv som självmordsmetod.
- Jag är helt nöjd med förundersökningens resultat: båda formellt misstänkta för att ha dödat sina barn.

För min del hade de kunnat köra över varandra med bulldozer om så vore - med tanke på vad de båda gjort barnen. Hur de dog är inte prio ett för min del serru - för att jag är mer intresserad av bakomliggande faktorer till att de kommer fram till och gör nåt så herrans galet.

Däremot så tror jag betydligt mer på självmord gällande Hanna än att Oskar mördat henne eller att han fått ta över nåt misslyckade självmordsförsök och strypt henne.

Du vet.. så där som artikeln i polismyndighetens tidning formulerade sig likt flertal media dess innan:
Citat:
Ett år har gått sedan en hel familj hittades död i en villa i Bjärred. Händelsen blev en riksnyhet som skakade Sverige, eftersom det visade sig att föräldrarna i samförstånd hade planerat och tagit livet av sina barn och sedan sig själva.
Hittar du nåt som handlar om att Oskar är ensam trippelmördare alt. hustrumördare kan du ju kontra?

Pressträffen enligt tv4:
Citat:
"Polisen om Bjärred-tragedin: Föräldrarna dödade barnen och tog sedan sina egna liv.

"Förundersökningen visar nu att de två föräldrarna i samförstånd dödade sina två döttrar, som båda hade den kronisk sjukdomen ME, och sedan tog de sina egna liv, berättade polisen på en pressträff."
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polisen-om-bj%C3%A4rred-tragedin-f%C3%B6r%C3%A4ldrarna-d%C3%B6dade-barnen-och-tog-sedan-sina-egna-li v-11956845
Lommatidningen:
Citat:
"Döttrarnas kroniska trötthetssyndrom gjorde att föräldrarna inte såg någon annan utväg. De mördade barnen och tog sina egna liv. "
http://lommabladet.lokaltidningen.se/2018-12-11/-D%C3%A4rf%C3%B6r-valde-f%C3%B6r%C3%A4ldrarna-att-avsluta-familjens-liv-3722062.html
TT:
Citat:
Föräldrar enades om att döda sina döttrar
"Föräldrarna såg inget värdigt liv framför sig. Därför bestämde de sig gemensamt för att döda sina två döttrar och därefter ta sina egna liv, visar polisens förundersökning."
http://tt.omni.se/ff06eb9b8ad673916147954eb2a84e1d54616306
Metro:
Citat:
"Nu har polisen utrett fallet, och kommit fram till att föräldrarna dödade sina döttrar och sedan tog sina egna liv. "
https://www.metro.se/artikel/d%C3%B6da-familjen-i-bj%C3%A4rred-h%C3%A4r-%C3%A4r-svaren-fr%C3%A5n-polisens-utredning
Svd:
Citat:
"Polisens förundersökning om ärendet i Bjärred, där föräldrarna dödade sina barn och tog sina egna liv, presenteras under tisdagen"
https://www.svd.se/polisen-ger-svar-om-doda-familjen-i-bjarred-imorgon
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 04:49.
Citera
2019-02-11, 04:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ställde en konkret fråga till dig och kopplat till just det som missan säger och vad du inledde ditt drama med:

Jag anser att det är fullständigt absurt att friskförklara Agnes såsom pianolärarinnan gör.

Men tydligen blev det strypning som paradnummer istället:
Från självmord till Göring och över till att jag anser att pressträffens information gällande resultat av förundersökningen är korrekt varav skiter blankt i ditt överfokus på Oskar som nån trippelmördare.
För jag anser polis är betydligt skarpare på den fronten än vad du fått för dig i din skalle.

Sen rör du allt rejält - varför skulle jag ens bry mig söka i litteraturen kring det du skriver om?

- Jag har sonika gett sakfakta att det är fullt möjligt att strypa sig själv som självmordsmetod.
- Jag är helt nöjd med förundersökningens resultat: båda formellt misstänkta för att ha dödat sina barn.

För min del hade de kunnat köra över varandra med bulldozer om så vore - med tanke på vad de båda gjort barnen. Hur de dog är inte prio ett för min del serru - för att jag är mer intresserad av bakomliggande faktorer till att de kommer fram till och gör nåt så herrans galet.

Däremot så tror jag betydligt mer på självmord gällande Hanna än att Oskar mördat henne eller att han fått ta över nåt misslyckade självmordsförsök.

Du vet.. så där som artikeln i polismyndighetens tidning formulerade sig likt flertal media dess innan:

Som setts i media likaväl innan.
Pressträffen enligt tv4:

Lommatidningen:

TT:

Metro:

Svd:

För att en miljard flugor delar samma åsikt att skit är gott blir det inte rätt.
H är strypmördad av O. Det är inga teorier eller gissningar, det är fakta.
Citera
2019-02-11, 04:34
Medlem
develis avatar
Citat:
För att en miljard flugor delar samma åsikt att skit är gott blir det inte rätt.
H är strypmördad av O. Det är inga teorier eller gissningar, det är fakta.
Ja, du har sagt detta mantra i över ett år nu. Jag är precis lika ointresserad oavsett om du fortsätter i 15 år till och anser att det du levererat inte stärker ditt påstående.
Sorry.
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 04:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in