2019-02-10, 18:25
Medlem
hrwdtjs avatar
Kommer Janne hålla sig undan rampljuset tills han avgår eller kommer han dyka upp i TV-rutorna inför EU-valet. Han är knappast någon väljarmagnet.
Citera
2019-02-10, 18:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Kommer Janne hålla sig undan rampljuset tills han avgår eller kommer han dyka upp i TV-rutorna inför EU-valet. Han är knappast någon väljarmagnet.

Han har ju hållit sig i bakgrunden hela tiden och varför ska han framträda när budskapet ändå bara är att de ska göra som C.
Citera
2019-02-10, 22:25
Medlem
M Nordströms avatar
Kan Erik Ullenhag bli en stark kandidat att ta över partiledarposten för Liberalerna?

https://www.youtube.com/watch?v=AndWYO5o9Qw
Citera
2019-02-11, 01:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kan Erik Ullenhag bli en stark kandidat att ta över partiledarposten för Liberalerna?

Helt uteslutet. Han är ingen karismatisk person och sitter inte heller i riksdagen.
Citera
2019-02-11, 01:49
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kommer inte sakna han ett dugg, en pinsam lirare. Men rolig ibland de får man ge honom.
Blir antagligen en kvinna som tar över naturligtvis

Som feminist och socialdemokrat, hoppas jag givetvis att samtliga partiledare snart skall vara kvinnor. Utomlands är Sverige känt för att vara ett feminiserat land, och det gör det ju extra trevligt för oss nordiska kvinnor att agera politiskt.
I min kvinnogrupp brukar vi skämtsamt säga till de nya medlemmerna: Vi skiter i dina åsikter, så länge du har en medfödd vagina mellan bena.
Citera
2019-02-11, 02:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som är uppenbart är att det redan pågår intriger och fulspel. Mats Knutson på SVT påstod ju för ett par dagar sedan att han visste från säkra källor att Nyamko Sabuni, Mats Persson och Johan Pehrson redan sagt sig vilja bli partiledare. Något som Sabuni sedan ilsket dementerade. Inte så att hon uteslöt en kandidatur, men hon sa att hon inte talat med någon, särskilt inte med Mats Knutson, om detta.

Det skulle inte förvåna mig om det ryktet spreds av JÖK-liberalerna i Stockholm, i avsikt att bädda för någon av deras egna kandidater. Att påstå att ens egna motståndare gärna vill ha ett jobb som man själv fikar efter är ett klassiskt politiskt trick.
Den intressanta iakttagelsen du gör stöder att Birgitta Ohlsons märkliga aktion för två år sedan kan ha varit en aktion riktad att förstöra för sitt eget parti. Hon gick ut och förespråkade sig själv som partiledare. Det funkar inte. Ohlson är troligen fortfarande borta ur bilden, är i alla fall min bedömning. (På den nivån har man säkert minions som kan sjunga ens lov.)

Detta är heller ingen efterhandskonstruktion från min sida. Det skrev jag 9/9 2017.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ju så fullständigt vansinnigt det Ohlsson gör.

Man kan ha en fundering: BO är ju en trogen globalist. Varför gör hon sig själv och partiet denna otjänst. Har Bilderberg beordrat henne att utföra denna kamikazeoperation mot de egna styrkorna? Planerar man att lägga ned L skall för att samla resurserna till M, C och S inför slutstriden mot SD?
Till detta kan läggas att man köpt ett parti till den onda drottningen men hon har ännu ingen större väljarbas. Man verkar inriktad på att köpa L:s väljare genom att lägga ned partiet. Björklunds självvalda roll som "lam anka" passar perfekt.

Att det är från L till C rösterna skall gå, får vi ju lära oss.
Björklund avvaktar Lööfs nästa drag
https://www.dn.se/nyheter/politik/bjorklund-avvaktar-loofs-nasta-drag/
(https://m.imgur.com/MrgFxBl)
(Björklunds tomma blick vid sidan av de två kollegorna är skickligt fångad av fotografen. Uffe vekar vilja säga "Janne, Janne, vakna!"
denna bild med hög rankning i Google stirrar han ned i bordet som om han får en uppläxning av Lööf.)

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Helt uteslutet. Han [Ullenhag] är ingen karismatisk person och sitter inte heller i riksdagen.
Jag tror inte "Bilderberg" väjer för något. Ju mer profillös, ju bättre. Se hur de petade in nollan Uffe ist.f. Batra. Men osvuret är bäst
Senast redigerad av wwr 2019-02-11 kl. 03:21.
Citera
2019-02-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Som feminist och socialdemokrat, hoppas jag givetvis att samtliga partiledare snart skall vara kvinnor. Utomlands är Sverige känt för att vara ett feminiserat land, och det gör det ju extra trevligt för oss nordiska kvinnor att agera politiskt.
I min kvinnogrupp brukar vi skämtsamt säga till de nya medlemmerna: Vi skiter i dina åsikter, så länge du har en medfödd vagina mellan bena.

Finns olika sorters feminister, de finns vänster feminister, militanta feminister, o vanliga feminister.
Ja kommer aldrig nånsin kalla mig feminist (vill inte ha nån jävla etikett på mig) Men självklart är jag för lika lön för lika arbete osv. Men att du skriver att du vill att alla partiledare ska va kvinnor bara för att dom e just kvinnor, är jävligt fel. Dom ska bli de för att dom e duktiga
Citera
2019-02-11, 13:52
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

Det Sverige behöver, är ej fler korta partiledare med komplex. Det räcker väl med Kristersson?

Vad man än säger, så avslutade faktiskt Björklund med 0,8 % fler röster än han började med. Så det har gått framåt för liberalerna...
Citera
2019-02-11, 14:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Det Sverige behöver, är ej fler korta partiledare med komplex. Det räcker väl med Kristersson?

Vad man än säger, så avslutade faktiskt Björklund med 0,8 % fler röster än han började med. Så det har gått framåt för liberalerna...
Var får du dessa siffror ifrån. September 2007 när Björklund tillträdde så hade Folkpartiet i genomsnitt 7,6% i opinionsundersökningarna.
https://val.digital/Party-L/

Men visst börjar man få nog av "short-person behavior" inom den svenska politiken.
Citera
2019-02-11, 14:25
Medlem
Citat:

Samt Molgan Johansson. Liten och ettrig.
Senast redigerad av Kalle-P 2019-02-11 kl. 14:30.
Citera
2019-02-11, 18:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Då bortser du från de aktuella opinionssiffrorna förstås, tror inte all L/Fp någonsin har varit under 2,7% som majoren lyckades ta ner de till och det är inte över än.
Citera
2019-02-12, 21:00
Medlem
Det finns ännu hopp för Liberalerna att vända uppåt och bli ett borgerligt parti på 7% ungefär till att börja med. Helst skall partiledarbytet ske så tidigt som möjligt. Före sommar är väl svårt men tidig höst helst. Och då skall Nyamko Sabuni tillträda. Hon är utan tvekan den bäst lämpade och det enda som kan hindra henne är hon själv. Med Sabuni går Liberalerna från etikliberalism till socialliberalism och partiet räddas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in