2019-02-10, 13:16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Björklund har i princip raderat ut ett helt riksdagsparti på egen hand. Så jag antar att belöningen blir omfattande. Men jag gissar att det blir toppjobb inom EU & lite "konsultuppdrag" till storkapitalet.
Men han har väl inte haft någon internationell profil alls, jag tror man behöver kontakter för att komma in i de där organisationerna som Löfvén inte basar över själv. Ambassadör kan dock vem som helst bli, men jag tippar GD inom utbildning/akademi. Folkpartister är traditionellt akademiker så de vill nog ha sin man i toppen av någon av sina myndigheter.
Citera
2019-02-10, 14:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hur kommer Löfvén att belöna pensionerade Björklund nu? Vilken är den högsta positionen i statsförvaltningen som kan göras ledig på kort sikt? Var det Transportstyrelsen som blev ledig igen nyligen? GD för Skolverket lär väl inte räcka. ÖB kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Björklund har i princip raderat ut ett helt riksdagsparti på egen hand. Så jag antar att belöningen blir omfattande. Men jag gissar att det blir toppjobb inom EU & lite "konsultuppdrag" till storkapitalet.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har redan spekulerats om att Björklund kommer att efterträda Cecilia Malmström som Sveriges EU-kommissionär.
Man kan nog bara hoppas han gör ett lika gediget jobb med EU.

Det är fruktansvärt. Han kanske är kompetent men har, som sagt, kanske beordrats att radera ut ett riksdagsparti. Därefter vidare mot nya globalistiska höjder. Inom de flesta andra verksamheter hade han aldrig fått hållas med sin passiva inställning till Ls dalande siffror.
Citera
2019-02-10, 14:14
Medlem
wwrs avatar
Det är ju inte klokt.
Från 12% till 2.7%, då börjar man fundera lite på att byta partiledare om 9 månader. ROFLAO tills jag får ont i magen.
Citera
2019-02-10, 14:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Sant. Det är inte heller lätt att hitta en partiledare av EBT:s kaliber. Det var mer eller mindre hon ensam som räddade KD. Tvivlar på att Sabuni eller någon av de andra kandidaterna skulle klara det. Möjligen Torkild Strandberg, men han är ju inte intresserad.

Nej, det finns inte så många i L med potentiell strålglans. De har nog valt andra partier. Den man trodde på i partiet var nog Birgitta Ohlsson, och det är väl så långt man kan komma till strålglans nuförtiden.
Citera
2019-02-10, 15:03
Medlem
wwrs avatar
Det är helt uppenbart att Janne och L fått order att lägga sig för C, imho. Kolla denna DN-artikel t.ex:
https://i.imgur.com/MrgFxBl.jpg

Att avisera sin avgång 9 månader i förväg reducerar tyngden i hans uttalanden och förvärrar läget för L ännu mer. Mer osäkerhet skapas och väljarna flyr partiet.

Här får Janne order av drottningen på en bild som rankar högt i Google när man söker på deras namn.
https://i.imgur.com/5knVmXa.jpg
Senast redigerad av wwr 2019-02-10 kl. 15:24.
Citera
2019-02-10, 16:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man kan nog bara hoppas han gör ett lika gediget jobb med EU.

Det är fruktansvärt. Han kanske är kompetent men har, som sagt, kanske beordrats att radera ut ett riksdagsparti. Därefter vidare mot nya globalistiska höjder. Inom de flesta andra verksamheter hade han aldrig fått hållas med sin passiva inställning till Ls dalande siffror.

Nu ökade faktiskt L marginellt i valet och fick ett mandat extra. Det är bara turerna kring JÖK:en som lett till härdsmälta.
Citera
2019-02-10, 16:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu ökade faktiskt L marginellt i valet och fick ett mandat extra. Det är bara turerna kring JÖK:en som lett till härdsmälta.

Under en mandatperiod med det sämsta regeringen i mannaminne borde alla oppositionspartier ökat kraftigt men nu stödde å andra sidan hela alliansen regering.
Citera
2019-02-10, 16:30
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
https://www.di.se/nyheter/di-erfar-j...r-liberalerna/

Reflektioner på detta?
Kommer ni sakna honom?
Vem kan tänkas ta över?

Han har ju inte direkt krattat manegen för sin efterträdare, hoppas att de åker ur riksdagen tillsammans med MP, C och V(pk (kommunister)), på sikt hoppas jag att det införs en 10-procentsspärr för att komma in i riksdagen och på så vis slipper vi alla Kalle Anka-partier. Som t.ex. hon den där rödhåriga med stora framtänderna som ägnar sig åt vuxenmobbing och alla människors lika värde såvida de inte är sverigedemokrater, en riktig hycklare!!

Major Björklund kommer inte att saknas alls, han som plågat värnpliktiga i många år och t.ex. sagt åt den att runka stridskukarna ute i skogen, han har inte alla hemma det har åtminstone jag känt till i många år.
Dessutom är det hans kinesiska barn som styr honom som i sin tur styr partiet med andra ord kan man säga att hans skitparti styrs av kinesiska barn.
Jag hoppas ett det blir ett fruntimmer som tar över gärna den här Sabuni som jag hoppas blir den sista partiledaren i partiet innan de åker ur riksdagen för tid och evighet.

Det räcker med sossarna, moderaterna, KD och SD enligt mig.
Senast redigerad av -98- 2019-02-10 kl. 16:43.
Citera
2019-02-10, 17:37
Medlem
Allt detta var planerat.

Björklund lovade att ge sina röster till Löfvén mot att han fixar honom en trevlig post efter hans avgång som partiledare.
Vänta några månader så kommer Björklund att bli "nominerad" till den position han krävde från Löfvén.

Liberalernas väljare har han aldrig brytt sig om.
När de facto Vänstern är vågmästare så är hans tal om SD och V inget annat än hyckleri.
Senast redigerad av SmokeyJoe 2019-02-10 kl. 17:39.
Citera
2019-02-10, 17:46
Medlem
Inte en dag för tidigt...
Ska han bli landshövding nu?
Citera
2019-02-10, 18:02
Medlem
SkogsKonungs avatar
Måste vara den största "not my job"-reaktionen någonsin. Janne har tröttnat och vet hur extremt illa omtyckt han är. Sjukt att gå ut med att man kommer avgå och det mellan uttalandet och avgången också är ett EU-val. Underligt beslut asså.

Varit ambivalent inför Janne men efter detta vettefan. Lite som ett fisa i en hiss och sen gå ut. Eller mer skita i hörnet av en hiss, trycka på alla våningsknappar och sen dra ut medans man asgarvar.
Citera
2019-02-10, 18:16
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Måste vara den största "not my job"-reaktionen någonsin. Janne har tröttnat och vet hur extremt illa omtyckt han är. Sjukt att gå ut med att man kommer avgå och det mellan uttalandet och avgången också är ett EU-val. Underligt beslut asså.

Varit ambivalent inför Janne men efter detta vettefan. Lite som ett fisa i en hiss och sen gå ut. Eller mer skita i hörnet av en hiss, trycka på alla våningsknappar och sen dra ut medans man asgarvar.
Ungefär som Reinfeldt, han hade ju helst dragit redan innan valet.
Sedan när han insåg att han kanske t.o.m. skulle kunna tvingas stanna kvar och regera så hittade han på DecemberÖverenskommelsen och flydde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in