Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Jag kan förstå att föräldrar till barn med NPF kan uppleva att det är jobbigt att inte få den avlastning som skolan innebär men Agnes och Moa beskrivs unisont som "enkla" barn. Inget behov av ständig aktivering/planering eller övervakning.
Jag förstår hur du menar men jag har svårare att applicera det i det här fallet än säg med ett barn som kräver ständig planering av dagen för att slippa utbrott eller sammanbrott.
Det är väl just det de flesta frågar sig och jag upprepar: Varför mördade de sina barn? För att de inte ansåg att barnen hade en framtid? Inte var "livsdugliga", såsom de själva hade önska att de skulle vara?.
Men nu blev barnen sjuka, vad än det nu handlade om men föräldrarna lekte Gud och beslöt att avliva detta "problem" trots att grundproblemet förmodligen låg hos dem själva.
Tror att mycket prestige men också skam- och skuldkänslor låg bakom morden. Man fick helt enkelt inte ha någon form av psykiska problem, typ depression. Det skulle inte gillas av släkten. Sånt var skamfullt. Många lever isån typ av barndom och tar med sig den vidare i livet när de själva får barn.
Sen hade föräldrarna sina / sin karriär att tänka på - och att den inte skulle kunna fortsätta just då, som föräldrarna kanske hade tänkt - var otänkbart för en/två strebrar som inte kunde organisera sina liv med barnen långsiktigt, och då kunnat få en bra framtid för dem alla fyra.