2019-02-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Fult att skriva som du gör. Om man är skallig men blir ännu mer skallig då menar jag allt. Ögonbryn och allt som syntes i hårfästet som antydde att han hade haft hår för länge sen försvann också.
Vi säger att jag är en bluff. Då borde jag väl googlat på Oskar. Alla som har gjort det , vet att han har varit flintskallig sen många år

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
När man blir av med håret av olika orsaker, så fryser man om huvudet. Been there. Då är mössa skönt även inomhus. Det tar tid att vänja sig. Jag vande mig inte. Mössa på alltid.

Men Oskar tappade inte håret, han var skallig sen flera år tillbaka men våren -17 blev han ännu mer skallig. Det var ögonbrynen och sånt som antydde att han hade haft hår för länge sedan som försvann.
Citera
2019-02-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut men O valde att lyssna på den helprilliga kvinnan istället av någon för mig okänd anledning.

Jag har mina teorier om varför men som sagt det är endast teorier.
Berätta! Här är det högt i tak!
Citera
2019-02-10, 19:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Berätta! Här är det högt i tak!

Eller hur!
Citera
2019-02-10, 19:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men Oskar tappade inte håret, han var skallig sen flera år tillbaka men våren -17 blev han ännu mer skallig. Det var ögonbrynen och sånt som antydde att han hade haft hår för länge sedan som försvann.
Ah, ok. Jag förstod på Missan27 att han haft hår innan, men nu var helt kal när han kom tillbaka efter de där tre månaderna och såg sjuk ut. Fel av mig. Igen.
Citera
2019-02-10, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag kan förstå att föräldrar till barn med NPF kan uppleva att det är jobbigt att inte få den avlastning som skolan innebär men Agnes och Moa beskrivs unisont som "enkla" barn. Inget behov av ständig aktivering/planering eller övervakning.

Jag förstår hur du menar men jag har svårare att applicera det i det här fallet än säg med ett barn som kräver ständig planering av dagen för att slippa utbrott eller sammanbrott.

Tror du att det var av att de tyckte att barnen var jobbiga som de ville döda dem?
Citera
2019-02-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Angående semestern: vet ej om O hade semester tills den 9/1 eller om han bara skulle jobba hemma, till exempel den 8/1. Alltså har man en konferens den 9/1 vore det ovanligt om det inte fanns något att göra dagen innan - även om man är mycket rutinerad. Men, men kunde jo allt vara klart och gjort redan.

Angående H, så stod det någonstans att hon hade semester helt tills den 14/1, men jag hittar inte uppgiften nu. Och det kan anses som långt. Men kan förklaras på olika sätt. En kan vara att hon vill vara hemma när O hade sin konferens i Lund och Stockholm ( men då hade man tagit semestern innan man planerad att vara död). Eller man tog lång semester med vetskap att man inte komma finnas - ytterst omtänksamt för kollegorna.

Det sista var mycket fint skrevet. Egentligen kan en tid tillsammans vara mycket positiv. Men i det här fallet har föräldrarna inte ändrat sig. Tvärtom har man ordnat med testamente den 3/1. Jag förstår inte den långa planeringstiden. För att kunna ordna med ny bil och att renovera flickornas rum innan de ska dö? Ändra saker i bolaget? Ett julbord till? För att sen fixa testamente på så kort tid att man inte ens kan rätta något som blev fel. Märkligt.

Det är självklart att förklaringarna som har getts av polisen inte går ihop. De har inte ljugit i presskoferensen, men de har heller inte berättat hela sanningen, vilket jag kallar en sanning med modifikation. Av polisens egna uttalanden att döma så är det inte svårt att förstå att de, "med hänsyn till de anhöriga", vill berätta det vi alla i tråden och alla andra som undrar i frågan: Men
VARFÖR mördade de egentligen sina barn och sen sig själva och hur gick det till? Så småningom kommer det komma fram.
Citera
2019-02-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ah, ok. Jag förstod på Missan27 att han haft hår innan, men nu var helt kal när han kom tillbaka efter de där tre månaderna och såg sjuk ut. Fel av mig. Igen.

Ingen fara, han tappade ju ögonbrynen. Då ser man grymt sjuk ut.
Citera
2019-02-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag kan förstå att föräldrar till barn med NPF kan uppleva att det är jobbigt att inte få den avlastning som skolan innebär men Agnes och Moa beskrivs unisont som "enkla" barn. Inget behov av ständig aktivering/planering eller övervakning.

Jag förstår hur du menar men jag har svårare att applicera det i det här fallet än säg med ett barn som kräver ständig planering av dagen för att slippa utbrott eller sammanbrott.

Det är väl just det de flesta frågar sig och jag upprepar: Varför mördade de sina barn? För att de inte ansåg att barnen hade en framtid? Inte var "livsdugliga", såsom de själva hade önska att de skulle vara?.

Men nu blev barnen sjuka, vad än det nu handlade om men föräldrarna lekte Gud och beslöt att avliva detta "problem" trots att grundproblemet förmodligen låg hos dem själva.

Tror att mycket prestige men också skam- och skuldkänslor låg bakom morden. Man fick helt enkelt inte ha någon form av psykiska problem, typ depression. Det skulle inte gillas av släkten. Sånt var skamfullt. Många lever isån typ av barndom och tar med sig den vidare i livet när de själva får barn.

Sen hade föräldrarna sina / sin karriär att tänka på - och att den inte skulle kunna fortsätta just då, som föräldrarna kanske hade tänkt - var otänkbart för en/två strebrar som inte kunde organisera sina liv med barnen långsiktigt, och då kunnat få en bra framtid för dem alla fyra.
Senast redigerad av zilvereko 2019-02-10 kl. 20:01.
Citera
2019-02-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är självklart att förklaringarna som har getts av polisen inte går ihop. De har inte ljugit i presskoferensen, men de har heller inte berättat hela sanningen, vilket jag kallar en sanning med modifikation. Av polisens egna uttalanden att döma så är det inte svårt att förstå att de, "med hänsyn till de anhöriga", vill berätta det vi alla i tråden och alla andra som undrar i frågan: Men
VARFÖR mördade de egentligen sina barn och sen sig själva och hur gick det till? Så småningom kommer det komma fram.

Föräldrarna såg inget egentligt liv framför sig och bestämde sig gemensamt för att döda sina två döttrar, visar polisens förundersökning.
Döttrarna led båda av sjukdomen ME, kroniskt trötthetssyndrom.

Polisen har hittat bevis för att båda föräldrarna var medvetna om vad som skulle hända.

– Föräldrarna har varit hårt ansatta och allt fokus har gått åt till barnens sjukdom, säger Stefan Svensson, som i övrigt inte kan uttala sig om föräldrarnas psykiska status.

Polisen kommer bara att uttala sig om dödsorsakerna, men däremot inte redovisa vem som har dödat vem, understryker Stefan Svensson.
Citera
2019-02-10, 19:58
Bannlyst
Citat:
Föräldrarna såg inget egentligt liv framför sig och bestämde sig gemensamt för att döda sina två döttrar, visar polisens förundersökning.

Polisen har hittat bevis för att båda föräldrarna var medvetna om vad som skulle hända.

– Föräldrarna har varit hårt ansatta och allt fokus har gått åt till barnens sjukdom, säger Stefan Svensson, som i övrigt inte kan uttala sig om föräldrarnas psykiska status.

Polisen kommer bara att uttala sig om dödsorsakerna, men däremot inte redovisa vem som har dödat vem, understryker Stefan Svensson.

Man har dessutom uppgett att en av flickorna dog av strypning med ev. kvävning medan den andra dog av kvävning. Maken dog av hängning medan makan dog av strypning och ev. kvävning.

Tänk vad mycket lättare den här tråden hade varit om folk följde med i nyheterna.
Citera
2019-02-10, 20:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Man har dessutom uppgett att en av flickorna dog av strypning med ev. kvävning medan den andra dog av kvävning. Maken dog av hängning medan makan dog av strypning och ev. kvävning.

Tänk vad mycket lättare den här tråden hade varit om folk följde med i nyheterna.

Å för att det verkligen skall bli lätt att förstå har föräldrarna dokumenterat hur situationen var och att de såg inget egentligt liv för framför sig för någon i familjen.
Citera
2019-02-10, 20:07
Medlem
Citat:

Frågan som kvarstår är: Varför såg man inte att någon i familjen skulle kunna leva ett liv i egentlig mening?

Det bör ha varit ME+något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in