• 1
  • 2
2019-02-09, 19:08
Medlem
Jag är orolig. Jag har inga sjukdomar och inga andra symtom. MEN 39 graders feber. Jag får det ofta och ofta i samband med att jag jobbar mycket. Jag har haft feber ungefär 2 veckor varje månad de senaste 3 åren. Jag har aldrig andra symtom i samband med feber. Och när jag varit på vårdcetralen har jag alltid normalt crp, normal sänka och inget onormalt värde på LPK. Jag tar heller inga läkemedel.

Någon som har en bra förklaring varför jag får denna feber så ofta utan annan sjukdom eller utan andra symtom???
Citera
2019-02-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.carotis
Jag är orolig. Jag har inga sjukdomar och inga andra symtom. MEN 39 graders feber. Jag får det ofta och ofta i samband med att jag jobbar mycket. Jag har haft feber ungefär 2 veckor varje månad de senaste 3 åren. Jag har aldrig andra symtom i samband med feber. Och när jag varit på vårdcetralen har jag alltid normalt crp, normal sänka och inget onormalt värde på LPK. Jag tar heller inga läkemedel.

Någon som har en bra förklaring varför jag får denna feber så ofta utan annan sjukdom eller utan andra symtom???
Kroppen är uttröttad förmodligen.
Citera
2019-02-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Kroppen är uttröttad förmodligen.

Ja så kan de ju vara. Men jag hittar ingen evidens på att feber kan uppstå som en reaktion på utmattning?
Citera
2019-02-09, 21:02
Medlem
Jag har aldrig haft så hög feber men kan få lätt feber om jag är väldigt stressad. Eller om jag har hög ångestnivå. Men det är ju för att kroppen jobbar på som om jag tränar.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1544

Här stod en hel del. Kanske dags att göra en mer utförlig undersökning?
Citera
2019-02-09, 21:07
Medlem
Cannibalizations avatar
Det tyder på att du har någon slags infektion i kroppen.

Uppsök läkare igen och gör detta tydligt för dem hur du har det.
Citera
2019-02-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det tyder på att du har någon slags infektion i kroppen.

Uppsök läkare igen och gör detta tydligt för dem hur du har det.

Blodprover jag tagit har visat att jag inte har infektion i kroppen. Men finns det infektioner som inte ger utslag på crp, sänka och lpk? Och vilka isåfall?
Citera
2019-02-09, 21:15
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Blodprover jag tagit har visat att jag inte har infektion i kroppen. Men finns det infektioner som inte ger utslag på crp, sänka och lpk? Och vilka isåfall?

Vilka tester har du gjort?
Citera
2019-02-09, 21:19
Medlem
Citat:
Vilka tester har du gjort?

SR
CRP
LPK
Diff
TPK
ASAT
ALAT
ALP
Bilirubin
Natrium
Kalium
Kreatinin
Kalcium
TSH/T4
Citera
2019-02-09, 21:20
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
SR
CRP
LPK
Diff
TPK
ASAT
ALAT
ALP
Bilirubin
Natrium
Kalium
Kreatinin
Kalcium
TSH/T4

Och dig släpper de ut på gatan ändå?
Citera
2019-02-09, 21:21
Medlem
Citat:
Och dig släpper de ut på gatan ändå?

Va menar du?
Citera
2019-02-09, 21:23
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Va menar du?

Problematiken torde vara intressant nog för att hålla dig kvar tills man hittar något.
Citera
2019-02-09, 21:29
Medlem
Citat:
Problematiken torde vara intressant nog för att hålla dig kvar tills man hittar något.

Tror att ingen orkar ta tag i det eftersom feber utan andra symtom är så pass vagt. Och det skulle kunna vara vad som helst. I princip skulle man kunna göra varenda undersökning som finns och det är fortfarande inte säkert man hittar orsaken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in