Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Tror detsamma, dessutom är informationen om att O skall ha mördat H inget nytt för oss. Vi fick redan första veckan information om att O var tvungen att hjälpa H. Uppgiften att se till att alla var döda var enl. informationen O:s uppgift innan han slutligen hängde sig själv.
Den första veckan var uppgiften att Hanna tagit en dödscoktail men att Oskar (för säkerhets skull) hjälpt till.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Precis som du skriver så är det ingen nyhet. Tidigt i tråden kom även info om en ”video” och det är förmodligen den som finns på USB-minnet. Det finns alltså flera bevis som gör att polisen snabbt fick en klar bild över vad som hänt. Tragiskt.
Jag tror också att USB-minnet kan bära på hemligheter som inte nått allmänheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Om vi ska klyva hår så sa man faktiskt att föräldrarna var överens om beslutet att avsluta sina och sina barns liv.
Att be någon avsluta ens liv genom strypning är också att avsluta sitt liv. Jag tror faktiskt inte att särskilt många har trott att Hanna ströp sig själv.
Okej, jag blandade ihop
besluta med
bestämma. Men
planera finns också med i polisens uttalanden. Hur som helst har de aldrig påstått att Hanna avslutat sitt liv själv, till skillnad från Oskar, och det var det viktiga i kråksången.