2019-02-09, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varje gång jag uttryckt mig 100% säker har det också visat sig vara så - helt frankt.
Hannas släktförhållanden, odrogade barn, inget knark, olika sist-sedd datum mm.
Nu finns det nya uppgifter som reder ut omständigheter vi tidigare bara spekulerat om.
Man det är helt ok om någon vill fortsätta leva i villfarelse någon vecka till.
Vi är några som inte behöver göra det.
Nu får du allt tona ner på den grandiosa fronten. Det är allt mycket som du rör med faktamässigt.
Hannas släktförhållanden kan man med enkelhet gräva fram. Sist sedda datum står i dödsbevis. Odrogade barn kan man ha som åsikt om man inte tror på detta som mordmetod. Knark låter inte ens troligt då de inte har den bakgrunden.
Citera
2019-02-09, 14:59
Medlem
Citat:
Du tror inte att någon som sedan mördar också kan vara kapabel att med hot eller våld tvinga någon annan att skriva under? Eller placera digitala ”bevis”?
Eller som i ”Annabellas” fina berättelse, man skriver av sig sin förtvivlan, kanske till och med diskuterar av sig sin frustration - men man genomför det inte.

Det är enormt svårt att föreställa sig att en enda kvinna i Sverige verkligen frivilligt skulle vilja bli strypmördad av någon, oavsett vilka dokument hon kan ha skrivit under före.

Har också mycket svårt att tro att det har gått till så.
Citera
2019-02-09, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också mycket svårt att tro att det har gått till så.
Är det kanske så, att hela den här tråden rinner ner till olikheter i föreställningsförmåga?
Citera
2019-02-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att be någon avsluta ens liv är också att avsluta sitt liv.

Ja, men det är definitivt mord ändå! Iett annat sammanhang skulle en gärningsman inte kunna skylla på att offret ville dö.
Citera
2019-02-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Intressant hur du hela tiden tolkar att SS sagt fel och nu avsiktligt utelämnar saker som journalister sedan missar, hela tiden i riktning mot vad du själv tror har hänt. Tänk om SS avsiktligt utelämnade att säga att makan var den drivande, om han sa fel att om båda var misstänkta för mord och att det egentligen bara var makan.

Nej, jag tror inte det, men hoppas att du ser hur tokigt det kan bli när man försöker förändra historien för att passa det man själv tycker.

Du behöver inte analysera mig. Det jag gör är inte intressant. Jag är tydlig med att jag inte tror att H har varit med i någon planering. Inte om att döda sina barn. Det beror inte på att jag tror bättre om kvinnfolk utan att två föräldrar pratar inte ihop som om sånt här. Sen deklarerade inte O, han skrev en märklig saga, han ansökte om befordran.. Tyvärr så har han själv riktat strålkastarna mot sig.

Jag förändrar inte historien. Jag ifrågasätter historieskrivarna. Varnar för att referera till någon som refererar och gör det fel. Oavsett att vi inte delar samma övertygelse så finns det flera frågetecken att räta ut för polisen. Säkert något du är intresserad av också.
Citera
2019-02-09, 15:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Du tror inte att någon som sedan mördar också kan vara kapabel att med hot eller våld tvinga någon annan att skriva under? Eller placera digitala ”bevis”?

Eller som i ”Annabellas” fina berättelse, man skriver av sig sin förtvivlan, kanske till och med diskuterar av sig sin frustration - men man genomför det inte.
Redan den 9:e uteslöts annan gärningsperson. Sen inkom uppgift från obduktion i media om prel.svar den 17:e. Den 19:e lämnar polis pressmeddelande om brevet. Man väntar fortsatt in analyssvar enligt polisens hemsida. Ärendet på den fronten gällande NFC är inte prioriterat för att båda misstänkta är döda.
Citat:
Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.
Citat:
Förundersökningen kommer med största sannolikhet att läggas ner när den är klar, eftersom de misstänkta inte längre är i livet.
Vad det beträffar ”Annabellas fina berättelse” så var det ju ett bra slut.
Oavsett om den så fint sammanfaller med åsikten om den ångerfulla Hanna som nog inte alls är med på banan - så är den rätt ointressant i sammanhanget jämfört med förundersökningen.

Brevet styrkt via NFC och likaså undersökning av befintlig media gällande mobiler, datorer och usb.
När man förnekar detta så måste det vara på bas av misstro att dessa professioner inte kan sitt jobb och att poliser inte kan dra slutsatser av resultatet.

Saken är den att de har full insyn i vad det rör sig om vilket kan vara mycket starkt bekräftande. Det kan röra sig om allt från usb:s innehåll till tydliga dialoger via sms eller mail.

Sen kan man ju osökt undra varför du är så fixerad vid att Oskar måste vara trippelmördare.
Citera
2019-02-09, 15:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det är enormt svårt att föreställa sig att en enda kvinna i Sverige verkligen frivilligt skulle vilja bli strypmördad av någon, oavsett vilka dokument hon kan ha skrivit under före.

Polisen har tillräckligt med bevis på att de var överens och att det var planerat sedan en tid. Både H och O hade stora mängder lugnande preparat i sej. Jag gissar på att de trodde det var tillräckligt mycket för att de skulle avlida. Att de delade på några förpackningar lugnande som de hade sparat på.
Citera
2019-02-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, men det är definitivt mord ändå! Iett annat sammanhang skulle en gärningsman inte kunna skylla på att offret ville dö.
Men nu är det inte ett annat sammanhang och du har ingen mördare att ställa inför rätta. Du har bara en tragisk händelse med två föräldrar som avslutade sina och sina barns liv. Det är det sammanhanget du har och det är därför polisen inte har offentliggjort vem som gjorde vad av föräldrarna. Dom har serverat en sammantagen bild av två gärningspersoner och två offer.

För att kunna förändra den bilden så skulle det behöva genomföras en rättegång med åklagare, försvarsadvokater, nämndemän och hela baletten. Efter ett antal överklagningar och annat så skulle hela händelsen kanske hamna hos HD som sen skulle ge ett juridiskt hållbart och icke överklagningsbart beslut på hur juridiken ser på detta.

Men nu finns det ingen att åtala eftersom samtliga misstänkta är döda. Det innebär att juridiken inte kommer att hantera frågan. Det är anledningen till att polisen inte heller offentliggör det man vem om vem som gjorde vad.

Så allt vi har är en sammantagen bild. Två medgärningspersoner och två offer som har begått ett brott, det är dokumenterat av de misstänka själva som har erkänt och på sätt och vis även sonat sitt brott.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-02-09 kl. 15:45.
Citera
2019-02-09, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du behöver inte analysera mig. Det jag gör är inte intressant. Jag är tydlig med att jag inte tror att H har varit med i någon planering. Inte om att döda sina barn. Det beror inte på att jag tror bättre om kvinnfolk utan att två föräldrar pratar inte ihop som om sånt här. Sen deklarerade inte O, han skrev en märklig saga, han ansökte om befordran.. Tyvärr så har han själv riktat strålkastarna mot sig.

Jag förändrar inte historien. Jag ifrågasätter historieskrivarna. Varnar för att referera till någon som refererar och gör det fel. Oavsett att vi inte delar samma övertygelse så finns det flera frågetecken att räta ut för polisen. Säkert något du är intresserad av också.
Du får tro vad du vill men när du försöker historieförfalska genom att göra egenmäktiga tillägg och avdrag, påpekar jag det och kommer att fortsätta så att göra, även i fortsättningen. Det får du finna dig i.
Citera
2019-02-09, 15:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen har tillräckligt med bevis på att de var överens och att det var planerat sedan en tid. Både H och O hade stora mängder lugnande preparat i sej. Jag gissar på att de trodde det var tillräckligt mycket för att de skulle avlida. Att de delade på några förpackningar lugnande som de hade sparat på.

Tror detsamma, dessutom är informationen om att O skall ha mördat H inget nytt för oss. Vi fick redan första veckan information om att O var tvungen att hjälpa H. Uppgiften att se till att alla var döda var enl. informationen O:s uppgift innan han slutligen hängde sig själv.
Citera
2019-02-09, 15:51
Medlem
Citat:
Men du vill ju inte diskutera när fakta kommer fram. Din åsikt är densamma även om det framkommer att tre personer mördades av en ensam gärningsman i villan i Bjärred.
Nu finns dessa fakta, de kommer verifieras nästa vecka.
Men du tänker varken diskutera det eller låta dina fastlagda åsikter påverkas.

Citat:
Varje gång jag uttryckt mig 100% säker har det också visat sig vara så - helt frankt.
Hannas släktförhållanden, odrogade barn, inget knark, olika sist-sedd datum mm.
Nu finns det nya uppgifter som reder ut omständigheter vi tidigare bara spekulerat om.
Man det är helt ok om någon vill fortsätta leva i villfarelse någon vecka till.
Vi är några som inte behöver göra det.

Får vi veta fakta nästa vecka eller om någon vecka - om jag får vara så frank och fråga?
Citera
2019-02-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Du får tro vad du vill men när du försöker historieförfalska genom att göra egenmäktiga tillägg och avdrag, påpekar jag det och kommer att fortsätta så att göra, även i fortsättningen. Det får du finna dig i.

Historieförfalska? Egenmäktiga? Vad menar du? Exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in