2019-02-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är polisen så hemlighetsfull?

När någon bara begår självmord så brukar det vara locket på helt och hållet.

Men jag kan inte komma på något annat fall där polisen har varit så hemlighetsfull när en förälder har mördat sitt/sina barn och sedan tagit livet av sig själv.

Någon gång i strax efter mordet sa polisen att de inte lämnade information av hänsyn till familjen.
Vad är det som är speciellt med den här familjen till skillnad från andra fall där polisen har lämnat information?

Det är som du skriver, är det dessutom barn och psykisk ohälsa inblandat
brukar det bli väldigt tyst.
Citera
2019-02-07, 23:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolololol123
Åh, hej allesammans. Äntligen har jag kunnat få posta, då jag aldrig haft ett flashback-konto förut. Jag började läsa tråden när den var väldigt aktiv och såg alla olika misstankar. Själv hade jag information som jag kunde gett ut mycket tidigare då jag bodde nära J och T. Ni är väldigt bra på att lösa cases med den lilla information ni fått. Jag kan säga att det är bekräftat att mamman tog livet av både henne och dottern. Mer vill jag inte säga då jag egentligen inte ville gå ut med denna information. Men tack

Du kan ju kanske citera det inlägget med den teorin som stämmer bäst
Citera
2019-02-08, 05:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Åh, hej allesammans. Äntligen har jag kunnat få posta, då jag aldrig haft ett flashback-konto förut. Jag började läsa tråden när den var väldigt aktiv och såg alla olika misstankar. Själv hade jag information som jag kunde gett ut mycket tidigare då jag bodde nära J och T. Ni är väldigt bra på att lösa cases med den lilla information ni fått. Jag kan säga att det är bekräftat att mamman tog livet av både henne och dottern. Mer vill jag inte säga då jag egentligen inte ville gå ut med denna information. Men tack
Tack för ytterligare bekräftande av utökat självmord, och jag tar helt oblygt åt mig av det fetade. 😎
Har själv via ett antal inkommande PM samt efterforskningar och analyser av minimalt antal faktaparametrar i ett tidigare skede kommit fram till samma slutsats.

Polisen sliter antagligen med hur man ev. ska uttala sig neutralt nog, men ändå inte utan vissa öppningar eftersom självmord/utökat självmord inte kommuniceras till allmänheten som andra brott.
Kriminella har det lättare som inte behöver hålla sig till sanningen.

Närmaste anhörig informeras tidigt om fakta i dessa brott, under förutsättning att denne inte är föremål för misstanke (info jag fått ifrån rättsväsendet).

Fortfarande råder FU-sekretess. Även om rättsväsendet senare skulle visa en producerad långfilm om vad som har skett så skulle vissa skrika högt:
- Nej, nej, nej! Försök inte... Det där har fanimej inte hänt!
Men det får man leva med, och personligen bryr jag mig inte då det finns intressantare saker/ämnen att ventilera olika åsikter om.

Ha det bra!👍
Citera
2019-02-08, 12:53
Medlem
Okej. Jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Jag ville inte gå in på detalj eftersom det är få som vet exakt vad som har hänt. Det enda de flesta grannar har fått reda på är att modern hade vanföreställningar sedan en längre period. Vad för vanföreställningar kan ni nog klura ut själva. Men som sagt, jag kände inte dem.

Om ni tror på mig eller inte är upp till er. Men vem skulle vara så sjuk att ljuga om detta.
Citera
2019-02-08, 12:56
Medlem
Och Markofthebeast, du kan se att jag försökt att lägga till dig för att bidra med mer information (som ni senare lyckades klura ut, t.ex namn etc).

Jag tycker det också är konstigt att polisen inte gått ut med något.
Citera
2019-02-08, 12:59
Medlem
Jag tror inte riktigt någon förutom polisen vet vad som skedde, så jag vet inte hur allt gick till.
Citera
2019-02-08, 13:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Och Markofthebeast, du kan se att jag försökt att lägga till dig för att bidra med mer information (som ni senare lyckades klura ut, t.ex namn etc).

Jag tycker det också är konstigt att polisen inte gått ut med något.

Det är ju fortfarande en mordutredning och det kan finnas skäl till att man är tystlåtna. Framförallt att man inte vet om det var modern eller någon annan som dödade barnet.
Citera
2019-02-08, 13:29
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Okej. Jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Jag ville inte gå in på detalj eftersom det är få som vet exakt vad som har hänt. Det enda de flesta grannar har fått reda på är att modern hade vanföreställningar sedan en längre period. Vad för vanföreställningar kan ni nog klura ut själva. Men som sagt, jag kände inte dem.

Om ni tror på mig eller inte är upp till er. Men vem skulle vara så sjuk att ljuga om detta.
Tack för din info,
menar du att mamman var paranoid eller psykotisk sedan en längre period?
Citera
2019-02-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Tack för din info,
menar du att mamman var paranoid eller psykotisk sedan en längre period?

Ja, precis det.
Citera
2019-02-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är ju fortfarande en mordutredning och det kan finnas skäl till att man är tystlåtna. Framförallt att man inte vet om det var modern eller någon annan som dödade barnet.

Jo. Men nu är det ju så att der var begravning idag (vad jag har hört), och pappan var där. Så polisen har nog redan klargjort fallet, men inte gått ut med något.
Citera
2019-02-08, 13:37
Medlem
5549s avatar
Citat:

Okej, så kanske någon form av psykos alltså. Schizofreni kan man också tänka sig. Jag är ingen expert i ämnet så jag ska inte spekulera vidare i det specifikt, men det ligger i linje med vad jag tänkt mig på ett ungefär.
Och vi är ju många som har funderat på valet av plats, varför en skåpbil etc. Detaljerna är märkliga och svåra att förklara och förstå. Men det är för att vi tänker logiskt, den här kvinnan befann sig i en annan verklighet än oss. Otroligt tragiskt.
Citera
2019-02-08, 13:41
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

Tack för dina bidrag till tråden!
Det är inte lätt att som ny användare på ett forum hitta en känsla för dialog som både passar en själv, och den som ev. kan råda på ett etablerat stort forum.
Jag tror på att den information som du lämnar överensstämmer efter vad du begränsat har fått höra, och att det inte ligger någon illvillighet ifrån dig bakom det tragiska som du berättar.
Nu kanske flera i tråden inser varför polisen möjligen kan ha ett "policyliknande" dilemma i sina kommunikationer.
Jag har information om att mamman "mådde väldigt dåligt" (sagt som stöd åt din trovärdighet), men som jag med min renommé om diskretion utlovat att inte utveckla i tråden.
Jag har dämpat berättat om detta i tråden utan några stora åthävor, och sen är det upp till var och en att tro vad man vill.

Ha en bra helg på dig!
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-02-08 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in