2019-02-07, 11:27
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NokoBoko
Enligt en källa så hoppar Hedelin av styrelsen, hans förflutna som hunnit ikapp honom och han väljer därför att kliva åt sidan?

Vad har han i sitt förflutna?
Citera
2019-02-07, 11:28
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Nu börjar stormedierna jaga Peter. Får se hur länge wallerstein och jomshof försvarar honom.

https://mitti.se/nyheter/stockholms-anklagas-byggfusk/?omrade=solna

Gör de det fortfarande? Tror de känner sig svikna av Vinge
Citera
2019-02-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quntas
(FB) Christina Wallmark (SD)

Jag har nu skapat en egen tråd om Christina. Hoppas alla som hon har trakasserat vågar tala med detta till säkerhetsavdelningen.

Ingen vågar
Citera
2019-02-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HildegardLarsson
Christina Wallmark kallade en medlem för "judesvin" och sa "vi ska inte ha några araber i vårt parti".

Det är ju ideologisk avvikelse
Citera
2019-02-07, 12:52
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Desto mer jag tänker på det desto mer förbannad blir jag på Per Sefastsson med tanke på vad han har gjort mot Jimmy Hesselbäck mfl.

Per Sefastsson vill ge sken av att vara nån sorts riddare av moral och etik, men låt oss titta lite närmare på hur väl stämmer egentligen det? Per Sefastsson har hög svansföring i debatter där han minsann ska "rensa" bland omoralen som han påstår finns hos övriga partier.

Men Per Sefastsson egen moral då när det kommer till bruket av skattebetalarnas pengar hur är det med den?

Per Sefastsson arbetade under flera år som politisk sekreterare för Sverigedemokraternas trafikutskott. Ett utskott som missköttes grovt. Det resulterade också att ansvarig riksdagsledamot Klarberg fick lämna riksdagen trots att partiet växte stort. Klarberg och Sefastsson körde trafikutskottet i botten.

Per Sefastsson uppmanades också att lämna vilket han tillslut också gjorde.
Varför missköttes trafikutskottet? Riksdagsledamot Klarberg, okunnig och problem med spriten gjorde att han i stort aldrig var på jobbet.

Per Sefastsson satt alltså själv under 4 år i riksdagshuset utan några krav på leverans från sin riksdagsledamot eller någon som helst kontroll att Per Sefastsson verkligen var på arbetet (vilket han ofta inte var) och gjorde det han fick betalt som politisk sekreterare att göra i trafikutskottet.
Men vad gjorde nu moralens självutnämnde riddare Per Sefastsson då, om han nu inte utförde sina arbetsuppgifter som han fick skattepengar för att utföra?

Per Sefastsson hade under dessa 4 år en lön på över 40.000 kr/mån. Trots 40.000 kr/mån av skattebetalarnas pengar så valde Per Sefastssson att inte göra sitt arbete utan Per Sefastsson valde att ta en ingenjörsexamen på arbetstid istället. Per Sefastsson studerade på heltid och under tiden fick Per över 40.000 kr i månaden av skattebetalarnas pengar. Hur många är det inte som vill plugga 4 år och samtidigt få över 40.000 kr i månaden?

40.000 kr i månaden och slippa ta studielån. Smakar mumma i munnen eller hur Per? Det måste det ju ha gjort med tanke på att du moralens riddare ansåg att du kan minsann roffa åt dig och göra lite som du själv vill med skattebetalarnas pengar.

Klarberg och Per Sefastsson lämnade efter sig ett kaos i trafikutskottet, med meterlånga högar med rapporter osv. Detta var arbetsuppgifter som Per Sefastsson skulle ha utfört, men Per struntade i det och valde istället att ta en examen på arbetstid, samtidigt som han då "lurade" till sig skattebetalarnas pengar genom att studera istället för att utföra sitt jobb.

Så moralens riddare Per Sefastsson är en hycklare av stora mått. Pekar gärna på andra som höga arvoden i Hesselbäcks styrelse fast skiten på hans egen uppfart är värre än hos andra.

Finns en del annat intressant att berätta om Per Sefastsson också.

Varför kommer detta fram först nu? Är det för att Wallmark anklagas? Han pluggade inte dessa fyra år till ingenjör. Det var han dessförinnan.
Citera
2019-02-07, 12:54
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEJSIST
Den här Maggi Haglund som kommenterar allting notoriskt måste vara en extrem boomer för Afs. Hon känns sjukt besatt när jag läser tråden.

Maggi har inte ens ett konto på Flashback och har aldrig skrivet ett ord där. Hon håller sig enbart till FB och twitter
Citera
2019-02-07, 12:55
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NokoBoko
Är ju inte lätt att hitta garage i Stockholm och man kan ju inte parkera en bil med SD-dekaler på gatan.

Vad jag vet är att Hedelin är väldigt öppen med att han tycker att SD är för mesiga och att AfS gör det som SD borde göra.
Jag vet inte om Hedelin har thaifru.

Det är blåsippa som är fäst på en avtagbar magnetplåt. Tas av och på under loppet av två sekunder. Peter gillar stora bilar så han kan forsla annat byggmaterial och dylikt som han stulit av någon. Hans tidigare privat ägda bil var en 7-sitsig skrothög. Garageplats i huset bredvid där de bor. Ingen annan än Peter kör bilen och den lånas aldrig ut.
Citera
2019-02-07, 13:12
Medlem
(FB) Linnea Vinge (SD) utreds för grovt bedrägeri
Citera
2019-02-07, 14:14
Medlem
Minibuss eller SUV?

SD Stockholm Stad leasade en minibuss som de skulle ha för föreningsandamål (har för mig det sades att den behövdes för kyrkovalet).

Så fort Peter blev ordförande bytte han bil. Föreningen behövde då ingen minibuss ansåg han men han själv behövde en bil på föreningens och medlemmarnas bekostnad.

Föreningsbussen blev så en tjänstebil åt Peter istället.
Citera
2019-02-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Minibuss eller SUV?

SD Stockholm Stad leasade en minibuss som de skulle ha för föreningsandamål (har för mig det sades att den behövdes för kyrkovalet).

Så fort Peter blev ordförande bytte han bil. Föreningen behövde då ingen minibuss ansåg han men han själv behövde en bil på föreningens och medlemmarnas bekostnad.

Föreningsbussen blev så en tjänstebil åt Peter istället.

Det är ju en bussliknande bil och ingen SUV, används flitigt av ungsvenskarna i Stockholm, Findel, Simon Solberg, Felix Byström mfl.

Simon och Felix använde bilen (otillåtet?) när de flyttade in tillsammans för att flytta saker. Hur hänger det ihop, stämmer det att Simon Solberg och Felix Byström är allätare? Har de varit ett par? Fram med kärlekskvallret
Citera
2019-02-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Simon Solberg var väl också SDUare. Dock är han åt Afs i åsikter men han vill säkert behålla sina förmåner som så många andra.

Simon Solberg är AfS, läcker mycket information till sina AfS kompisar. Märkligt att han tilllåts sitta på SDs kommunikationsavdelning och sprida känsliga uppgifter. Flera som säger att han gör det, bland annat hon Nataly efter en drink eller två
Citera
2019-02-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEJSIST
Jag skäms lite över att jag röstade på SD i lokalt. Personkryssade Simon Solberg. Har träffat honom ett par gånger och anser honom som duktig och driven.

Men det var ju inte detta kaos som jag röstade för... det blir NMR nästa kommunalval om inte Afs ställer upp och det tvärt.

Simon Solberg marknadsförde ju sig själv hårt på diverse forum som en mer hårdför politiker med AfS liknande åsikter. Blev Simon invald någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in