2019-02-07, 12:17
Medlem
Tråden tycks nu befinna sig i ett vakuum. Vi har harvat och sått, men skörden uteblir. Det skulle vara mycket tacknämligt om någonting läckte ut från Jan Staaf et cohortes.
Citera
2019-02-07, 12:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Du måste vara den ende i denna tråd som utesluter att invandrare som dom är kan ha med dådet att göra i någon form. Jag har tidigare hävdat att om dom varit svenskar så hade det inte blivit några mord. De flesta andra mord och rån begås av invandrare så varför skall detta dåd undantas från den misstanken.
Förstår inte! Enligt DNA va/ärr mannen från norden, hade mellanblont hår, flera vittnet såg dessutom mannen. Menar du att allt det är konspirationsteorier? Därför undrar åtminstone jag över din agenda här i i tråden är, för du vet väl vad DNA är?
Citera
2019-02-07, 13:12
Medlem
Citat:
Du måste vara den ende i denna tråd som utesluter att invandrare som dom är kan ha med dådet att göra i någon form. Jag har tidigare hävdat att om dom varit svenskar så hade det inte blivit några mord. De flesta andra mord och rån begås av invandrare så varför skall detta dåd undantas från den misstanken.

Man kan nog utgå från att det ej har varit någon konfrontation mellan GM och M vid vändplanen. Inga vittnen eller tekniska spår som styrker det. GM attackerar M drygt 50 meter från vändplanen bakifrån. Det är ändå en bra bit från vändplanen och mer exponerat för GM. Hade han planerat att prata med M om något, hade han nog valt att göra det direkt vid vändplanen när M kommer fram dit men det gör han inte.

Om det stämmer att det är GM som står en bit in på gångvägen, så är det första platsen där han kan attackera M bakifrån från det att M lämnar sin bostad, utan att riskera att bli sedd av M före attacken.

Polisen hade det här som spår redan i början.

https://www.expressen.se/nyheter/spar-efter-mordaren-pa-mohamad/

En av polisens teorier runt dubbelmordet är att mordet på Mohamad Ammouri var riktat mot hans familj och att Anna-Lena Svenson dödades för att hon blev vittne till det första mordet.

Här, på den första undanskymda platsen på Mohamad Ammouris skolväg, dödades han av en okänd knivman. Polisen utesluter inte att mordet var planerat – att mördaren väntade på Mohamad.
Citera
2019-02-07, 14:04
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man kan nog utgå från att det ej har varit någon konfrontation mellan GM och M vid vändplanen. Inga vittnen eller tekniska spår som styrker det. GM attackerar M drygt 50 meter från vändplanen bakifrån. Det är ändå en bra bit från vändplanen och mer exponerat för GM. Hade han planerat att prata med M om något, hade han nog valt att göra det direkt vid vändplanen när M kommer fram dit men det gör han inte.

Om det stämmer att det är GM som står en bit in på gångvägen, så är det första platsen där han kan attackera M bakifrån från det att M lämnar sin bostad, utan att riskera att bli sedd av M före attacken.

Polisen hade det här som spår redan i början.

https://www.expressen.se/nyheter/spar-efter-mordaren-pa-mohamad/

En av polisens teorier runt dubbelmordet är att mordet på Mohamad Ammouri var riktat mot hans familj och att Anna-Lena Svenson dödades för att hon blev vittne till det första mordet.

Här, på den första undanskymda platsen på Mohamad Ammouris skolväg, dödades han av en okänd knivman. Polisen utesluter inte att mordet var planerat – att mördaren väntade på Mohamad.

Äntligen är vi överens och detta har vi kunnat läsa om i tråden från första början och i alla mina inlägg har jag hävdat exakt detta. Det som förvånar är att damen innan hon dog på sjukhuset skulle berättat att det var en blond gärningsman, det tyder på att det inte var någon kompis eller betald gärningsman från pappans umgänge för dom är inte blonda.
Detta att man var ute efter pappan men valde grabben som jag hävdat hela tiden som jag blivit hånad för. Det är inte säkert att om grabben överlevt känt igen gärningsmannen, men säkert pappan för om man lejt en mördare så har man gjort detta i Linköping och inte från hemlandet.
Citera
2019-02-07, 17:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Äntligen är vi överens och detta har vi kunnat läsa om i tråden från första början och i alla mina inlägg har jag hävdat exakt detta. Det som förvånar är att damen innan hon dog på sjukhuset skulle berättat att det var en blond gärningsman, det tyder på att det inte var någon kompis eller betald gärningsman från pappans umgänge för dom är inte blonda.
Detta att man var ute efter pappan men valde grabben som jag hävdat hela tiden som jag blivit hånad för. Det är inte säkert att om grabben överlevt känt igen gärningsmannen, men säkert pappan för om man lejt en mördare så har man gjort detta i Linköping och inte från hemlandet.
Fast en lejd mördade borde väl ha valt en bättre kniv och bättre tidpunkt kan man tycka? Är inte alls inne på ditt spår! Men visst kan han ha valt ut M att döda, men då för att något i hans hjärma sade åt honom att göra det eller för något han kände sig arg över som M gjort. Kniven säger det mesta, han skadade ju även sig själv av den, hur smart är man då? Knappast yrkesmördare iallafall?
Citera
2019-02-07, 18:53
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast en lejd mördade borde väl ha valt en bättre kniv och bättre tidpunkt kan man tycka? Är inte alls inne på ditt spår! Men visst kan han ha valt ut M att döda, men då för att något i hans hjärma sade åt honom att göra det eller för något han kände sig arg över som M gjort. Kniven säger det mesta, han skadade ju även sig själv av den, hur smart är man då? Knappast yrkesmördare iallafall?

Bra synpunkter som blir svårt att bortförklara.
Han var en klantig amatör. Detta att han skar sig är vanligt i knivdåd ovana som dom är i stundens hetta glider handen ner över knivegget. Konstigt fall.
Citera
2019-02-07, 19:26
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tråden tycks nu befinna sig i ett vakuum. Vi har harvat och sått, men skörden uteblir. Det skulle vara mycket tacknämligt om någonting läckte ut från Jan Staaf et cohortes.

Ingen vet någonting och så har det varit från första början.
Citera
2019-02-07, 19:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Bra synpunkter som blir svårt att bortförklara.
Han var en klantig amatör. Detta att han skar sig är vanligt i knivdåd ovana som dom är i stundens hetta glider handen ner över knivegget. Konstigt fall.
Just denna slöa sk. ballisong kniv, har ingen parerstång därav lättare att skada sig med. Dock bra för att den är lätt att dölja. Men varför var den så slö? Inget av detta låter torped för mig.
Citera
2019-02-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ingen vet någonting och så har det varit från första början.
Ja, jag är beredd att hålla med dig. Vet att Link04 och och någon mer gör riktigt bra jobb så det faller ingen skugga på dem. Men problemet i fallet är att man har en riktigt dålig bild av i stort sett allt. Vittnena är tveksamma, motivet 100% osäkert, flyktvägen är osäker. DNA, kniv och mössa är 100% säkert. Tyvärr inget värt utan en GM.

Är bara att bita ihop och hoppas att man har lite tur med DNA-spåret.
Citera
2019-02-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
DNA-test visar ju att gm med största sannolikhet är skandinav. Vet inte vad du vill komma med alla antydningar att gm kan vara från Libanon. Det kan vara någon förvirrad svenskättad jesuit som gick fel på vägen till Jerusalem. Sure. Men är det sannolikt? Nej. Så varför inte utesluta att gm är från Libanon?

Om man slänger in Gms DNA på olika siter. Hur nära släktingar är det rimligt och troligt att man kommer inledningsvis? Hur komplicerat och omfattande arbete är det utifrån det att ringa in honom som du bedömer det? Du verkar kunnig.
Citera
2019-02-07, 21:24
Medlem
Citat:

Jag har inte uteslutit att motivet kan sträcka sig bortom Sveriges gränser. Jag har bla framfört uppgifter om "balten i källaren" och tagit upp "snacket som gick på stan" som gjort gällande att far och/eller farbror Ammouri innan morden lånat pengar av personer med kopplingar till kriminella nätverk på Balkan. Vad jag utesluter, och som du verkar vara tämligen ensam om att inte utesluta, är att gm (dvs personen som höll i kniven) är från familjen Ammouris härstamningsland Libanon.

Citat:

Motsäger inte de fetade meningarna varandra?

Det förvånar mig att A-Ls vittnesuppgifter om en blond gärningsman förvånar dig, gång på gång. Det mellanblonda håret är det enda i signalementet som inte ändrats sen dag ett. Att mördaren var mellanblond har bekräftats av DNA-analys (som även kommit fram till att mördaren med största sannolikhet dessutom var blåögd), hårstrån i mössa vars DNA stämmer överens med blod på mordkniven samt samtliga vittnesuppgifter. Ingen teori är mer rätt eller fel än någon annan så länge vi inte vet vem gärningsmannen är, men varför inte utgå från den bevisning som finns och sen formulera sin teori därefter?
Citera
2019-02-07, 21:45
Medlem
GM är skandinav och högst sannolikt svensk, punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in