Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-02-06, 16:31
Medlem
Min gissning är en svensk Macron, ung man utan politiskt känt förflutet; folket jublar över den nya politikern.
Citera
2019-02-06, 16:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Min gissning är en svensk Macron, ung man utan politiskt känt förflutet; folket jublar över den nya politikern.

Christer Nylander!
Citera
2019-02-06, 17:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Det var så planen var med Lööf. Men det sket sig, men hon rädda upp globalistagendan på slutet ändå.
Citera
2019-02-07, 06:12
Medlem
Ja det här är nog slutet, som i att det blir deras sista mandatperiod i riksdagen.

I klassiskt liberalt manér kommer de att fullständigt sakna krisinsikt och nominera Jan Björklund 2.0. Skulle inte förvåna mig om Mannen Myten Erik Ullenhag får jobbet efter sitt glassiga toppjobb i arabvärlden.
Citera
2019-02-07, 11:03
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det blir självklart Nyamko Sabuni! Kvinna och rasifierad - kan det bli bättre?
Citera
2019-02-07, 11:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om L blir kvar på dagens låga nivåer & C fortsätter att sjunka, så undrar jag om inte tanken på att slå ihop partierna dyker upp. Eller i alla fall ett valtekniskt samarbete.
Citera
2019-02-07, 11:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om L blir kvar på dagens låga nivåer & C fortsätter att sjunka, så undrar jag om inte tanken på att slå ihop partierna dyker upp. Eller i alla fall ett valtekniskt samarbete.
Hela 7K verkar ha något slags valtekniskt samarbete, kanske man kan säga.

Om 7K-partierna verkligen stred mot varandra på riktigt så skulle ju L profilera sig så att de försöker stå ut som ett bättre alternativ till C. Men det gör de inte.

Tvärtom vill jag minnas att Björklund under farsen med regeringsbildning en gång svarade en reporter att L inte kunde ge något svar utan först väntade på att höra vad C sade!!
Senast redigerad av wwr 2019-02-07 kl. 11:32.
Citera
2019-02-07, 11:47
Medlem
wwrs avatar
Björklund sitter kvar till november! Det är inte vad ett parti i kris tillåter om de verkligen vill komma ur krisen. Då byter man partiledare snarast. Björklund kommer dessutom att vara en slags "lame duck" vars uttalanden minskar i tyngd och dessutom drar ytterligare förlorarstämpel över partiet, eftersom han redan betraktas som utgående.

"Det där är bara något som Björklund säger, han skall snart avgå." kan även komma att tolkas som "Det där är bara något som Liberalerna säger, de skall snart lägga ned."

Liberalerna lägger sig avsiktligt!
Senast redigerad av wwr 2019-02-07 kl. 12:06.
Citera
2019-02-07, 12:10
Medlem
Ja.
Citera
2019-02-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Hur långsökt är det att förutspå att folkölspartiet blivit lättölspartiet redan 2018?

2,8 % är fortfarande folköl 2019 för detta andraklassens parti.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folk%C3%B6l
Citera
2019-02-07, 15:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Mer avhopp från Liberalernas ledning:
Liberalernas ekonomiskpolitiska talesperson Mats Persson lämnar sin post, erfar Di.
Han har lett det interna motståndet mot S-samarbetet, och vill inte företräda partiet i förhandlingarna med regeringen.
https://www.di.se/nyheter/di-erfar-l-toppen-mats-persson-avgar/
Citera
2019-02-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mer avhopp från Liberalernas ledning:
Liberalernas ekonomiskpolitiska talesperson Mats Persson lämnar sin post, erfar Di.
Han har lett det interna motståndet mot S-samarbetet, och vill inte företräda partiet i förhandlingarna med regeringen.
https://www.di.se/nyheter/di-erfar-l-toppen-mats-persson-avgar/
Persson avsäger sig sina ekonomiskpolitiska uppgifter, men sitter kvar i riksdagen och behåller andra uppdrag i partiet.

Jag är härmed ganska säker på att han har uppmanats till detta av deras valberedning, i syfte att ta över ledarrollen. Jag har sett honom som en kunnig och skicklig liberal politiker. Han har framstått som bra mycket mer seriös än Björklund.
Han står också i opinion mot Löfvenslickrna. Om Mats Persson blir Liberalernas nya partiledare kanske det blir andra toner i regeringskoalitionen. Mats kommer att höja partiets siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in