Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Man kan ju ha betalat för massage också, det mest uppenbara.
Inte i det här fallet eftersom navet i väldigt många salongers verksamhet verkar kretsa kring extratjänster av sexuell natur.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Att nån bevisar att jag varit där och betalat en summa betyder inte på nåt vis att jag köpt sex. Det krävs MYCKET mer bevis än så.
Du kan bli indragen i en polisutredning om du köpt tjänster på en förtäckt bordell som senare sprängs i en razzia. Dina swishbetalningar kan utgöra en börda som är svår att bortförklara för frugan tex förutom för polisen då
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Jag får ett nummer och swishar dit. Om namnet på mottagaren är Ping eller Pong säger inte mig något. Jag utgår från att dom hanterar sin redovisning i samklang med reglerna och får ett kvitto på saken.
Ändå åker köpare av sexuella tjänster fast när det går att lagföra dom, att betala dessa köp med swish känns rätt korkat om du frågar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Vad har du fått detta ifrån? Vem är "man" och var kommer 500 kr från? Betalar jag 2 x 250 så klarar jag mig menar du?
Det funkar inte så, många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra och eftersom många salonger är en grogrund för olika typer av ekonomisk brottslighet så förstår ju var och en att det kan sluta illa?
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Hur "förstår" man "att merparten utgörs av "extratjänster"" ?
De flesta salonger och de anställda skulle inte överleva utan "extratjänsterna", problemet är bara att koppleri är ej tillåtet och för många swishbetalningar kan väcka fullt rimliga frågor om vad kunderna egentligen betalat för?
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
En sak är att gissa utifrån sina fördomar, en helt annan är att veta och bevisa samma sak.
Det handlar inte om fördomar utan om att flertalet salonger verkar inte vara något annat än illegala bordeller och sett ur det perspektivet så känns det oklokt att köpa "extratjänster" med hjälp av swish.