2019-02-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ska inte swisha ett öre till de massöser som prostituerar sig, för det första så är det ett bevis för köp av sexuell tjänst om något skulle gå snett och för det andra så är dom där massöserna för korkade för att fatta att nu håller skatteverket koll på alla transaktioner över 500 kr och blir det stora summor varje dag (tusenlappar) som inte redovisas så kan det bli surt efter. Å andra sidan så är det väl ingen som inbillar sig att "massöserna" är jättesmarta, hade dom varit det så hade dom valt en helt annan "yrkesbana"

Bevis för köp av sexuell tjänst? Hur menar du då?
En transaktion via swish är ett bevis på.. en transaktion via swish. Jag betalar ofta själva massagen via swish.

Hur menar du att skatteverket håller koll på transaktioner över 500? Har du länk?
Citera
2019-02-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Erbjudanden om extra kan man få i alla städer. Stora som små.

Där ser man! Trodde det var relativt ovanligt i mindre städer med typ 20 000 invånare.
Men då får man kanske prova salonger i mindre orter.
Citera
2019-02-07, 13:54
Medlem
EricssonAnders69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Träffade på en massös som tidigare jobbat i en köping, men som nu jobbar i Stockholm. Vägrade att göra boom-boom för mindre än 2000kr för det brukade de i Köping betala. Blev inget. Det här är en annan stad sa jag men hon sa att hon inte skulle sänka sina priser.
Har liknande erfarenhet (igår) och tog då en billigare tjänst. Det blev ingen bra service, troligen för att jag var tvungen att pressa priset hård. Hon tyckte då troligen att hon kunde pressa tjänsten och jag fick inte allt vi kom överens om, fick påminna och tjata.

Lärdom: Tacka nej till all extra när hon begär ovanlig höga priser och när det krävs mycket förhandling att komma ner.
Citera
2019-02-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Där ser man! Trodde det var relativt ovanligt i mindre städer med typ 20 000 invånare.
Men då får man kanske prova salonger i mindre orter.

Fast du frågade om det var vanligt? Inte om det förekom och under vilka premisser?
Om det är ett litet samhälle där alla känner alla får du sannolikt inte extra om du bor där. Thaisug efter stålar eller ej. Ibland fattar dom att snabba och enkla stålar kan sabba en stadig inkomstkälla och boende. Om du är genomresande ökar sannolikheten kanske men fortfarande inte vanligt som förstagångsbesökare.
Om man är ute efter extratjänster, speciellt BTB, FS osv är det säkrare i större städer. Och samtidigt är sannolikheten aningen större att du kan få en schysst massage i småstäderna högre än bland sexorienterade oljekladdare i större städer.
Citera
2019-02-07, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Bevis för köp av sexuell tjänst? Hur menar du då?

Om du köper en sexuell tjänst och betalar med swish, är inte denna transaktion ett vattentätt bevis för att du köpt sex? Du blir ju faktiskt knuten till salongen och om det blir ett tillslag från polisen och myndigheterna så kan du få problem?

Citat:
En transaktion via swish är ett bevis på.. en transaktion via swish. Jag betalar ofta själva massagen via swish.

Vem är mottagare? Mama-san eller hennes anställda massöser? Du vet lika väl som alla vi andra att minst 7 av 10 salonger tycks vara grogrund för ekonomisk brottslighet och organiserat koppleri.

Citat:
Hur menar du att skatteverket håller koll på transaktioner över 500? Har du länk?

Nej jag har ingen länk men det sker rätt mycket penningtvätt mm. via swish och nu håller man koll på alla transaktioner över 500 kr. Det förstår ju var och en att om det strömmar in flera tusen kronor dagligen på ett swishkonto och att merparten utgörs av "extratjänster" så kan det bli problem för salongen.
Citera
2019-02-07, 16:16
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Om du köper en sexuell tjänst och betalar med swish, är inte denna transaktion ett vattentätt bevis för att du köpt sex? Du blir ju faktiskt knuten till salongen och om det blir ett tillslag från polisen och myndigheterna så kan du få problem?
Man kan ju ha betalat för massage också, det mest uppenbara. Att nån bevisar att jag varit där och betalat en summa betyder inte på nåt vis att jag köpt sex. Det krävs MYCKET mer bevis än så.

Citat:
Vem är mottagare? Mama-san eller hennes anställda massöser? Du vet lika väl som alla vi andra att minst 7 av 10 salonger tycks vara grogrund för ekonomisk brottslighet och organiserat koppleri.
Jag får ett nummer och swishar dit. Om namnet på mottagaren är Ping eller Pong säger inte mig något. Jag utgår från att dom hanterar sin redovisning i samklang med reglerna och får ett kvitto på saken.

Citat:
Nej jag har ingen länk men det sker rätt mycket penningtvätt mm. via swish och nu håller man koll på alla transaktioner över 500 kr. Det förstår ju var och en att om det strömmar in flera tusen kronor dagligen på ett swishkonto och att merparten utgörs av "extratjänster" så kan det bli problem för salongen.
Vad har du fått detta ifrån? Vem är "man" och var kommer 500 kr från? Betalar jag 2 x 250 så klarar jag mig menar du?

Hur "förstår" man "att merparten utgörs av "extratjänster"" ?
En sak är att gissa utifrån sina fördomar, en helt annan är att veta och bevisa samma sak.
Citera
2019-02-07, 16:47
Medlem
Citat:

Tycker att du fick bra svar av BlueSwede.
Om du oroar dig så mycket över swish låter du bli att använda tjänsten bara. Att hitta på saker och sprida oro kring sig utan underlag är en annan sak.
Citera
2019-02-07, 20:04
Medlem
thaimans avatar
Citat:

Jag trodde den där carbonskivan var tagen av daga, men där ser man, återuppstånden från thaihatträsket.
Citera
2019-02-08, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tycker att du fick bra svar av BlueSwede.

Jag har tyvärr inte läst Blueballs svar.

Citat:
Om du oroar dig så mycket över swish låter du bli att använda tjänsten bara.

Jag oroar mig noll för detta eftersom jag inte nyttjar dessa salongers tjänster, mina inlägg var endast en reaktion på andra skribenters köp av olika saker. Vad massöserna och salongen kan få för problem är av mindre intresse, många är redan en grogrund för koppleri.

Citat:
Att hitta på saker och sprida oro kring sig utan underlag är en annan sak.

Sprida oro över vad? Alla vet ju om att de flesta salonger har "extratjänster" och det känns rätt korkat att betala för dessa med swish eftersom det faktiskt utgör eventuella bevis för sexköp i framtiden?
Citera
2019-02-08, 01:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Man kan ju ha betalat för massage också, det mest uppenbara.

Inte i det här fallet eftersom navet i väldigt många salongers verksamhet verkar kretsa kring extratjänster av sexuell natur.

Citat:
Att nån bevisar att jag varit där och betalat en summa betyder inte på nåt vis att jag köpt sex. Det krävs MYCKET mer bevis än så.

Du kan bli indragen i en polisutredning om du köpt tjänster på en förtäckt bordell som senare sprängs i en razzia. Dina swishbetalningar kan utgöra en börda som är svår att bortförklara för frugan tex förutom för polisen då

Citat:
Jag får ett nummer och swishar dit. Om namnet på mottagaren är Ping eller Pong säger inte mig något. Jag utgår från att dom hanterar sin redovisning i samklang med reglerna och får ett kvitto på saken.

Ändå åker köpare av sexuella tjänster fast när det går att lagföra dom, att betala dessa köp med swish känns rätt korkat om du frågar mig.

Citat:
Vad har du fått detta ifrån? Vem är "man" och var kommer 500 kr från? Betalar jag 2 x 250 så klarar jag mig menar du?

Det funkar inte så, många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra och eftersom många salonger är en grogrund för olika typer av ekonomisk brottslighet så förstår ju var och en att det kan sluta illa?

Citat:
Hur "förstår" man "att merparten utgörs av "extratjänster"" ?

De flesta salonger och de anställda skulle inte överleva utan "extratjänsterna", problemet är bara att koppleri är ej tillåtet och för många swishbetalningar kan väcka fullt rimliga frågor om vad kunderna egentligen betalat för?

Citat:
En sak är att gissa utifrån sina fördomar, en helt annan är att veta och bevisa samma sak.

Det handlar inte om fördomar utan om att flertalet salonger verkar inte vara något annat än illegala bordeller och sett ur det perspektivet så känns det oklokt att köpa "extratjänster" med hjälp av swish.
Citera
2019-02-08, 06:29
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Inte i det här fallet eftersom navet i väldigt många salongers verksamhet verkar kretsa kring extratjänster av sexuell natur.

Du kan bli indragen i en polisutredning om du köpt tjänster på en förtäckt bordell som senare sprängs i en razzia. Dina swishbetalningar kan utgöra en börda som är svår att bortförklara för frugan tex förutom för polisen då

Ändå åker köpare av sexuella tjänster fast när det går att lagföra dom, att betala dessa köp med swish känns rätt korkat om du frågar mig.

Det funkar inte så, många betalningar varje dag till ett och samma nummer kontrolleras har jag fått höra och eftersom många salonger är en grogrund för olika typer av ekonomisk brottslighet så förstår ju var och en att det kan sluta illa?

De flesta salonger och de anställda skulle inte överleva utan "extratjänsterna", problemet är bara att koppleri är ej tillåtet och för många swishbetalningar kan väcka fullt rimliga frågor om vad kunderna egentligen betalat för?

Det handlar inte om fördomar utan om att flertalet salonger verkar inte vara något annat än illegala bordeller och sett ur det perspektivet så känns det oklokt att köpa "extratjänster" med hjälp av swish.
Mannen som vet allt om thaisalonger, men ändå aldrig besökt någon.
Jojo,
Citera
2019-02-08, 08:21
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Mannen som vet allt om thaisalonger, men ändå aldrig besökt någon.
Jojo,
Ha ha....Ja något av en domedagsprofet kan man säga, men han har en poäng dock. Det bevisar att du haft ett samröre med ägaren till kontot du swishat till, bäst att pröjsa med casch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in