2019-02-07, 09:16
Medlem
Den här Maggi Haglund som kommenterar allting notoriskt måste vara en extrem boomer för Afs. Hon känns sjukt besatt när jag läser tråden.
Citera
2019-02-07, 09:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
T o m Åkesson ( och Herrstedt) har blivit lurad att skriva ett miljonkontrakt, framlagd av Wallmark, som bara var bluff och båg. Kostade partiet miljoner. (Almedalen). Score resturangen för 2,5 miljoner.

Score restaurangen? Vad var det?

Varför märkte inte Åkesson om de var lurade på 2,5 miljoner som du påstår?
Hur kunde pengarna hamna på Peter Wallmarks konto? Hur gick det till?

Tänk att Peter Wallmark verkar sitta så säkert i Stadshuset. Något luktar ruttet här tycker jag.
Citera
2019-02-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Peter Wallmark har tydligen en bil för 12.000 i månaden och parkeringsgarage också betalade av partiet förutom dubbla löner. Man undrar vad för slags hållhakar Peter har på partistyrelsen. Det måste vara något anmärkningsvärt.

.

Du menar minibussen som är upploggad med SD-loggor? Är ju knappast en bil man åker runt med privat. Den enda gångerna jag har sett den bilen användas är när ungdomsförbundet använder den.

Alla partier har egna bilar för att åka till olika evenemang osv. varför skulle inte Sveriges största distrikt ha det?
Citera
2019-02-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Joakim du har under så många år gått runt som en hovnarrr i politikens korridorer, varför gör du inte som dina vänner Fellten, Jansson, Lång, Eriksson och går över till AfS?

Joakim vill tydligen inte svara
Joakim Larsson har du några planer på att kandidera igen till någon post i Stockholms stad?
Citera
2019-02-07, 10:12
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NokoBoko
Joakim vill tydligen inte svara
Joakim Larsson har du några planer på att kandidera igen till någon post i Stockholms stad?

Kort svar: jag har inga problem med att diskutera mig själv eftersom jag är folkvald politiker, men då bör det ske i FB-tråden som handlar om just mig. Annars lär det bli raderat som OT.
Citera
2019-02-07, 10:13
Medlem
Citat:
Du menar minibussen som är upploggad med SD-loggor? Är ju knappast en bil man åker runt med privat. Den enda gångerna jag har sett den bilen användas är när ungdomsförbundet använder den.

Alla partier har egna bilar för att åka till olika evenemang osv. varför skulle inte Sveriges största distrikt ha det?

Hur kommer det sig att den står parkerad just på Åsögatan där en viss Peter Wallmark bor?

https://biluppgifter.se/fordon/CJA055 , varför står en 33 årig husvagn där också?
Citera
2019-02-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Kort svar: jag har inga problem med att diskutera mig själv eftersom jag är folkvald politiker, men då bör det ske i FB-tråden som handlar om just mig. Annars lär det bli raderat som OT.

Annars är det väl On topic. Vilken roll du avser ha i distriktet.
Citera
2019-02-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilka protokoll har han förfalskat?

Det går under allmänt åtal.

Vilken sopa Peter Wallmark verkar vara.

Mötesprotokoll där Bengt Herkes namnteckning förfalskades.
Citera
2019-02-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Hur kommer det sig att den står parkerad just på Åsögatan där en viss Peter Wallmark bor?

https://biluppgifter.se/fordon/CJA055 , varför står en 33 årig husvagn där också?

Partiet har ju kontor på Söder, så det är väl det bästa om bilen också är parkerad där. Husvagnen finns det ju bilder på nätet på vet jag, den också upploggad med SD dekaler.
Citera
2019-02-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Desto mer jag tänker på det desto mer förbannad blir jag på Per Sefastsson med tanke på vad han har gjort mot Jimmy Hesselbäck mfl.

Per Sefastsson vill ge sken av att vara nån sorts riddare av moral och etik, men låt oss titta lite närmare på hur väl stämmer egentligen det? Per Sefastsson har hög svansföring i debatter där han minsann ska "rensa" bland omoralen som han påstår finns hos övriga partier.

Men Per Sefastsson egen moral då när det kommer till bruket av skattebetalarnas pengar hur är det med den?

Per Sefastsson arbetade under flera år som politisk sekreterare för Sverigedemokraternas trafikutskott. Ett utskott som missköttes grovt. Det resulterade också att ansvarig riksdagsledamot Klarberg fick lämna riksdagen trots att partiet växte stort. Klarberg och Sefastsson körde trafikutskottet i botten.

Per Sefastsson uppmanades också att lämna vilket han tillslut också gjorde.
Varför missköttes trafikutskottet? Riksdagsledamot Klarberg, okunnig och problem med spriten gjorde att han i stort aldrig var på jobbet.

Per Sefastsson satt alltså själv under 4 år i riksdagshuset utan några krav på leverans från sin riksdagsledamot eller någon som helst kontroll att Per Sefastsson verkligen var på arbetet (vilket han ofta inte var) och gjorde det han fick betalt som politisk sekreterare att göra i trafikutskottet.
Men vad gjorde nu moralens självutnämnde riddare Per Sefastsson då, om han nu inte utförde sina arbetsuppgifter som han fick skattepengar för att utföra?

Per Sefastsson hade under dessa 4 år en lön på över 40.000 kr/mån. Trots 40.000 kr/mån av skattebetalarnas pengar så valde Per Sefastssson att inte göra sitt arbete utan Per Sefastsson valde att ta en ingenjörsexamen på arbetstid istället. Per Sefastsson studerade på heltid och under tiden fick Per över 40.000 kr i månaden av skattebetalarnas pengar. Hur många är det inte som vill plugga 4 år och samtidigt få över 40.000 kr i månaden?

40.000 kr i månaden och slippa ta studielån. Smakar mumma i munnen eller hur Per? Det måste det ju ha gjort med tanke på att du moralens riddare ansåg att du kan minsann roffa åt dig och göra lite som du själv vill med skattebetalarnas pengar.

Klarberg och Per Sefastsson lämnade efter sig ett kaos i trafikutskottet, med meterlånga högar med rapporter osv. Detta var arbetsuppgifter som Per Sefastsson skulle ha utfört, men Per struntade i det och valde istället att ta en examen på arbetstid, samtidigt som han då "lurade" till sig skattebetalarnas pengar genom att studera istället för att utföra sitt jobb.

Så moralens riddare Per Sefastsson är en hycklare av stora mått. Pekar gärna på andra som höga arvoden i Hesselbäcks styrelse fast skiten på hans egen uppfart är värre än hos andra.

Finns en del annat intressant att berätta om Per Sefastsson också.

Där ser man, trodde mer om Per. Inte att han var en person som stack kniven i ryggen på sina vänner, ännu mindre att Per var en bedragare.
Citera
2019-02-07, 10:19
Medlem
Citat:
Partiet har ju kontor på Söder, så det är väl det bästa om bilen också är parkerad där. Husvagnen finns det ju bilder på nätet på vet jag, den också upploggad med SD dekaler.

Varför står den då inte på Katarinavägen? Vilka bilder? Lägg upp dem
Citera
2019-02-07, 10:21
Medlem
Citat:
Där ser man, trodde mer om Per. Inte att han var en person som stack kniven i ryggen på sina vänner, ännu mindre att Per var en bedragare.

Är Hedelin en tillgång för Afs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in