2019-02-07, 08:54
Medlem
Dankosoflys avatar
Beklagar om denna tråd hamnade i fel forumsdel, mod får flytta om så är fallet.

I alla fall som rubriken lyder så kan jag inte ta bort vissa program från datorn vilket har lett till att min hårddisk har förlorat väldigt mycket utrymme. När jag försöker radera dessa program så får jag meddelandet: Den här filen är inte associerat med någon app för att utföra åtgärden. Skapa en association på sidan inställningar för standardappar om det redan finns en app installerad.

Jag som är en riktig noob när det kommer till datorer och hårddiskar har absolut ingen aning om vad jag ska ta mig till och det här håller på att driva mig till vansinne. Så jag hoppas att någon här har nån lösning på mitt problem.

Alltså ledsen för suddig och oklar beskrivning, är tidigt på morgonen och jag måste göra mig klar att gå till jobbet inom några minuter.
Citera
2019-02-07, 09:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Windows? Vilken version?

Vad heter programmen? Ligger i vilken mapp?
Citera
2019-02-07, 09:45
Medlem
OK! Hur gör du för att ta bort programmen?
Går du via kontrollpanelen eller kanske via inställningar.
Hoppas du menar "avinstallera" alltså inte bara "ta bort".
Det är nämligen inte samma sak.
Citera
2019-02-07, 11:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankosofly
Beklagar om denna tråd hamnade i fel forumsdel, mod får flytta om så är fallet.

I alla fall som rubriken lyder så kan jag inte ta bort vissa program från datorn vilket har lett till att min hårddisk har förlorat väldigt mycket utrymme. När jag försöker radera dessa program så får jag meddelandet: Den här filen är inte associerat med någon app för att utföra åtgärden. Skapa en association på sidan inställningar för standardappar om det redan finns en app installerad.

Jag som är en riktig noob när det kommer till datorer och hårddiskar har absolut ingen aning om vad jag ska ta mig till och det här håller på att driva mig till vansinne. Så jag hoppas att någon här har nån lösning på mitt problem.

Alltså ledsen för suddig och oklar beskrivning, är tidigt på morgonen och jag måste göra mig klar att gå till jobbet inom några minuter.

Hur stort är ditt Os samt hur mycket diskutrymme finns det där Os`et ligger?

Vad vill du avinstallera?
Citera
2019-02-07, 15:28
Medlem
Dankosoflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Windows? Vilken version?

Vad heter programmen? Ligger i vilken mapp?

Windows 10. Och det är mest skräp som följt med vid installation av annat. Typ WinZap, MCAfee och annat sånt där skit. Annars så är det program som jag laddat ner via piratebay och andra torrentsiter.

Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
OK! Hur gör du för att ta bort programmen?
Går du via kontrollpanelen eller kanske via inställningar.
Hoppas du menar "avinstallera" alltså inte bara "ta bort".
Det är nämligen inte samma sak.

Jag har hittills gått via inställningar när jag avinstallerat något.
Citera
2019-02-07, 15:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankosofly
Windows 10. Och det är mest skräp som följt med vid installation av annat. Typ WinZap, MCAfee och annat sånt där skit. Annars så är det program som jag laddat ner via piratebay och andra torrentsiter.

Jag har hittills gått via inställningar när jag avinstallerat något.

Här har du ett program som tar bort program som inte vill avinstalleras:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.66...a-bort-program
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in