2019-02-07, 08:12
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lite nytt från media.

https://www.expressen.se/kvallsposten/poliserna-som-kom-forst-till-bjarredsvillan-berattar/

Tack för länken!

Så konstigt att ingen granne har reagerat om huset stod med neddragna gardiner på hela nedervåningen och ljuset samtidigt var tänt dygnet runt på övervåningen hela helgen.

De kanske trodde att familjen var bortresta i och för sig och bara hade glömt att släcka.

Disk på diskbänken går inte riktigt ihop med lång planering och noggranna förberedelser för mig...
Citera
2019-02-07, 08:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tack för länken!

Så konstigt att ingen granne har reagerat om huset stod med neddragna gardiner på hela nedervåningen och ljuset samtidigt var tänt dygnet runt på övervåningen hela helgen.

De kanske trodde att familjen var bortresta i och för sig och bara hade glömt att släcka.

Disk på diskbänken går inte riktigt ihop med lång planering och noggranna förberedelser för mig...

Planeringen kan ju varit lång men viljan att snygga till platsen kan ju varit låg av förklariga skäl, men det var ju i alla fall som det tidigt skrevs i tråden, O hittades hängd övriga nerbäddade i sina sängar.

Artikeln som det refereras till finns i tidningen Svensk Polis, finns inte ute på nätet än vad jag kan se.
Citera
2019-02-07, 08:28
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Planeringen kan ju varit lång men viljan att snygga till platsen kan ju varit låg av förklariga skäl, men det var ju i alla fall som det tidigt skrevs i tråden, O hittades hängd övriga nerbäddade i sina sängar.

Artikeln som det refereras till finns i tidningen Svensk Polis, finns inte ute på nätet än vad jag kan se.

Nej det är sant att ställa sig och diska kanske inte är något som faller en in i den situationen (även om jag kan tänka mig att man kan ha alla möjliga konstiga reaktioner på den stress och det adrenalinpåslag som är inblandade).

Intressant att läsa hursomhelst, jag trodde att polisen skulle vara tysta som muren om det här fallet fortsättningsvis.
Citera
2019-02-07, 08:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej det är sant att ställa sig och diska kanske inte är något som faller en in i den situationen (även om jag kan tänka mig att man kan ha alla möjliga konstiga reaktioner på den stress och det adrenalinpåslag som är inblandade).

Intressant att läsa hursomhelst, jag trodde att polisen skulle vara tysta som muren om det här fallet fortsättningsvis.

Poliserna som intervjuas var ju de som kom först till plats, tror inte att de som sedan utredde fallet kommer att säga så värst mycket mer än vad vi fick veta på presskonferensen.

Detaljer från utredningen kommer nog inte att läcka ut.
Citera
2019-02-07, 09:07
Medlem
Citat:
Lite nytt från media.

https://www.expressen.se/kvallsposten/poliserna-som-kom-forst-till-bjarredsvillan-berattar/

Tack för länken!

Bra att se någon skriver något i alla fall.
Citera
2019-02-07, 09:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Det står inte så mycket mer i Svensk Polis. O hittades hängd i köket som jag tolkar det som. Flickorna i var sin säng, i var sitt flickrum. Nersläckt i nedervåningen, med persienner neddragna. Tända prydnadslampor på ovanvåningen.
Citera
2019-02-07, 09:35
Medlem
Citat:

Jag tänkte mera på; vem ”staplar” disk? En av de första sakerna barn får lära sig är att ställa in tallriken i diskmaskinen. Normala tonåringar vet det och föräldrar har det i ryggmärgen. Har de varit så normala att de känt hunger så är det faktiskt konstigt att disken är staplad.

Lampor som är tända, speciellt på ovanvåningen, när man rest bort är inget konstigt.
Citera
2019-02-07, 09:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Poliserna som intervjuas var ju de som kom först till plats, tror inte att de som sedan utredde fallet kommer att säga så värst mycket mer än vad vi fick veta på presskonferensen.

Detaljer från utredningen kommer nog inte att läcka ut.

I alla större fall här i landet skriver Svensk Polis om dom när utredningarna är klara. Men de skriver om poliserna, om deras känslor, hur det gick till när de kom till platsen, om det som är offentligt känt osv osv. Men det skrivs aldrig någonsin om några uppgifter som är sekretessbelagda. Det man skrivit om nu är:[i] "När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett USB-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka"
/…../

"Redan samma dag som familjen hittades började rykten spridas på nätet och H*mpus (som var först på plats med kollegan Fr*drik, min anm), har läst hela den långa Flashbacktråden med flera tusen kommentarer som till slut gick så överstyr att en moderator stängde av diskussionen. -Det är en märklig känsla att sitta och läsa alla teorier och hur folk spekulerar vilt, när man själv faktiskt varit där"
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-07 kl. 09:57.
Citera
2019-02-07, 09:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
I alla större fall här i landet skriver Svensk Polis om dom när utredningarna är klara. Men de skriver om poliserna, om deras känslor, hur det gick till när de kom till platsen, om det som är offentligt känt osv osv. Men det skrivs aldrig någonsin om några uppgifter som är sekretessbelagda. Det man skrivit om nu är:[i] "När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett USB-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka"
/…../

"Redan samma dag som familjen hittades började rykten spridas på nätet och Hampus (som var först på plats med kollegan Fredrik, min anm), har läst hela den långa Flashbacktråden med flera tusen kommentarer som till slut gick så överstyr att en moderator stängde av diskussionen. -Det är en märklig känsla att sitta och läsa alla teorier och hur folk spekulerar vilt, när man själv faktiskt varit där"

Har du en länk till det du citerar får du gärna lägga ut den.

Det kom information tidigt i tråden från användare som hade källor från blåljus men de jagades bort fort som fan av diverse konspirationsteoretiker som fortfarande sitter och konspirerar i tråden, de uppgifter som trots allt läckte ut gav den bild som senare bekräftades av den presskonferens som hölls i december men vad fan har det hjälpt, konspirationerna frodas i tråden fortfarande.
Citera
2019-02-07, 10:03
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Har du en länk till det du citerar får du gärna lägga ut den.

Det kom information tidigt i tråden från användare som hade källor från blåljus men de jagades bort fort som fan av diverse konspirationsteoretiker som fortfarande sitter och konspirerar i tråden, de uppgifter som trots allt läckte ut gav den bild som senare bekräftades av den presskonferens som hölls i december men vad fan har det hjälpt, konspirationerna frodas i tråden fortfarande.
Länk? Nä. Jag skriver direkt ur Svensk Polis. Finns inte på nätet.
Citera
2019-02-07, 10:06
Medlem
harperlees avatar
Citat:
/…../

"Redan samma dag som familjen hittades började rykten spridas på nätet och H*mpus (som var först på plats med kollegan Fr*drik, min anm), har läst hela den långa Flashbacktråden med flera tusen kommentarer som till slut gick så överstyr att en moderator stängde av diskussionen. -Det är en märklig känsla att sitta och läsa alla teorier och hur folk spekulerar vilt, när man själv faktiskt varit där"

USB-minne var ny information jämfört med pressträffen.

Det stämmer också bra med den uppgift som kom tidigt om information i digital form.
Citera
2019-02-07, 10:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Länk? Nä. Jag skriver direkt ur Svensk Polis. Finns inte på nätet.

Det var som fan, kan du citera lite mer, intressant med de synpunkter som de som var först på plats har om Flashback och vad som hänt här, konspirationernas högborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in